Skip to main content

Beste mensen,

 

ik ga in oktober een maand naar Zweden, waar ik geen WiFi heb maar een paar uur per dag internet nodig heb voor werk. 

Daarom wil ik graag mijn hoeveelheid internet op 4G aanpassen in mijn abonnement, aangezien dat in het buitenland vaak binnen een dag op is. 
Wat is daar de goedkoopste optie voor en hoe doe ik dat?

 

Alvast bedankt!

Janneke
 

Welke abbonementsvorm heeft u nu? Kunt u dit terugvinden op het contract en hier plaatsen?


 


Het gaat om de abbonementsvorm. Bij sommige kan je dacht ik vanuit je standaard bundel omhoog en weet omlaag een maand later. Dit kan een medewerker vast wel uitzoeken. Staan alle relevante gegevens in u profiel vermeld?


Dan ga ik inderdaad even met een medewerker bellen. Bedankt!


Hoi @Janneke2103

Tof dat je in oktober een maand naar Zweden gaat! Je abonnement kan je via MijnKPN of de MijnKPN App verhogen, je ziet daar direct de beschikbare opties. De wijziging gaat bij KPN Mobiel abonnementen altijd per de eerste dag van de volgende kalendermaand in en verlagen naar de abonnementshoogte die je nu hebt kan ook altijd weer. Mochten er nog aanvullende vragen zijn, stel die gerust. Wanneer het specifiek over jouw abonnement gaat, kun je dan je gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken. 


Dankjewel, ga ik doen


Dus voor mijn duidelijkheid. Hoger dan je instapbundel kan wel en weer verlagen, maar lager dan eerst niet. Dat betekent dat je altijd voor de laagste bundel moet kiezen bij het afsluitenzodat je bij problemen (noem bijvoorbeeld een scheiding of verliezen baan) je altijd terug kan naar een lager tarief?


@Jeroen Ruiter de regels met betrekking tot het verlagen van abonnementshoogte, verschillen per abonnementstype. In de betreffende tarievensheet kan je dit per abonnementstype terugvinden. In het algemeen geldt het volgende:

  • Hussel abonnementen: je kan je abonnement omhoog of omlaag aanpassen.
  • oudere abonnementen: je kan je abonnement omhoog aanpassen, omlaag aanpassen kan alleen tot het niveau waarop je bent ingestapt.

Aangezien alle nieuwe abonnementen Hussel abonnementen zijn, heeft laag instappen (met het oog op in de toekomst weer te kunnen verlagen) geen nut. Je kan met KPN Hussel immers altijd verlagen, ook lager dan je instapniveau. In het verleden (bij de oudere abonnementstypes) kan het soms wel tactisch zijn geweest om bewust laag in te stappen, omdat deze abonnementen niet verder dan het instapniveau kunnen worden verlaagd. 

Hopelijk geeft dit je wat meer duidelijkheid. :slight_smile:


Daarin is Hussel dus een fijne verandering. Wel fijn om te weten ivm aanschaf abbo voor mijn dochter.


Reageer