Skip to main content
Vraag

Zeer slechte tot geen 5G verbinding op mijn iPhone 12

  • 2 June 2024
  • 491 reacties
  • 27645 keer bekeken

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Hoi roos, 

 

Dat traject ben ik inmiddels ook al passe. 

In juni melding en ticket, geen bevestiging, na meerdere keren klagen eindelijk bevestiging daarvan gehad. Toen na 1,5 maand ineens sms of t probleem al verholpen was en bel gerust. Uiteraard gebeld, zelfde gezeik, niet geholpen.

 

Daarna klacht ingediend, gebeld door een dame die ik vermoed haar dag niet had. Wij kunnen/gaan niets voor u betekenen, u moet wachten tot de td ooit belt. Hiervan ook geen schriftelijke afwijzing gehad.

 

Ieder normaal commercieel bedrijf zou in zon situatie alles op alles zetten om iig iets vam een oplossing te bieden.

 

Tegen beter weten in wacht ik nog steeds op een wonder (bereik) en de technische dienst, die waarschijnlijk op zomer reces is. 


@Frk Ik ook maar zolang ik niks hoor en ik niet in het vergeten hoekje wil belanden blijf ik er achteraan bellen.


Officiële klacht opmaken, waarin je alles op een rijtje zet aan data waarop welk contact vanuit jou geweest is, welke klachten je precies hebt, vermelden dat ze niets gedaan hebben in die hele periode (in gebreke) en je geeft ze een laatste realistische periode waarin het opgelost dient te zijn. Anders beroep je je op artikel 13.2. Periode voorbij en nog niets geregeld, dan heb je het recht om het abonnement kosteloos te eindigen. Al dan niet via de rechtsbijstandverzekering.

Die tickets zijn gewoon tijdrekkertjes. Waarschijnlijk hoopt KPN gewoon dat je het opgeeft en oplazert met een lekkere afkoopsom voor de toch al dikke KPN kas of dat je tzt. een iPhone 16 koopt en het dan opgelost is. Het feit dat men nu de prijzen alweer gaat verhogen, laat al zien hoeveel wij - simpele klanten - voor hun waard zijn. Geen goedwerkend product, maar wel maandelijks innen en straks ook nog verhogen. 


En hier ook hetzelfde probleem met iPhone 12. Heb nu even instelling op 4g gezet, kijken of dat uitmaakt.

Update nog niet uitgevoerd dus dat kan het niet zijn?

Erg irritant ook dat de verbinding zichzelf vaak niet lijkt te herstellen. uit/aan is dan de oplossing voor mij. En ik heb net nieuw 2 jarig contract grrrrrrr

 


@alfolk heb je sinds begin van deze problemen al een melding gemaakt bij KPN?

En bij sommige met een 12 (pro) heeft de up date dus wel degelijk nut.

 

Bij mij dus helaas niet maar bij andere wel


@alfolk heb je sinds begin van deze problemen al een melding gemaakt bij KPN?

En bij sommige met een 12 (pro) heeft de up date dus wel degelijk nut.

 

Bij mij dus helaas niet maar bij andere wel

Het werk maar bij een klein select groepje. Op internet lees je dat er heel veel mensen nog steeds problemen hebben. Maar volgens kpn is het probleem verholpen.


@alfolk heb je sinds begin van deze problemen al een melding gemaakt bij KPN?

En bij sommige met een 12 (pro) heeft de up date dus wel degelijk nut.

 

Bij mij dus helaas niet maar bij andere wel

Het werk maar bij een klein select groepje. Op internet lees je dat er heel veel mensen nog steeds problemen hebben. Maar volgens kpn is het probleem verholpen.

Ik zeg ook niet dat het de oplossing is maar als je nog niet geupdate heb kan je het wel een kansje geven.

 


Ik heb een iphone 14 pro en dezelfde problemen. Ik heb deze problemen ook gehad met mijn iphone 11 en die kon apple en kpn niet oplossen. Ik de k er hard over om over te stappen naar een andere provider, ben het spuugzat. Ben niet of slecht bereikbaar en kan niet op internet.


