Skip to main content

Geachte KPN  ,

 

Het is weer Donderdag avond en is het zoals haast gebruikelijk niet mogelijk zoals keer op keer  een MB aanvulling te verkrijgen bij KPN.

Niet middels sms ook niet met een aankoop op internet.

Constant de melding : helaas probeer het later.

Na 50 keer  sms

lijkt het nog steeds niet te lukken.

(De 61ste  keer ook niet trouwens.)

Ik ben meer dan geduldig Geweest maar na zo'n 11.5 uur bellen met klantenservice ,technische dienst en de hogere raad  is er sinds december nog steeds geen oplossing dan wel verbetering vastgesteld.

 

Beloftes en 'schimmige' telefoontjes waar geen mails over gestuurd kunnen worden ter bevestiging.

Geen volledig  product lijd uiteindelijk tot geen betaling.

De keuze is nu aan u .

@Hermanrr Welkom op ons Forum! Wat beroerd dat de 1GB sms upgrade niet goed werkt bij jou. Ik moet eerlijk bekennen. In het begin, toen dit abonnement net uitkwam (ong. 1-1,5 jaar geleden), ondervonden we wat complicaties met de 1GB upgrade. Dit is toen vrij snel verholpen. Ik was van de veronderstelling dat dit een gesloten hoofdstuk was, maar voor jou dus nog niet. De reden dat de 1GB upgrade niet lukt heeft vrijwel altijd te maken met overbelasting van het ordersysteem. Twee aanvragen ná elkaar kan al fataal zijn. Je kunt immers 1GB per keer aanvragen. Als de order eenmaal vastloopt, dan duurt het meestal tot 00:00uur (tijd dat het systeem bijwerkt/update) voordat de vastgelopen order verwijderd wordt. Ook wij (KPN medewerkers) kunnen niet bij een vastgelopen order. 

Wij adviseren altijd: Vraag één upgrade aan via sms of de app en wacht tot je een reactie krijgt van ons. Dit kan soms even duren. 

50-61 aanvragen is echt teveel. 
Omdat het bij jou vaak mis gaat, kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer is voldoende. 


 


Beste Lisa,

Dankjewel voor je respons.k

Je uitleg klinkt enigszins aannemelijk tot het moment dat het enkel  op donderdagavonden plaats vindt.

Als ik mijn eigen bundel heb verbruikt voor 80% moet ik een aanvraag kunnen doen en daar maak ik ook gebruik van. 

Meteen bij de eerste aanvraag ( tot op heden komt de start van deze storing enkel op de donderdagen ) geeft het systeem foutmelding.

Daarin komen onze verhalen haaks op elkaar en is dit niet de oplossing van de puzzel.

Als ik het later dan wederom probeer en daarna inderdaad vele malen ,

blijft het dit antwoord hanteren.

Ik vind het overigens een interessante keuze dat iemand om de 9 minuten een nieuw sms moet sturen om weer aan te vullen dat is erg omslachtig en bij een beetje YouTube of  Netflix verbruik ben je al.snel 40 keer per avond met sms bezig 

Die stuur je  en daarna krijg je bevestiging van je bestelling en daarna een sms met akkoord.

Omslachtig en ouderwets 

Voor grootverbruik en onbeperkt zou er een verhoogde bundel moeten zijn en niet 5 GB per dag maar op z'n minst 20 GB per dag. Dat scheelt heel veel rompslomp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Voor grootverbruik en onbeperkt zou er een verhoogde bundel moeten zijn en niet 5 GB per dag maar op z'n minst 20 GB per dag. Dat scheelt heel veel rompslomp.

De capaciteit van het mobiele netwerk is helemaal niet toereikend om zoveel data te verstoken. Zo simpel is dat. Ik vermoed ook dat het toevoegen van 1 gb geblokkeerd word omdat er dan teveel verbruik is van mobiele data bij u in de buurt. Kennelijk in uw geval steeds op donderdagavond. 


@Hermanrr Het is vandaag donderdag probleemdag. Dusss als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer is voldoende.  

