Skip to main content

Beste,

 

Ik probeer mijn Sync Box te koppelen aan mijn Philips Hue Bridge. Dit lukt helaas niet. Ik ben wel actief in contact met de philips hue supportdesk.
Zij geven me aan dat ik de 5ghz band moet uitschakelen. Ik heb al de _extra wifi netwerk met enkel de 2.4 ghz band en een aparte SSID aangemaakt en daarmee het geprobeerd. Maar dat hielp niet.

Daarnaast heb ik geprobeerd om de generieke wifi uit te zetten, maar daarmee gaat automatisch de _extra netwerk ook uit, dus blijkbaar zit er een relatie tussen beide opties.

Is er een andere manier om de 5ghz band uit te schakelen?

n.v.t.


Hallo @Goldbach 

 

Als je al Extra Wifi hebt geprobeerd dan ligt het aan andere instellingen, dat je Box 12 ook via een andere SSID 5GHz uitzend maakt echt niet uit, anders zou het ook niet werken als de buren ook 5GHz wifi aan hebben staan.

Welke firmware staat er op je Box 12?

Bij de oude en nieuwe firmware versie kan je eerst proberen of het terugzetten van het 2,4GHz wifi signaal naar b/g/n helpt, dat moet je bij de normale Wifi instellingen doen, je kan dat niet apart instellen voor Extra wifi.

In de oude firmware zou dat er ongeveer zo uit moeten zien:

 

Bij de nieuwe firmware zou het ook nog aan de beveiligingsinstelling kunnen liggen, PMF op Optioneel zetten zou kunnen helpen en zo niet dan kan je de Beveiliging op WPA2-Personal zetten.

Voor de nieuwe firmware kan je via dit artikel de instellingen voor Wifi vinden:

 

 


Dank 

Hallo @Goldbach 

 

Als je al Extra Wifi hebt geprobeerd dan ligt het aan andere instellingen, dat je Box 12 ook via een andere SSID 5GHz uitzend maakt echt niet uit, anders zou het ook niet werken als de buren ook 5GHz wifi aan hebben staan.

Welke firmware staat er op je Box 12?

Bij de oude en nieuwe firmware versie kan je eerst proberen of het terugzetten van het 2,4GHz wifi signaal naar b/g/n helpt, dat moet je bij de normale Wifi instellingen doen, je kan dat niet apart instellen voor Extra wifi.

In de oude firmware zou dat er ongeveer zo uit moeten zien:

 

Bij de nieuwe firmware zou het ook nog aan de beveiligingsinstelling kunnen liggen, PMF op Optioneel zetten zou kunnen helpen en zo niet dan kan je de Beveiliging op WPA2-Personal zetten.

Voor de nieuwe firmware kan je via dit artikel de instellingen voor Wifi vinden:

 

 

Dank voor je antwoord, ik neem aan dat de instellingen van Extra Wi-Fi worden overgenomen van de Settingspagina? Deze settings hieronder zouden dus ervoor zorgen dat de 5 Ghz is uitgeschakeld?

 


ik neem aan dat de instellingen van Extra Wi-Fi worden overgenomen van de Settingspagina? Deze settings hieronder zouden dus ervoor zorgen dat de 5 Ghz is uitgeschakeld?

 

Nee. 5 Ghz word niet uitgeschakeld. Met Extra WiFi is het mogelijk een 2de WiFi netwerk te maken wat alleen 2,4 Ghz is. Een 2de WiFi netwerk dus met een andere naam en wachtwoord. Het hoofdnetwerk, waarvan u nu dus in dit plaatje de instellingen laat zien, daar veranderd niets aan.


Maar er zit wel een afhankelijkheid tussen de 5ghz van het hoofdnetwerk en de _extra 2.4ghz, want als ik het hoofdnetwerk uitzet kan ik niet de _extra 2.4ghz apart aanzetten. Is dit enkel een GUI relatie of zit die relatie ook op ‘netwerk’ niveau?

 


Maar er zit wel een afhankelijkheid tussen de 5ghz van het hoofdnetwerk en de _extra 2.4ghz, want als ik het hoofdnetwerk uitzet kan ik niet de _extra 2.4ghz apart aanzetten. Is dit enkel een GUI relatie of zit die relatie ook op ‘netwerk’ niveau?

Dat is geen relatie. Als u het hoofdnetwerk uitzet, dan zet u gewoon heel WiFi uit op de box. KPN heeft dat zo gemaakt. Het hoofdnetwerk kan dus niet uit.


Wat bedoeld u met "Sync box"? Deze?

https://www.bol.com/nl/nl/p/philips-hue-play-hdmi-sync-box-8k-zwart/9300000184507095/


Yes die! 


Ik heb inmiddels connectie met de bridge. Dus het topic is voor mij niet mere van toepassing.

Nu even bekijken of ik alsnog op het hoofdwifi hetzelfde kan doen en daarna de 5ghz kan aanzetten (omdat nu mijn hardware op 2.4ghz zit en ik daardoor mindere kwaliteit stream.


Je kan de rest toch gewoon op het normale Wifi netwerk aanmelden, je andere apparatuur hoeft niet verbonden te zijn met hetzelfde Extra Wifi SSID.

 


Reageer