Onze technische dienst werkt er hard aan om alle aangemaakte tickets te verwerken. Vrijwel iedereen met een iPhone 12 waar wij contact mee hebben, geeft aan dat problemen met het terugvallen naar 2G opgelost is na de laatste update. Bij klanten waarbij dit niet zo is, is een ander probleem aan de hand. Denk aan een defect toestel of een netwerkprobleem op locatie. 

Als er klanten zijn die toch nog problemen ervaren na de update, dan is het advies om opnieuw een ticket aan te laten maken. En ja: het is momenteel erg druk bij onze technische dienst, waardoor een terugkoppeling op zich kan laten wachten. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat iedereen geholpen wordt. Onze excuses hiervoor!

De update kan je handmatig installeren. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' en tik vervolgens op 'Software-update'.

 

Ik heb een iphone 14 pro en dezelfde problemen. Ik heb deze problemen ook gehad met mijn iphone 11 en die kon apple en kpn niet oplossen. Ik de k er hard over om over te stappen naar een andere provider, ben het spuugzat. Ben niet of slecht bereikbaar en kan niet op internet.

Een probleem met een iPhone 14 staat helemaal los van zaken die in dit topic zijn besproken. Ook hiervoor geldt: neem telefonisch contact met ons op via 0800-0402 als je dit ervaart. Mijn collega's nemen zaken met je door en maken, indien nodig, een ticket aan. Het is belangrijk om te weten of je je toestel al eens herstart hebt, welke iOS versie je hebt, wát je precies ervaart en op welke locatie. 


Ik heb geen iphone 12, maar een iphone 14 pro. Ik heb alle updates gedraaid, zowel van ios of van alle andere apps. Ik moet hem iedere keer uit zetten en opnieuw opstarten. Het herstellen of het opnieuw instellen van het netwerk werkt ook niet.

 


@Marcia van KPN dank je wel voor je uitgebreide reactie. de meeste duidelijke tot nu toe vanuit jullie kant! Dit had vele malen eerder en vaker gemoeten.

Je hebt het er over dat het mogelijk om een defect toestel zou gaan, hoe zou dit spontaan kunnen?

Toestel prima in orde voor mei, update aan jullie kant, toestel defect? 

Lokaal netwerk probleem zou ik ook kunnen begrijpen. Maar dan neem ik aan dan anderen in dezelfde omgeving er ook last van moeten hebben ongeacht het type toestel?


@alfolk heb je sinds begin van deze problemen al een melding gemaakt bij KPN?

En bij sommige met een 12 (pro) heeft de up date dus wel degelijk nut.

 

Bij mij dus helaas niet maar bij andere wel

Het werk maar bij een klein select groepje. Op internet lees je dat er heel veel mensen nog steeds problemen hebben. Maar volgens kpn is het probleem verholpen.

Ik zeg ook niet dat het de oplossing is maar als je nog niet geupdate heb kan je het wel een kansje geven.

 

Ik kreeg op 9 augustus een sms’je met de mededeling er een update was over de problemen: ik moest updaten naar iOS 17.6.1. 

Helaas was het probleem daarmee niet verholpen. Vervolgens gebeld om het ticket te heropenen of een nieuwe aan te laten maken. De medewerker die de ticket aan zou maken beloofde een bevestiging maar omdat die (natuurlijk) niet kwam, een paar dagen later nog eens gebeld. De medewerkster die ik toen sprak, beweerde meteen dat er een ticket open stond en voordat ik kon vragen of ze geen verdere gegevens nodig had, verbrak ze de verbinding. Klasse!

Naar aanleiding van dat contact ontving ik een email en daarop werd ik gebeld. Nu werd een beweerd dat er een ticket was aangemaakt voor kpn thuis en dat daar wel een bevestiging van komt. Ongeloofwaardig, want op de vraag waar de bevestiging  dan bleef, kwam natuurlijk geen antwoord, maar ze beloofde dat er nu ècht een ticket was aangemaakt. 