Ik ben benieuwd waar dit wekelijks misgaat. Misschien is het wel een systeemfout bij jou. Ik weet het niet, maar we kunnen dit zeker uitzoeken. 

 

Locatiegebonden MB's accepteren aan de hand van het mobiele dataverkeer? Oehh, ik kan me niet voorstellen dat het systeem zo slim is @Nick83 :sweat_smile:.  Moet toegeven dat ik het goed bedacht vindt! Verder klopt het wat je zegt zegt: 

 Voor grootverbruik en onbeperkt zou er een verhoogde bundel moeten zijn en niet 5 GB per dag maar op z'n minst 20 GB per dag. Dat scheelt heel veel rompslomp.

De capaciteit van het mobiele netwerk is helemaal niet toereikend om zoveel data te verstoken.

 

 


Lisa ik moet werkelijk al mijn gegevens invullen in dit profiel dat vind ik onacceptabel mij gegevens zijn voldoende bekent bij KPN.

De gevraagde gegevens gaan veel verder dan noodzakelijk

Ik vind het niet vertrouwd om deze allemaal online bloot te geven.


Hoi @Hermanrr! Ik was misschien niet helemaal duidelijk wat betreft de gegevens. Alle vakjes waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators. Ik kan met een Forumgebruikersnaam alleen niet jouw klantgegevens opzoeken. Ik moet de gegevens vragen om je a) op te zoeken en b) om te controleren of ik met de eigenaar van het abonnement spreek. 
Als je niet wenst je gegevens in te vullen in je Forumprofiel, dan houdt het mijn ondersteuning hier op. 
Uiteraard kun je dan met ons bellen/chatten om dit te bespreken. Ook via die kanalen gaan mijn collega's (ieder gesprek weer) vragen om je gegevens. Vaak puur en alleen ter verificatie.

Laat het maar weten! Ik denk graag met je mee. :innocent:


T zou er moeten staan

 


Danku! Klopt het dat je tot nu toe geen problemen hebt? Ik zie dat je op dit moment nog internet hebt en het is donderdag. :sunglasses:
Wat me wel opvalt is de contactgeschiedenis die je met ons hebt. Het verhaal dat ik vertel is volgens mij al vele malen verteld. Klopt het dat je dit mobiele abonnement gebruikt als internet thuis? O.a. om op te werken vanuit huis? Dan begrijp ik eindelijk waarom je zo afhankelijk bent van de 1GB sms upgrade.:astonished:

Dit mobiele abonnement met 1GB upgrade is niet ontworpen om zo intensief gebruikt te worden, maar onoverkomelijke is het natuurlijk niet. Je vraagt soms echt het maximale van de dienst waardoor het systeem op hol slaat:see_no_evil:
Dit kunnen we niet aanpassen of veranderen. 
Omdat je aangeeft dat het eigenlijk altijd goed gaat, behalve op donderdag. Zou ik graag het tijdstip ontvangen waarop je de eerste ‘fout-sms’ ontvangt vanavond. 
Kun je dit aan mij doorgeven? Dan ga ik kijken of ik erachter kan komen wat er op dat moment misgaat. 
Let op: Nooit meerdere aanvragen tegelijk doen. Wacht altijd tot je een terugkoppeling hebt van het systeem. 

Ben benieuwd of het vandaag goed blijft gaan! 

 

Je mag trouwens je gegevens weghalen uit je profiel, mocht je dit prettig vinden


Er is mij dit soort zaken niet verteld.

Afgezien van de laatste keer  een week terug waarbij door uw collega werd aangegeven dat kPN niet klaar is voor intensief gebruik maar wel propagandeerd met " onbeberkt internet en speciale bundels" .

Ik gaf al aan dat de combi  bijvoorbeeld Netflix / YouTube of ander streamdiensten naast je gebruikers bundel in ieder geval bij mij niet haalbaar is met dit of elk ander abonnement van KPN

 

Het maakt niet uit waar je dat zou gebruiken thuis of in de trein.

YouTube slurpt er bij mij in enkele minuten 1 GB doorheen.

