Skip to main content

Beste KPN,

Wanneer kunnen we e-sim gaan gebruiken voor andere devices dan alleen maar een paar type telefoons.

Bij het verstrekken van een e-sim, kan men in deze devices heel simpel, de e-sim code worden ingevoerd.

Zoals dat bij de telefoons ook kan (device met camera kunnen zelfs een QR code gebruiken), waarom moet het bij KPN via de “MIJN KPN” app, waarom niet gewoon de code geven die je dan zelf kan invoeren.
Als KPN bang is dat 1 code in meerdere devices word gebruikt, kunnen ze gewoon zoals dat met sim kaarten gaat het nummer blokkeren.
Wat ik weet van andere providers, deze kunnen zien in welk device de simkaart of e-sim zit en als er dan een wijziging voordoet krijgt men daar bericht van als het oude device moet worden verwijderd, bevestigd je dit niet dan word het nieuwe device automatisch weer gedeactiveerd.

Dan kan men simpelweg elk device gebruiken wat werkt met e-sim.
 

Elk device krijgt zijn eigen nummer, wil geen nummers delen. Zoals dual sim  dit doet, dat je 1 device aan kan hebben.

mvg

Patrick

 

Aan wat voor een andere devices zit je te denken?


Om te beginnen met watch en tablets. 


De Apple watch zal voorlopig niet gaan omdat deze vereist dat deze op hetzelfde telefoonnummer actief is als de bijbehorende iPhone en dat betekent dat er tegelijkertijd twee apparaten met hetzelfde nummer actief moeten kunnen zijn. Dat vereist aanpassingen in het netwerk dat er momenteel nog volledig op gericht is dat er tegelijkertijd maar één device op een nummer actief mag zijn. Het is niet voor niets dat bij het inschakelen van het tweede toestel van een duo-sim het eerste toestel uit gezet moet worden.

T.a.v tablets denk ik dat de markt nog veel te klein is om daar serieus in te investeren. Daar komt bij dat KPN eigenlijk geen serieus te nemen data-only abonnementen heeft.


Tablet kun je mijns inziens gewoon met de Hotspot van je telefoon verbinden. Toch? Dan hoeft daar helemaal geen sim (of abonnement dus) in.


Ook een smartwatch kan je b.v. via bluetooth wel met je telefoon verbinden, maar volgens mij is dat niet wat Apple beoogd en is ook al een gepasseerd station. Als apparaten onafhankelijk hun eigen mobiele registratie hebben, dus eigen (e)SIM, dan kom je weer bij ‘de-mens-is-zijn-telefoonnummer’ principe uit. Een smartwatch is eigenlijk nog dichter bij de persoon dan een smartphone (die laat je nog wel eens ergens liggen op een afstand veel groter dan 1 meter). Een tablet is doorgaans niet gekwalificeerd als spraak-apparaat, ook al zou dat makkelijk kunnen, dus telefoonnummers daarvoor is niet aan de orde. 1 telefoonnummer per persoon spaart natuurlijk weer extra 10-cijferige nummers uit. Aan de andere kant zijn er genoeg mogelijkheden om een gesprek te voeren zonder ueberhaupt iets met telefoonnummers van doen te hebben.