Enfin, dinsdag het feestelijke bericht dat er oplossing is voor de verbindings problemen: update naar iOS 17.6.1. En terloops nog iets over geld terug.

Maar goed… onduidelijk is natuurlijk of het ticket nu weer gesloten is. We weten al dat helder en duidelijk communiceren voor kpn duidelijk te hoog is gegrepen.

De hopeloze en frustrerende exercitie van ‘bellen en dan hopen dat je een medewerker treft die daadwerkelijk doet wat hij/zij zegt: een ticket aanmaken, laat ik voor wat het is. Ik ben hier ècht helemaal klaar mee en ook met kpn. Ik begrijp best dat dit een ingewikkeld probleem is, maar een teleCOMMUNICATIEbedijf, dat niet in staat is (of niet wil) eenduidig en helder hierover te communiceren, tja…

Maar goed … met mijn telefoon is niets mis en inmiddels heb ik een manier gevonden om onderweg bereikbaar te zijn. 


Onze technische dienst werkt er hard aan om alle aangemaakte tickets te verwerken. Vrijwel iedereen met een iPhone 12 waar wij contact mee hebben, geeft aan dat problemen met het terugvallen naar 2G opgelost is na de laatste update. Bij klanten waarbij dit niet zo is, is een ander probleem aan de hand. Denk aan een defect toestel of een netwerkprobleem op locatie. 

Als er klanten zijn die toch nog problemen ervaren na de update, dan is het advies om opnieuw een ticket aan te laten maken. En ja: het is momenteel erg druk bij onze technische dienst, waardoor een terugkoppeling op zich kan laten wachten. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat iedereen geholpen wordt. Onze excuses hiervoor!

De update kan je handmatig installeren. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' en tik vervolgens op 'Software-update'.

Probleem is alleen dat heel veel klanten nog steeds problemen ervaren en dat KPN veel te snel zegt dat het opgelost is. Dit is zeker niet zo. Mijn toestel werkte perfect en doet het prima met een ander simkaart van een andere provider. Het probleem ligt dus bij KPN!!. Dat de technische het zo druk heeft zegt ook genoeg. Wij willen nu een keer een goede oplossing en niet dit half gebakken werk. KPN is echt een hele slechte provider geworden en op deze manier gaat het heel veel klanten kosten. 


Ik heb gebeld met het nummer en gesproken met Jeremy (dacht ik), Hij zou een ticket aanmaken, waarvan ik in de mail en met sms een bevestiging zou krijgen, maar tot op dit moment niets gehoord. Ben benieuwd of ik de bevestiging nog binnen krijg dat ik dit probleem heb aangemeld


@Katinka500 jij heb een 14 zei je toch?

Dit topic gaat over de 12 (pro) voornamelijk 

 

Ondertussen gewoon niet blij want wederom was mijn casus dicht gegooid?

Waarom bel ik dat ik problemen heb en doet KPN de casus dicht gooien zonder ook maar 1 bericht te sturen naar mij als klant?


@Katinka500 jij heb een 14 zei je toch?

Dit topic gaat over de 12 (pro) voornamelijk 

 

Ondertussen gewoon niet blij want wederom was mijn casus dicht gegooid?

Waarom bel ik dat ik problemen heb en doet KPN de casus dicht gooien zonder ook maar 1 bericht te sturen naar mij als klant?

Heb je geen sms gehad? Meestal als je die krijgt hebben ze je ticket verworpen en is het opgelost volgens kpn. Maar bellen om te vragen of het inderdaad zo is, is veel te veel moeite voor KPN. Ze zijn liever lui dan moe.


@mdv53 Soms wel soms geen sms en ondanks dat heb ik wekelijks aan de telefoon gezeten en toch was het ticket blijkbaar gesloten.

