Skip to main content

Er is in een jaar tijd niks veranderd zo te zien.   As I type exact 39 minuten in de wacht.  Schaamteloos slecht. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Kunnen we je hier wellicht helpen? Overigens is het coronatijd he dus alles is anders.


Denk van niet Joep, wilde bellen om even te overleggen over mijn abbo (internet thuis en tv) gezien mijn contract bij kpn binnenkort afloopt en ik elders prijs kwaliteit gezien een betere deal kan maken maar wil(de?) samen met KPN even kijken of zij mij een gelijkwaardig of betere aanbieding kunnen / willen maken. 

Toch bedankt voor je snelle reactie


Dan kan je het beste tijdens kantooruren bellen. Overigens loopt je contract niet af. Dan kan niet bij thuisproducten. Als je al iets kan regelen ga je ook een nieuw type abonnement aan. Let dus goed op dat sommige kortingen die je nu misschien hebt zoals bijvoorbeeld kpncompleet komen te vervallen. En stel  dat je pair bonding heb dan is dat alleen bij kpn mogenlijk. Goed opletten dus!!


Is ook geen probleem hoor, ik ben bij minuut 45 afgehaakt met het voornemen om inderdaad morgen de volgende poging te wagen :)

Mijn contract loopt wel degelijk af (want aangegaan voor 1 jaar),  zij het dat men automatisch verlengt (en ik vervolgens anytime kan opzeggen) wanneer ik niks doe.  En dat laatste was ik nu net niet van plan.  Maar ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt ;)

Ik kijk naar de kosten per jaar en wat krijg ik daar voor terug in Mb/s.  Als ik nieuwe klant zou zijn zou ik voor een 500Mb/s pakket per jaar vrijwel net zoveel betalen als nu met mijn 200Mb/s pakket.  Maar als ik blijf en niet het gesprek aan ga en de Mb/s aanpas naar 500Mb/s dan ben ik 15 euro per maand duurder uit.  Bij niks doen ben ik sowieso straks duurder uit per jaar vergeleken met bijvoorbeeld een vergelijkbaar pakket bij Ziggo.   Ik onderhandel al jaren elk jaar met providers,  de ene keer krijg ik een aanbod waarvoor ik nog een jaar blijf, de andere keer is het voor mij lonender om over te stappen :)


Je contract wordt inderdaad maandelijks opzegbaar. Als je het gedoe van overstappen niet erg vind is het een optie om wat geld te besparen. Maar serieus ben je daar nou echt ieder jaar mee bezig???


Zeer serieus.  En niet alleen voor mijn internet en tv hoor,  ook mijn verzekeringen,  energie, eigenlijk alle abonnementen.   Wanneer het loont stap ik over,  dat kan ongemerkt op jaarbasis echt heel veel geld schelen en tegenwoordig is overstappen dankzij de vaak aangeboden overstap service eigenlijk een fluitje van een cent.    Ieder jaar even checken of je meer of beter voor het zelfde geld kunt krijgen,  of het zelfde voor minder geld.   Als je er even 1 of 2 avondjes per jaar voor gaat zitten is het best snel gedaan.


Ik heb dat helemaal niet. Grappig! Ik stap alleen over als de prijs/kwaliteit niet naar mijn zin is.


En zo regelt ieder op de eigen manier de zaken :)

Alleen met mobiele telefonie ben ik met 3 abbo's in mijn huishouden tot nu toe nog redelijk honkvast bij KPN en dat is echt een kwaliteits keuze.   Al is het dan wel weer een beetje jammer dat ze met de huidige abonnementen de MB verdubbelaar eruit hebben gebonjourd.  Het zou mij kunnen verleiden om 1 van de 3 abbo's binnenkort niet meer te verlengen en eens een jaartje te gaan buurten bij een andere aanbieder om te zien of men kwalitatief al wat beter in de buurt van kpn komt qua netwerk en bereik in de praktijk. 


En, om het verhaal even af te ronden, vanmorgen even gebeld met KPN, deze ronde wel vrijwel direct te woord gestaan, doorverbonden met de afdeling klantbehoud en daarmee afgesproken dat ipv 200Mb/s er wordt ge-upgrade naar 500Mb/s voor per jaar 630 Euro, oftewel gemiddeld EUR 52,50 per maand; EUR 1,99 per maand netto er bovenop wanneer ik bijvoorbeeld het TV Plus pakket activeer.

Wanneer geen afspraken gemaakt zou hebben en wel had opgeschaald naar 500Mb/s middels abonnement wijzigen in de KPN app dan was ik significant duurder uit geweest met vanaf dag 1 een kloeke EUR 72,99 per maand.  Scheelt mij toch weer 240 Euro per jaar die met 1 telefoontje (nou ja, 2 dan) is uitgespaard.  Andersom geredeneerd kun je zeggen dat ik meer internet voor hetzelfde bedrag heb gekregen en dat klopt dan met wat ik al eerder zei: “Ieder jaar even checken of je meer of beter voor het zelfde geld kunt krijgen,  of het zelfde voor minder geld”.

Zowel voor bereikbaarheid vandaag als voor het aanbod van KPN wat mij betreft duimpje omhoog :)


Reageer