Skip to main content
Vraag

Zeer slechte tot geen 5G verbinding op mijn iPhone 12

  • 2 June 2024
  • 499 reacties
  • 27898 keer bekeken

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Bij mij is het ondertussen opgelost, ik ben alleen benieuwd wanneer ze met de beloofde compensatie komen voor het maandenlang niet normaal gebruik kunnen maken van het netwerk.


Ik heb nog steeds hetzelfde probleem met mijn iPhone 14 Pro. Het is begonnen op 11 mei (!!) en ook op dit moment heb ik weer geen netwerkverbinding, kan ik alleen vanuit huis via WiFi bellen, etc. Ik kan dus niet van huis weg als ik telefonisch bereikbaar moet zijn, mijn navigatie nodig heb, etc.

Ik stap over naar Odido maar KPN wil dat ik dan een boete ga betalen! En dat terwijl ze al sinds mei van het probleem weten en mij (en jullie) op geen enkele manier tegemoet komen...


Daarom zijn een ingebrekestelling, met termijn en anders ontbinden volgens algemene voorwaarden sectie 13.2 zo belangrijk. Dan kan het kosteloos, omdat KPN niet kan leveren wat jij afneemt. 


Bij mij is het ondertussen opgelost, ik ben alleen benieuwd wanneer ze met de beloofde compensatie komen voor het maandenlang niet normaal gebruik kunnen maken van het netwerk.

Hoe is het bij jou opgelost dan?


Hier is nog niks opgelost bijna  6 weken verder dit kunnen ze wel je vertellen dat je je mond moet dichthouden en stil in een hoekje moet wachten tot zij een x iets gaan doen! Het zijn gewoon boeven pakken geld van je bankrekening maar leveren NIKS 


Bel je ze op en zeg je je contract op, ik ben er al helemaal klaar mee. 


Vandaag komt de iPhone 16 uit.. Na 4 / 5 maanden problemen te ervaren kan ik niet wachten op een nieuwe telefoon in de hoop dat dit de problemen gaat verhelpen. Vanochtend heb ik gesproken met de klantenservice en aangegeven dat de ‘tegemoetkoming’ helemaal geen tegemoetkoming is. Wij hebben betaald voor een product / dienst die niet wordt geleverd. De abonnementskosten terugstorten is het minste wat ze kunnen doen.

 

Dus KPN.. Ik wil graag een tegemoetkoming voor een nieuw toestel. Kunnen we dat gaan fixen? Jullie kunnen mij bereiken op mijn telefoonnummer. Moet na al die belletjes immers bekend bij jullie zijn.


Dag allen,

KPN heeft mij een bericht gestuurd met compensatie qua abonnementskosten, wat ik minimaal passend vind, mits het probleem is opgelost.

Afgelopen week heb ik met KPN gesproken omdat ik wederom problemen heb ervaren.

Het is een hele tijd wel goed gegaan, dat moet ik toegeven, maar vorige week heb ik 2x een dag erg last gehad en sinds mijn telefoontje met KPN is het weer oké.

zo heel af en toe heb ik nog een kleine hinder, maar volgens mij had ik dat eerder (voor mei) ook al. Dat is met name gewoon een slecht gebied. 

Ik krijg de indruk dat ze zelf af en toe aan de knoppen draaien ofzo?! 
dan wel een goed bereik en dan weer niet. Ik wil graag op een constructieve manier met KPN meedenken in een oplossing.

Het is met name vervelend dat er niet op die manier meegedacht word.

Zijn er mensen die gezamenlijk juridische stappen willen nemen? 
Dan kunnen we overwegen om dat te doen, maar wil wel benadrukken dat ik eerst KPN de kans nog wil geven om constructief mee te denken in passende oplossingen, waar ze juridisch gezien nu de tijd nog voor hebben.  
 

Groet, BB1


Als KPN niet heel snel met een oplossing komt en een compensatie is niet mijn abonnementskosten betalen dan is het klaar. Mijn abonnement loopt nog tot eind december( dan zeg ik al mijn abonnementen op) en deze ga ik opzeggen indien KPN niet heel snel met een definitieve oplossing komt. Ik doe graag mee met de juridische stappen die eventueel nodig zijn. 
 

ik ben in al die maanden nog nooit teruggebeld door de technische dienst. 


Even een update: heb net de klantenservice gebeld en zij vertelde mij dat het probleem bij Apple ligt en KPN hier niks aan kan doen. Ze gaan er ook niks aan doen. Advies was om een nieuw toestel te kopen iPhone 15/ iPhone 16 en dat alle andere providers hier ook last van hebben.

een compensatie krijg je ook niet, alleen je abonnementskosten terug. Ik raad iedereen aan hun contracten op te zeggen!!. Desnoods via de juridische weg. 


Even een update: heb net de klantenservice gebeld en zij vertelde mij dat het probleem bij Apple ligt en hier niks aan kan doen. Ze gaan er ook niks aan doen. Advies was om een nieuw toestel te kopen iPhone 15/ iPhone 16 en dat alle andere providers hier ook last van hebben.

een compensatie krijg je ook niet, alleen je abonnementskosten terug. Ik raad iedereen aan hun contracten op te zeggen!!. Desnoods via de juridische weg. 

Ik ken de details van jouw case niet maar als jij - net zoals de meesten hier in dit topic - issues met de mobiele verbinding op je iPhone 12 hebt, dan klopt het niet wat jou verteld is.  Heb je wel - conform ons advies - een ticket laten aanmaken? 

 

Ik quote nog even mijn collega: 

@Rico00000 spijtig genoeg is het nog steeds erg druk bij de technische dienst, waardoor het inderdaad lang op zich kan laten wachten totdat een ticket in behandeling wordt genomen. Ik kan alleen maar adviseren om dit toch af te wachten. Als de update niet heeft geholpen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand. Je kunt zelf een aantal zaken checken, zoals je simkaart in een ander toestel plaatsen en/of een andere simkaart (van een andere provider) eens in jouw toestel plaatsen. Wat ervaar je dan? Verhuist het probleem mee naar het andere toestel, ervaar je daar juist geen problemen, etc. Als het probleem blijft, dan is het inderdaad belangrijk dat de technische dienst met je meekijkt. 

 

@Roos79 als de technische dienst constateert dat er geen terugval naar 2G te zien is op het netwerk, dan is het inderdaad een ander probleem dan waar de meesten in dit topic tegenaan liepen. We kijken dan naar wat er verder aan de hand kan zijn. Omdat het zo druk is bij onze technische dienst, duurt het helaas langer voordat tickets opgepakt kunnen worden én daarmee dus ook voordat andere problemen opgelost worden. 

 


Even een update: heb net de klantenservice gebeld en zij vertelde mij dat het probleem bij Apple ligt en hier niks aan kan doen. Ze gaan er ook niks aan doen. Advies was om een nieuw toestel te kopen iPhone 15/ iPhone 16 en dat alle andere providers hier ook last van hebben.

een compensatie krijg je ook niet, alleen je abonnementskosten terug. Ik raad iedereen aan hun contracten op te zeggen!!. Desnoods via de juridische weg. 

Ik ken de details van jouw case niet maar als jij - net zoals de meesten hier in dit topic - issues met de mobiele verbinding op je iPhone 12 hebt, dan klopt het niet wat jou verteld is.  Heb je wel - conform ons advies - een ticket laten aanmaken? 

 

Ik quote nog even mijn collega: 

@Rico00000 spijtig genoeg is het nog steeds erg druk bij de technische dienst, waardoor het inderdaad lang op zich kan laten wachten totdat een ticket in behandeling wordt genomen. Ik kan alleen maar adviseren om dit toch af te wachten. Als de update niet heeft geholpen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand. Je kunt zelf een aantal zaken checken, zoals je simkaart in een ander toestel plaatsen en/of een andere simkaart (van een andere provider) eens in jouw toestel plaatsen. Wat ervaar je dan? Verhuist het probleem mee naar het andere toestel, ervaar je daar juist geen problemen, etc. Als het probleem blijft, dan is het inderdaad belangrijk dat de technische dienst met je meekijkt. 

