Skip to main content

Ik heb KPN als mobiele provider gekozen, een van de grote 3. Al snel blijkt dat dit een grote fout is geweest HollandsNieuwe en Tele2 werken in mijn wijk veel beter. Ik kan regelmatig niet bellen of gebeld worden, mobiele data werkt niet. Bellen met de service desk betekent meestal van het kastje naar de muur gestuurd worden, slecht advies en regeltjes citeren.

Natuurlijk is niet iedereen slecht, ik heb ook een paar eerlijke en kundige medewerkers gesproken. Die vertelden mij dan ook dat de dekking in mijn wijk gewoon slecht is, 3G is het beste wat ik kan verwachten. Ik wil van het contract af en daar beginnen de problemen, de telefoon is niet goed, ik weet niet hoe het werkt, ik moet gewoon afwachten, VoLTE aanzetten (terwijl dat meestal niet werkt), naar de winkel gaan, het contract afkopen terwijl KPN de dienst niet levert die ik mag verwachten, … Ik heb vele keren hierover contact gehad met KPN en sommige medewerkers hebben kunnen ervaren hoe dramatisch slecht de verbinding is.

Ik heb vele gesprekken gemist, van sommige heb ik zelfs geen weet omdat KPN af en toe geen SMS verstuurd van gemiste gesprekken. Waarvoor die van een ziekenhuis voor kritieke zorg en klanten voor wie ik onbereikbaar blijk.

Dit is al maandenlang aan de gang en vandaag belde eindelijk een KPN medewerker, eentje die helemaal niet luistert naar de klant. Ik begrijp niet hoe mijn telefoon werkt en had maar VoWifi aan moeten zetten. Dat ik dat heb geprobeerd en wel werkend had met simkaarten van HollandsNieuwe en Tele2, maar niet die van KPN was niet relevant. Pas met de 3e KPN simkaart kon ik het werkend krijgen, de instructies op de KPN website zijn ook incorrect.

Daarnaast is er prima dekking in mijn wijk en is het niet nodig om mijn problemen te onderzoeken. Dat antennekaart.nl iets anders beweerd (helaas pas gevonden nadat ik mijn abo had afgesloten), doet niet ter zake. Een uitnodiging om op mijn telefoon te komen kijken is onacceptabel.

Ik mag van KPN niet verwachten dat ik binnenshuis kan bellen en al helemaal niet dat ik gebeld mag worden. Ook mag ik volgens de voorwaarden van mijn contract geen zakelijke gesprekken voeren en nog een hele hoop andere onzin.

En zo gaat het minuten lang door, zoveel onbenul, dat ik het gesprek maar afbreek om verdere irritatie te voorkomen. Daarnaast mag ik hier geen klacht over indienen omdat ik het niet eens ben met het voorstel van KPN.

Waarom is hier geen acceptabele oplossing voor mogelijk? Ik heb een dienst bij KPN afgenomen, KPN kan niet leveren wat ik mag verwachten (niets meer dan dat het werkt, ik woon in Rijswijk ZH). Dan lijkt het mij niet meer dan redelijk, dat ik kosteloos mag overstappen naar een andere provider. 5 euro korting op een abo dat zoveel ellende met zich meebrengt is geen oplossing. Is KPN echt zo klantonvriendelijk als het lijkt?

Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48uur maar het is druk dus het duurt wat langer.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Hoe is jouw positie tov de zendmasten? Dat kan je hier zien.https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten