Skip to main content

Ik heb geprobeerd om bepaalde apparaten binnen ons netwerk in verschillende tijdsblokken te weren van de wifi ontvangst, maar dit werkt niet.

Ik heb het geprobeerd op de apparaten van mijn kinderen, maar daarna getest op die van mij toen mij opviel dat het niet werkte, en daar kwam ik erachter dat het inderdaad geen nut heeft.

Ik heb inmiddels geprobeerd om de mac filtering ook op deny te zetten op mijn eigen telefoons mac address terwijl ik in de gaten hield of het mac address veranderde maar dat gebeurde niet. De ontvangst werd voor even geblokkeerd maar daarna niet meer, en werd dus hersteld. Het vreemde was dat als ik alle dagen op volledig deny zette het wel werkte… en dat het internet wel een beetje langzamer is als het binnen het tijdsblok is maar niet onbruikbaar. Youtube ed kunnen gewoon gekeken worden.

Ik heb het modem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen. De super wifi opnieuw geinstalleerd en geupdate, maar dit bracht alleen maar meer werk zonder resultaat anders dan de modeminstellingen die super traag waren te versnellen. Was helaas niet mijn doel… 

Ik hoor graag wat ik fout doe. 

Hoi @Valkenburgh, welkom hier! Onze modems bieden verschillende opties voor acces control, dus mijn eerste vraag is: welk modem heb je? Als je dat kunt aangeven, dan kunnen we kijken wat je verder kunt doen om dit alsnog werkend te krijgen.

Hoi Erik, dat is de kpn box 12.

@Valkenburgh Met MAC blokkering kan je niet veel, standaard staat toevallige MAC adres in telefoons aan. Je kan toch een gast netwerk instellen en daar tijdblokken voor gebruik van wifi instellen.

Hoi Erik, dat is de kpn box 12.

En heb je daarnaast ook nog andere WiFi punten? Misschien een Deco setje ofzo? Of iets dergelijks van een ander merk?

@TDN  bedankt, dat word plan B. Ik wil toch eerst dit proberen uit te vogelen want waarom werkt het niet? 

@Marlon92  ik heb die super wifi punten van kpn.1 is direct aangesloten op de modem in de meterkast, en de andere op het net in onze slaapkamer op de 1e verd. 

Alleen SuperWiFi's? Geen andere WiFi punten? 

Welke SuperWiFi's? De witte of de zwarte? 

Als je de SuperWiFi's uit zet, werkt het dan wel?

Die witte. Ik kan het nu niet testen want ik ben op werk. Als dit het geval is wat moet ik dan doen? Want het gaat uiteindelijk om het punt dat boven staat. 

Reageer