 

@Roos79 als de technische dienst constateert dat er geen terugval naar 2G te zien is op het netwerk, dan is het inderdaad een ander probleem dan waar de meesten in dit topic tegenaan liepen. We kijken dan naar wat er verder aan de hand kan zijn. Omdat het zo druk is bij onze technische dienst, duurt het helaas langer voordat tickets opgepakt kunnen worden én daarmee dus ook voordat andere problemen opgelost worden. 


ik heb dezelfde problemen als de meeste hier geen of slechte verbinding met mobiel internet op de iPhone 12 Pro Max. Ik heb vandaag 3 medewerkers gesproken van de klantenservice en deze vertellen allemaal hetzelfde. KPN gaat de kosten niet compenseren!! Laat je niet meer voor de gek houden. Een nieuwe iPhone kopen is de enige oplossing volgens KPN!! Jou, jullie verhaal op dit forum klopt dus geen hout van. Dat is alleen maar om mensen aan het lijntje te houden. Je kan meerdere tickets aan maken maar ze doen er niks mee, wat het probleem ligt bij Apple . Altijd de makkelijkste weg kiezen. Volgende week vrijdag heb ik KPN een ultimatum gesteld, daarna is het klaar met KPN en zal in de tussentijd iedereen adviseren om geen klant te worden van kpn en mensen die dat wel zijn, contact op te nemen om hun contract op te zeggen. Kan dit niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Heb inmiddels al contact opgenomen met de Rechtbijstand omdat ik kosten moet betalen als ik voortijdig mijn contract op wil zeggen. 
 

Wij zijn inmiddels 11 jaar trouwe kpn klant en dan ga KPN hier zo mee om. Het is ronduit schandalig.

 


Dag allen,

KPN heeft mij een bericht gestuurd met compensatie qua abonnementskosten, wat ik minimaal passend vind, mits het probleem is opgelost.

Afgelopen week heb ik met KPN gesproken omdat ik wederom problemen heb ervaren.

Het is een hele tijd wel goed gegaan, dat moet ik toegeven, maar vorige week heb ik 2x een dag erg last gehad en sinds mijn telefoontje met KPN is het weer oké.

zo heel af en toe heb ik nog een kleine hinder, maar volgens mij had ik dat eerder (voor mei) ook al. Dat is met name gewoon een slecht gebied. 

Ik krijg de indruk dat ze zelf af en toe aan de knoppen draaien ofzo?! 
dan wel een goed bereik en dan weer niet. Ik wil graag op een constructieve manier met KPN meedenken in een oplossing.

Het is met name vervelend dat er niet op die manier meegedacht word.

Zijn er mensen die gezamenlijk juridische stappen willen nemen? 
Dan kunnen we overwegen om dat te doen, maar wil wel benadrukken dat ik eerst KPN de kans nog wil geven om constructief mee te denken in passende oplossingen, waar ze juridisch gezien nu de tijd nog voor hebben.  
 

Bijvoorbeeld: als kpn nu met een voorstel komt om mijn iPhone 12 in te ruilen. 
bij aanschaf van een ander toestel (bij kpn) ze mijn vergoeding (wat ze al toegezegd hebben) van de afgelopen 4 maanden verdubbelen.

dan weet KPN dat ik niet misbruik maak van de situatie (doordat ze mijn probleem toestel krijgen), ze hebben een stuk van de onkosten (vergoeding) weer terug doordat ik er nieuw toestel (marge) bij KPN koop en heb ik afschrijving gehad op het toestel waar ik de afgelopen jaren wel goed gebruik van heb gemaakt. 


