Skip to main content

Ik heb sinds gisteren een nieuwe iphone 15 met een nieuwe telefoonnummer. Ik heb ingelogd met mijn bestaande apple ID van mijn oude iphone (let op, wel een nieuw nr dus!) en geconfigureerd. Ik heb bereik, ik kan bellen, smsen, alles. Als ik whatsapp wil verifieren via SMS of bellen, krijg ik geen sms binnen en ook geen oproep. Waar kan dit aan liggen? Ik heb geen 2FA aan (vooralsnog) etc etc. 

Whatsapp-instellingen-account-wijzig nummer


Ik heb vergelijkbare problemen… Wellicht een rare vraag. E-sim of gewone sim? En wil je eens kijken onder imessage en facetime. Staat daar je nummer gewoon geactiveerd een aangevinkt? Of een spinningwheel?


Hier mijn verhaal; 

 


Ik ben weer een stap verder. Whatsapp registratie is opgelost. (Iphone 15pro). 

  • Ik heb whatsapp verwijderd. 
  • Regionale settings van Nederlands naar US gezet, de Taal van de telefoon daarmee ook op English US gezet. 
  • Hard reset van mijn telefoon gedaan. 
  • Whatsapp opnieuw geinstalleerd.
  • Naar registratie; Bij default stond het land toen op US +1 en kon ik met het dropdown menu kiezen voor +31 (daarvoor stond hij daar standaard op). Telefoon nummer ingevuld en nu kreeg ik wel het smsje. 

Het lijkt erop dat Whatsapp nog jouw oude informatie wil gebruiken, @Mbob. En dit werkt natuurlijk niet als je een nieuw nummer hebt. Probeer de stappen van @Remco A eens om te kijken of je hierna wel Whatsapp kunt installeren en gebruiken.


Reageer