Tevens is dit bevestigt door uw collega die heeft aangegeven te gaan pleiten bij de directie voor een bundel die mensen in met name buitengebied betere opties kan gaan geven.

Dat is een antwoord op het eerste gedeelte.

Het tweede gedeelte gaat erover dat ik dagen lang bij verschillende collega's van kast naar muur ben gestuurd.

Eerst was er een storing, toen diezelfde avond niet, toen waren er werkzaamheden , toen weer niet maar was het mijn systeem toen weer werd er zgn naar gekeken daarna nee hoor niets bekend enfin enzovoort.

Na 6 dagen waarvan ik 9 uur aan beltijd zonder enig doel te behalen heb gespendeerd en nonsens heb verkregen is t wel klaar dacht ik .

Maar helaas  het is nog steeds en er gebeurt niets.

Behalve dat ik nu een nieuw sim kaartje heb als test sinds enkele dagen nadat ik weer meermaals aan de telefoon ben geweest met diverse medewerkers vanuit KPN is het lang uit achterover elke maand bijna 55 euro betalen en klaar maar waar betaal ik die voor ?

Frustratie al om zoals u wel.merkt

 

 


@Hermanrr Hmmm… Het abonnement is zoals het is. Daar veranderen we niets aan. Beter gezegd, we kunnen/willen er niets aan veranderen. Nick83 heeft o.a. al aangegeven waarom we het abonnement zo ontwikkeld hebben. 
Dat YouTube zoveel data verbruikt (1GB/enkele minuten), Heeft te maken met de beeldkwaliteit die je streamt. Ik adviseer je om een lagere videokwaliteit te streamen zodat je langer vooruit kunt met 1GB data. Even snel gegoogeld, vond ik dit
Volgens mij is het afgelopen donderdag goed gegaan wat betreft data aanvragen, of niet? 

Ik vermoed op dit moment dat een overbelasting van het aanvraagsysteem de oorzaak is van het niet kunnen bijbestellen van 1GB. Iedere 5 minuten 1 GB aanvragen is niet geadviseerd. Probeer hier rekening mee te houden. Zoals aangegeven. Het abonnement is zoals het is. Daar moeten we mee dealen. Mocht de fout wel weer voorkomen (volgende week donderdag), dan ontvang ik graag een tijdstip waarop je de fout-sms ontving. 
Probeer niet meer dan 1 aanvraag per minuut te doen, ook al duurt het even voordat je terugkoppeling krijgt van het systeem. 


Beste Lisa, 

Afgelopen donderdag heb ik sinds lange tijd zeer weinig gebruik gemaakt van de bundel.

Ik moest mijn werk voltooien en heb gelukkig kunnen uitwijken naar familie en kon niet middels mijn eigen bundel risico nemen dat ik niet door zou kunnen .

Het stukje " willen er niets aan veranderen " klinkt nogal hoog van de toren en draagt niet echt bij aan een oplossingsgerichte visie.

Er is een probleem dit probleem doet zich voor bij mij.

Er wordt niets aan gedaan behalve een hoop discussie met " schuiven".

De zaken die je noemt zijn in mijn verhaal niet relevant en dat is ook te zien als je alle koppeling terug leest.

Dat ik om de vijf a tien minuten een bundel moet inzenden maakt jullie systeem .

Als ik een sms krijg met dat ik voor 80 of 100 procent iets hebt verbruikt en het aan kan vragen doe ik dat .

Op het moment dat ik inderdaad op de donderdag meteen bij de eerste maal aanvragen een foutmelding krijg valt de rest van de bevindingen weg.

Dit is wat er gebeurt.

Het systeem zegt probeer het later nog eens dus dat doe ik na minuten en zo faalt het en niet aan mijn zijde.

Probeer het dan dus ook niet steeds bij mij te leggen maar ga eens dat "wat je niet wilt veranderen" onder de loep nemen .

Het feit dat ik als klant nu nog steeds moet wedijveren om mijn verhaal duidelijk te maken vind ik persoonlijk voor een grote maatschappij een ware strop.

Let wel Ik ben nu 3 maanden in discussie met K P N