@KPN: kom met een constructieve oplossing!
​​​

Groet, BB1

 


Ondertussen in het buitenland en waar ik in mei hier prima verbinding had heb ik nu gewoon 0 verbinding.

En dan durft de technische dienst te beweren dat ik geen problemen ervaar?

De 6s met een pre paid kaartje doet het nog beter dan de iPhone 12 Pro met het abonnement 🫣

Het is om te huilen 😭 


Ondertussen in het buitenland en waar ik in mei hier prima verbinding had heb ik nu gewoon 0 verbinding.

En dan durft de technische dienst te beweren dat ik geen problemen ervaar?

De 6s met een pre paid kaartje doet het nog beter dan de iPhone 12 Pro met het abonnement 🫣

Het is om te huilen 😭 

Kan het alleen maar beamen. Als wij naar Duitsland gaan, hebben we totaal geen bereik, kan wel 20a30 minuten duren. Maar volgens KPN ligt het niet bij hun en is er niks aan de hand. 


Ondertussen in het buitenland en waar ik in mei hier prima verbinding had heb ik nu gewoon 0 verbinding.

En dan durft de technische dienst te beweren dat ik geen problemen ervaar?

De 6s met een pre paid kaartje doet het nog beter dan de iPhone 12 Pro met het abonnement 🫣

Het is om te huilen 😭 

Kan het alleen maar beamen. Als wij naar Duitsland gaan, hebben we totaal geen bereik, kan wel 20a30 minuten duren. Maar volgens KPN ligt het niet bij hun en is er niks aan de hand. 

Ja, het is duidelijk dat het bij KPN ligt. Erg makkelijk allemaal om het zo weg te schuiven. Ik heb nu eindelijk een iPhone 13 “gekregen” en heb nu 0 problemen. Ook in Duitsland en Frankrijk werkt alles weer perfect. 


Dit probleem ervaar ik nog steeds (sinds eind mei) met mijn iPhone 12 Pro Max(inmiddels half september), zojuist de klantenservice aan de telefoon gehad voor o.a. dit probleem. Ze waren er bekend mee, dacht dat ik de enige was…

pas bij het aan en uit zetten van mijn toestel is het soms opgelost. 
van de week de IPhone 16 pro Max besteld, kon niet wachten tot deze uitkwam. In de hoop dat ik weer normaal internet kan gebruiken buiten de deur.


Hoi allen met een iPhone 11, 12 en SE2020,

Sinds gisterenavond is de grootste update van Apple voor o.a. de iPhone gelanceerd.
Je kunt dus nu iOS 18 downloaden en installeren op je iPhone.

Het zou daarmee ook zomaar kunnen, dat mede klanten die last hebben van het netwerkprobleem (iPhone uit de series 11, 12 en SE2020), hiermee het probleem mogelijk kunnen verhelpen.
Ook omdat de aanbiedersinstellingen ook zijn aangepast naar versie 59.0.

Alle ins en outs over iOS 18 lees je hier: iOS 18 (Apple Inc.)

Overige informatie vindt je hier: iOS 18 (iCulture.nl)

Zelf heb ik hem al gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone 14 Pro Max, en ben nog geen bugs tegengekomen.

Wel heb ik het idee, dat het 5G netwerk van KPN een stuk stabieler is geworden, met een beter bereik.
Hoe dat zit met 4G kan ik niet zeggen, omdat ik daar vrijwel geen gebruik meer van maak.
Maar hopelijk kunnen mede klanten daar wel hun mening over geven, nadat ze iOS 18 hebben geïnstalleerd op hun iPhone.


Hoi allen met een iPhone 11, 12 en SE2020,

Sinds gisterenavond is de grootste update van Apple voor o.a. de iPhone gelanceerd.
Je kunt dus nu iOS 18 downloaden en installeren op je iPhone.

Het zou daarmee ook zomaar kunnen, dat mede klanten die last hebben van het netwerkprobleem (iPhone uit de series 11, 12 en SE2020), hiermee het probleem mogelijk kunnen verhelpen.
Ook omdat de aanbiedersinstellingen ook zijn aangepast naar versie 59.0.

