Skip to main content

hoe is het mogelijk dat de kpn bij verlengen een bijbetaling vraagt van €.129.- op een S21 en geen verdubbeling van data meer en maandelijkse kosten van €.32,50.  Terwijl er bij BEN geen bijbetaling wordt gevraagd en het abbonnement €.30.00 gaat kosten.Het lijkt er nu op dat wanneer je 40 jaar klant bent bij de KPN je daar nu extra voor moet betalen.

graag zou ik hier wat uitleg over hebben, ik loop echt na te denken over het overstappen .

met vriendelijke groet

cor van kleef

Sowieso is kpn geen prijsvechter.  Op de site van Ben lees ik niets over 5g. Bij kpn is dat al de standaard. Het lijkt erop dat ze alleen nog gebruik maken van het 4g netwerk. Kijk ook goed naar de snelheid die u krijgt. 


Als ik KPN en Ben naast elkaar leg dat zitten de verschillen in;

  • Bij KPN is het toestel €504,- en bij Ben €480,-
  • Bij KPN betaal je €25,- activatie kosten en bij ben niet. (Waarom bij KPN wel, is mij niet bekend. Ook niet of dit echt moet bij verlengen).
  • Bij KPN is het krediet bedrag €408,- en bij Ben is dat € 480,- Dit is omdat je bij Ben het volledige bedrag in krediet hebt en bij KPN een deel (€96,-) eenmalig betaald. 

Waarom je activatiekosten zou moeten betalen bij een verlenging is mij niet bekend. 


Sowieso is kpn geen prijsvechter.  Op de site van Ben lees ik niets over 5g. Bij kpn is dat al de standaard. Het lijkt erop dat ze alleen nog gebruik maken van het 4g netwerk. 

Dat is toch ook prima voor een telefoon? 

Waarom zou je in vredesnaam 5G willen hebben, wat is de meerwaarde daarvan?

En als 5G een hogere abonnementsprijs zou hebben, waarom biedt je als provider dan niet de keuze of je wel of niet 5G wilt?


Bij verlengen betaal je GEEN activatiekosten.


Weet U zeker dat het om de gewone S21 gaat? Ik zie die niet op de site van KPN staan. En het netwerk van KPN is ook veel betrouwbaarder en sneller dan Ben.


Bij verlengen betaal je GEEN activatiekosten.

Dan is het eenmalige bedrag € 104,83 en geen € 129,83 zoals TS aangeeft. DIe €129,- is dus als je een nieuwe aansluiting aanvraagt en geen verlenging. 

Het gaat overigens over de S21 FE, de andere modellen van de S21 serie staan niet op de site. 

Terecht opgemerkt @Ronald31 


Het lijkt erop dat ze alleen nog gebruik maken van het 4g netwerk. Kijk ook goed naar de snelheid die u krijgt. 

Sterker nog: 4G tot 100 mbit. Voor sneller moet je 1 euro extra betalen... per maand...