Skip to main content

Ik heb een dual sim telefoon. De contacten in de Whatsapp van KPN worden niet weergegeven enkel de telnrs. Van de andere provider wel de namen zichtbaar. Ik kan de nummers in Whatsapp niet koppelen/ opslaan aan bestaande contacten. Ik heb via Whatsapp helpdesk de tips opgevolgd: account verwijderen en opnieuw installeren en alle machtigingen v.w.b. contacten aanzetten heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. 

Iemand dezelfde ervaringen en tips?

 

Hoi @CABL 

Ik zeg niet dat het zo is, maar het lijkt erop dat je geen toestemming hebt gegeven voor verbinding met je contacten. 

 


Welk merk toestel heb je?

 

Ik weet dat je met Samsung toestellen vrij makkelijk eeen 2de Whatsapp installatie er op kan zetten 😄


Hi @CABL, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

In principe zou het stappenplan van Whatsapp de oplossing voor jou moeten zijn.. Je hebt meerdere plekken waar je de toestemming kan/moet geven, heb je ook al bij de instellingen in je toestel gekeken (en niet per se bij Whatsapp?). Heb je na het verwijderen en voor het opnieuw installeren het toestel ook opnieuw opgestart? 


Ik heb de instellingen van zowel de telefoon (Samsung S10) als Whatsapp meerdere malen doorgenomen, ik kan nergens zien dat ik geen toestemming heb gegeven. Ik heb de instellingen vergeleken met de Whatapp waar ik wel contactgegevens kan zien, maar ook daar geen bijzonderheden…

Enkele dagen na installatie en ingebruikname van het nieuwe toestel is dit voorgevallen. Oftewel, de eerste dagen waren de namen wel te zien...


Hier heb je de truc waarmee je met beide simkaarten whatsapp kan gebruiken: 

Ga naar Settings → Advanced Feature → Dual Messenger.

Zet vervolgens Dual messenger voor de S10 aan, hiermee maak je eigenlijk een “2de” whatsapp installatie die je voor je andere simkaart kan gebruiken. 

Dat gezegd te hebben, Samsung toestellen hebben niet de mogelijkheid om contacten de koppelen aan specifieke simkaarten. Als het persoon in je telefoon staat en whatsapp “toegang” heeft tot contacten dan zou het standaard werken. 

Je kan de toegang van whatsapp controleren via het volgende menu:

Settings → Apps→Whatsapp → Permissions 

Soms kan een app “raar” doen. Het standaard advies wat ik dan geef is om de app weg te gooien en opnieuw te installeren. Zorg er wel voor dat je van al je belangrijke data een backup maakt. 

Tot slot dienen de nummers aan contacten gekoppeld worden via de “Phone” app. (Tab blad → Contacten). Helaas is het mij nog nooit gelukt om binnen whatsapp een contact aan te maken voor een nieuw telefoon nummer). 


Allen dank voor jullie reactie, ik heb alle tips opgevolgd die omschreven zijn door jullie. Helaas heeft het niet tot het oplossen van het probleem geleid… 

Ik zal Whatsapp nog maar eens verwijderen en weer installeren (tegen beter weten in).


@CABL 

Heeft het opnieuw installeren nog geholpen? 


 

Tot slot dienen de nummers aan contacten gekoppeld worden via de “Phone” app. (Tab blad → Contacten). Helaas is het mij nog nooit gelukt om binnen whatsapp een contact aan te maken voor een nieuw telefoon nummer). 

De tweede app  was ook mijn gedachte er kan maar 1 nummer aan whatsapp zijn gekoppeld. Staan de contacten in de telefoon zelf zullen alle contacten zichtbaar zijn verwacht ik.

Ik werd door deze bovenstaande opmerking geintrigeerd  zowaar via whatsapp in Contact kiezen - Nieuw Contact een naam en nummer ingevoerd daarna verscheen deze in de bestaande contacten lijst.


Reageer