Skip to main content

Beste forumleden,

Al een aantal jaren trouwe kpn klant. 
Echter is het de laatste maanden een ellende qua bereikbaarheid. Heb een IPhone XS. Heb buitenshuis 2 of 3 streepjes bereik. Maar het gebeurd bijna dagelijks dat ik niet bereikbaar ben en mensen mijn voicemail krijgen. Ik krijg dan gelijk een gemist gesprek sms’je. Dit is niet alleen met mijn telefoon zo, maar ook die van mijn huisgenoot. Hij heeft een iPhone 11 pro. Ook kpn en hetzelfde euvel. Al een aantal keer alles gereset. De netwerkinstellingen gereset, toestellen zijn up to date. Sim kaart onbeschadigd. Ook al eens uit de telefoon gehaald en er weer in. Maar het probleem blijft. Ervaar dit niet alleen thuis, maar ook elders.
 

Hi JJ, welkom hier. 

Dit is inderdaad vreemd, vooral omdat je dit dus overal hebt en niet alleen op 1 locatie. Dan is het dus niet afhankelijk van 1 bepaalde mast. Heeft je huisgenoot dit probleem ook overal met zijn toestel? Dat zou namelijk helemaal vreemd zijn. 

Ik hoor graag van je. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Klopt huisgenoot zelfde verhaal. Wel heel vaak thuis. Hoe dit in andere steden gebieden is weet ik niet eerlijk gezegd. Switch vaak tussen twee dorpen. Kan dus eigenlijk wel zo zijn dat het dezelfde mast is.


Profiel aangevuld.


Dankjewel, ik ga dit voor je doorzetten. Zou ik ook mogen weten welke toestellen jullie gebruiken? En zou je ook aan je huisgenoot willen vragen of hij dit ook ervaart buiten deze 2 dorpen? Dus een stuk verder weg?


Wij gebruiken een iPhone XS en een iPhone 11 pro. Beiden up-to-date. Ervaren dezelfde problemen. Het is zelfs zo dat net als vandaag ik een aantal keer per uur de vliegtuig modus aan en uit moet zetten omdat Safari anders aangeeft “geen verbinding”. Het gekke is dat ik dan wel gewoon 4G bereik heb met 4 streepjes. Raar probleem. Gisteren ook weer 3x gebeld en niet bereikbaar voor anderen. Zij krijgen dan mijn voicemail. Het vreemde is dat ik dan wel direct een sms’je krijg met gemist gesprek. Heb een tijdje geleden ook VoLte uitgezet. Omdat bellen over 4G hier helemaal drama is. Als ik via 4G bel, hoor ik de andere zijde als een soort robot met klikgeluiden. Echter is het ook zo dat wanneer ik nu via 3G bel, ik niets anders kan doen. Als ik een foto verstuur via whatsapp en ik bel tegelijkertijd, wordt de foto niet verzonden. Beëindig ik het gesprek is de foto in 1 sec ineens verzonden.


Duidelijk. 

En zou je ook aan je huisgenoot willen vragen of hij dit ook ervaart buiten deze 2 dorpen? Dus een stuk verder weg?

Zou je dit ook nog willen doen? Ik zoek namelijk naar een oorzaak/verklaring. 


Nagevraagd, nee in andere plaatsen ervaart hij dit niet.


Nagevraagd, nee in andere plaatsen ervaart hij dit niet.

Duidelijk. Dan zoek ik het eerst op de locatie zelf. Ik heb alles doorgegeven aan onze technische dienst, wacht dit dus af. Mocht je worden gebeld door een onbekend nummer, neem dan wel even op. In verband met drukte kan dit wel tot 7 werkdagen duren. 

We gaan er in ieder geval mee bezig. 


Bedankt. Ben benieuwd naar de uitkomst.