Dus KPN doet maar wat…


@mdv53 Soms wel soms geen sms en ondanks dat heb ik wekelijks aan de telefoon gezeten en toch was het ticket blijkbaar gesloten.

Dus KPN doet maar wat…

KPN doet maar wat. Sluiten je ticket zonder dat je daar op de hoogte van bent. Inmiddels al 8 keer meegemaakt. 


@Katinka500 jij heb een 14 zei je toch?

Dit topic gaat over de 12 (pro) voornamelijk 

 

Ondertussen gewoon niet blij want wederom was mijn casus dicht gegooid?

Waarom bel ik dat ik problemen heb en doet KPN de casus dicht gooien zonder ook maar 1 bericht te sturen naar mij als klant?

Erg jammer dit @Roos79 diit geeft mij ook het beeld alsof KPN doorgaat met wat aanmodderen, in gebreke blijft eerlijk gezegd. Als goede service, deze dienst niet door KPN geleverd kan worden dan dient het contract ontbonden te kunnen worden.

Niet je verbergen achter tickets die niet werken. 


@mdv53 Soms wel soms geen sms en ondanks dat heb ik wekelijks aan de telefoon gezeten en toch was het ticket blijkbaar gesloten.

Dus KPN doet maar wat…

KPN doet maar wat. Sluiten je ticket zonder dat je daar op de hoogte van bed. Inmiddels al 8 keer meegemaakt. 

Hier dus ook als meerdere keren…

Het is nu voor de zoveelste keer door gezet naar de juiste afdeling zeggen ze…


Ik ben dat kpn gezeik echt helemaal zat aan het worden! Nog geen 1x terug gebeld door de afdeling krijg ik 3 dagen geleden Klanteservice weer gebeld krijg ik te horen na iedere telefoon gesprek wat u doet moet u weer 2 weken wachten ivm case tijd. Meen je dit nu echt KPN SCHAAM JE DIEP! EN ZORG DAT IK NU EENS GEBELD WORDT DOOR DIE AFDELING! 
 

IK ben er nu echt helemaal klaar mee met dat gezeik iedere keer 


Ik ben gebeld door de afdeling maar volgens hun heb ik geen problemen en is het een heel ander probleem.

Dus alles wordt zo van de baan geschoven…

 


Ik ben gebeld door de afdeling maar volgens hun heb ik geen problemen en is het een heel ander probleem.

Dus alles wordt zo van de baan geschoven…

 


Wat geven zij aan wat het probleem is dan, ben nog niet gebeld door KPN. 


@Rico00000 spijtig genoeg is het nog steeds erg druk bij de technische dienst, waardoor het inderdaad lang op zich kan laten wachten totdat een ticket in behandeling wordt genomen. Ik kan alleen maar adviseren om dit toch af te wachten. Als de update niet heeft geholpen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand. Je kunt zelf een aantal zaken checken, zoals je simkaart in een ander toestel plaatsen en/of een andere simkaart (van een andere provider) eens in jouw toestel plaatsen. Wat ervaar je dan? Verhuist het probleem mee naar het andere toestel, ervaar je daar juist geen problemen, etc. Als het probleem blijft, dan is het inderdaad belangrijk dat de technische dienst met je meekijkt. 

 

@Roos79 als de technische dienst constateert dat er geen terugval naar 2G te zien is op het netwerk, dan is het inderdaad een ander probleem dan waar de meesten in dit topic tegenaan liepen. We kijken dan naar wat er verder aan de hand kan zijn. Omdat het zo druk is bij onze technische dienst, duurt het helaas langer voordat tickets opgepakt kunnen worden én daarmee dus ook voordat andere problemen opgelost worden. 


@Marcia van KPN Maar dan de klant 3 maanden laten tobben?

 

@mdv53 Ze hebben geen idee, maar volgens hun is het dus wat anders.


Ik gebruik ook een Apple Watch en met deze bel ik de laatste tijd.

En ja dat werkt wel gelukkig, maar ik ga net al meerdere hier maar eens rond kijken wat slim is.


Reageer