Skip to main content

Hi allemaal. Ik wil een Samsung Galaxy S22 Ultra aanschaffen. Ik wil de versie met de Snapdragon processor, en niet de Exynos processor. Om deze reden bestel ik het toestel in Amerika. Voordat ik dat doe wil ik zeker weten dat het netwerk hier ondersteund wordt. Ik heb mailcontact gehad met de Amerikaanse retailer WirelessPlace. Zij gaven mij de informatie dat ik model nummer S9080 zou krijgen van de samsung S22 Ultra. Hier werd deze link gegeven met informatie:

https://phonedb.net/index.php?m=device&id=19784&c=samsung_sm-s9080_galaxy_s22_ultra_5g_uw_dual_sim_td-lte_cn_hk_tw_256gb__samsung_rainbow_b

 

Ik zie hier een hoop ondersteunde LTE banden bij staan. Heb ik volledige ondersteuning in het Nederlandse net?

Hallo @PoDon , let er op dat toestellen die voor een andere wereldmarkt bestemd zijn vaak een regio-lock hebben en derhalve niet in een ander werelddeel gebruikt kunnen worden zonder aanpassingen van de fabrikant.

Kijk maar eens op de verpakking van een toestel dat je in NL hebt gekocht, daar staan precies de landen in waar het toestel gebruikt kan worden, staat het land er niet bij, kun je het toestel daar dus niet gebruiken en dat heeft dus niets met de gebruikte frequentiebanden te maken.

Ik zou daarom ook even goed met Samsung NL overleggen voordat je een miskoop doet.

Succes met je beslissing.

 


Hi @PoDon, welkom hier. 

Als ik de specificaties van de S22 bekijk moet dit kunnen, dat toestel ondersteunt wel de nodige frequenties. Zie hieronder. Als er verder geen lock op het toestel zit moet je dit zonder problemen kunnen gebruiken. 

Een garantie kan ik je niet geven omdat ik niet weet wat voor restricties op dat toestel zitten. Maar puur op basis van frequenties moet dit geen probleem zijn. 

Â