Skip to main content

Wij staan al jarenlang tegen de voordeur geplakt om fatsoenlijk te bellen. Nu blijkt dat er ook bellen via WiFi bestaat. Mijn zoon gebruikt het al jaren (inwonend) op zijn Samsung S9+ en heeft het nu ingesteld op mijn Samsung S10+ maar helaas werkt het niet. Ook bij mijn man werkt het niet op zijn iPhone X. Hoe kan dit?

Kijk enorm uit naar zittend bellen vanaf de bank met een koffietje erbij ;-)

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welkom op het forum Bloem2020! Op de tocht staan is nooit leuk en dus lijkt het me inderdaad verstandig hier iets aan te gaan doen. Begrijp ik goed dat het bellen via de wifi wel goed werkt met de Samsung S9+ van je zoon? Kun je anders je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ook vroeg ik me af of gewoon werken met de wifi op de Samsung S10+ en iPhone X wel goed werkt en de beide toestellen de laatste software versie hebben.


Hallo Bram, bedankt voor je bericht. Inmiddels ons profiel ingevuld. 

Wifi werkt verder normaal op beide telefoons. Ook zijn de laatste updates gedaan op beide toestellen. 

Zat nog wel te denken aan het feit dat wij boven aparte WiFi hebben die mijn zoon ook gebruikt als hij daar zit. Volgens hem werkt zijn wificall op de beneden WiFi prima. Wij gebruiken alleen de beneden WiFi. 

Hoop dat je ons kan helpen. 


Ik heb het nog even overlegd. Ik zou je willen vragen eerst bij toestelhulp te kijken of het daar met instellingen valt te verbeteren. Mocht dit nu niet werken laat het dan weten. De volgende stap zou zijn om het modem om te wisselen maar gezien het thuisnetwerk naast dit probleem lekker gaat is instellingen veranderen een mooiere oplossing op dit moment.


Beide toestellen opnieuw ingesteld op jouw verzoek en volgens jouw aanwijzingen (maar stond al goed). Helaas dus geen resultaat. 

Ik heb ergens gelezen dat de provider van het glasvezelnetwerk bij de kpn ingesteld moet worden? 

Dat zou kunnen verklaren waarom mijn zoon wel kan wifi bellen want hij zit als enige niet bij de kpn :wink:

 

 

 


Ik snap niet precies wat je bedoelt met de provider van het glasvezelnetwerk bij KPN instellen. Het is wel zo dat er een samenwerking moet zijn voor de verbinding naar de woning. Maar die verbinding ligt al. Bellen via wifi is niet afhankelijk van de provider van de partij waarvan de wifi is. 

In dit geval is op dit moment de meest waarschijnlijke reden de Experiabox. Ik zou deze graag omwisselen. De makkelijkste manier is telefonisch. Ben je een van de komende dagen in de ochtend of middag bereikbaar en thuis aanwezig?


Ik ben morgenochtend telefonisch bereikbaar :thumbsup:


 


Bram, kijk dit bericht bedoelde ik mbt de provider van het glasvezelnetwerk.


Duidelijk.:relaxed: Ik ga het doorzetten. Zodra ik reactie heb laat ik het je weten! Heel erg bedankt voor de duidelijke informatie en screenshots. 


Goedemiddag, voor bovenstaand probleem nog geen oplossing helaas. Bram reageert ook niet meer. Kan iemand dit oppakken?


Hi @Bloem2020. Excuus voor de vertraagde reactie. Ik heb na het moment van je laatste reply nog een keer de tijd genomen om alles door te kijken. De instellingen zijn nu goed. Er is geen technische beperking meer waardoor het bellen via wifi niet zou moeten werken. Wel zou het nog kunnen zijn dat ondanks alles een instelling in het toestel niet goed staat. Hiervoor zou ik je willen vragen toch nog even naar onze pagina bellen via wifi te gaan en nog een keer de instellingen door te nemen.

 


@Bloem2020  (cc: @Bram_ )

Ik kan me niet voorstellen, dat hier na zo'n lang traject niet naar gekeken is, maar gebruiken jullie wel een (recente) KPN simkaart? Of gemigreerd van Telfort naar KPN en nog geen sim vervangen?

Voor VoLTE  (bellen over 4G) en VoWIFI  (bellen over wifi) heb je een KPN simkaart nodig. Je kunt simkaarten gratis omruilen via MijnKPN.


Ik raak er inmiddels gefrustreerd van 🙄 Wij hebben beide een kpn simkaart, maar het werkt echt nog steeds niet. 

@RBxx zou bijna willen dat ik T-mobile had want die doet het dus wel op dit ipadres. 

Â