Alle ins en outs over iOS 18 lees je hier: iOS 18 (Apple Inc.)

Overige informatie vindt je hier: iOS 18 (iCulture.nl)

Zelf heb ik hem al gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone 14 Pro Max, en ben nog geen bugs tegengekomen.

Wel heb ik het idee, dat het 5G netwerk van KPN een stuk stabieler is geworden, met een beter bereik.
Hoe dat zit met 4G kan ik niet zeggen, omdat ik daar vrijwel geen gebruik meer van maak.
Maar hopelijk kunnen mede klanten daar wel hun mening over geven, nadat ze iOS 18 hebben geïnstalleerd op hun iPhone.


Bij mij werkt na de update het nog steeds voor geen meter. Dus dit is ook geen succes. Zou mooi zijn als KPN zijn/haar klanten serieus zou nemen. 


Idem dito hier mdv53. (iPhone 11) 


Beste Kpn, ook wij hebben een klacht over jullie dienst. ( iphone 11 bellen en data failure )

Waarom kunnen jullie niet klanten niet op de hoogte houden m.b.t. voortgang? (sms, whatsapp of email )

Al bijna een maand hetzelfde verhaal en jullie medewerkers schamen zich inmiddels voor de updates die zij moeten geven.

Ze gaan contact met je opnemen maar wanneer is nog niet duidelijk, maar  facturatie gaat wel netjes door.

Dank alvast voor jullie reactie.

Carlos

 

 

 

 


Wel apart om te zien dat er elke keer weer nieuwe mensen dit forum vinden. Sommigen die pas een maand geleden last hebben van dit probleem, terwijl anderen al 3-4 maanden in deze situatie verkeren. Komen sommigen er nu pas achter of verspreidt dit probleem zich langzaam door het land?


Wel apart om te zien dat er elke keer weer nieuwe mensen dit forum vinden. Sommigen die pas een maand geleden last hebben van dit probleem, terwijl anderen al 3-4 maanden in deze situatie verkeren. Komen sommigen er nu pas achter of verspreidt dit probleem zich langzaam door het land?

De dat het probleem zich als een olievlek verspreid. Mensen die problemen hebben nemen eerst contact op met KPN, daar krijgen ze te horen dat het niet bij KPN ligt en gaan ze verder zoeken. Inmiddels zijn er zo veel mensen met problemen dat KPN het niet meer op kan lossen. De afdeling td schijnt volgens een medewerker van kpn maar uit klein groepje te bestaan. 


Eergisteren heb ik op m’n iPhone 12 Pro software update 17.7 geïnstalleerd. Geen verbetering. Vanmiddag de telefoon terug naar de fabrieksinstellingen en nu iOS 18 erop. Even afwachten hoe het verder gaat. 

Vorige week ben ik (eindelijk) gebeld door de Technische Dienst. Er wordt een onderzoek gestart. Het onderzoek komt er op neer dat ik een logboek moet bijhouden. En ook moet delen, welk nummer mij probeert te bereiken, op welk tijdstip en waar ik op dat moment was in het geval een gesprek mislukt.

Het delen van belgegevens vind ik wel een ding maar als het helpt of nodig is het probleem te tackelen, dan moet het maar. Voor mij persoonlijk hoeft het overigens niet meer, te weinig en veel te laat, maar als het helpt voor andere abonnees het probleem op te lossen, dan heeft het toch nog enig nut.

Inmiddels heb ik ook een abonnement bij Odido en daarmee ondervindt ik geen enkel probleem. Na afloop van het kpn abonnement ben ik weg en overweeg dat sterk ook voor Thuis. 

Verder wacht ik de SMS af, waarin kpn meedeelt dat er oplossing is voor de problemen door het updaten naar iOS 17.7 of 18. 😂🤭En daarmee het ticket sluit. 🤣🤭


Reageer