Is er een mogelijkheid om de KPN box 14 via de instelllingen of dmv een remote commando een automatische herstart te geven?
Ik wil graag wekelijks een herstart van het modem laten plaatsvinden.
Nee dat kan niet. Waarom wil je dit?
In de laatste regel van deze bijdrage geef ik een manier :
:-)
Onlangs was er nog deze vraag :
In de laatste regel van deze bijdrage geef ik een manier :
:-)
Die had ik inderdaad ook al bedacht ;-)
Punt is dat al mijn 'schakelklokken' afhankelijk zijn van een wifi-signaal en zullen niet meer opkomen omdat de stroom van de router af is.
Nee dat kan niet. Waarom wil je dit?
Ik hou er van om wekelijks de boel te verfrissen.
Doe ik bij vrijwel alle devices om vollopen van caches etc te voorkomen.
Daarnaast zullen alle draadloze (wifi) kanalen op dat moment worden herzien.
Mijn Philips Hue wil met zn vaste ziggbee kanaal (wat gestoord kan worden door dezelfde kanalen op Wifi) gemiddeld eens per week de weg kwijt raken en een herstart van het hele netwerk is dan vaak de snelste oplossing ;-)
Punt is dat al mijn 'schakelklokken' afhankelijk zijn van een wifi-signaal en zullen niet meer opkomen omdat de stroom van de router af is.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb een Shelly voor de boiler. Die heeft gewoon een webinterface waarin ik met een tijdschema ingesteld heb waarop de boiler in en uitgeschakeld moet worden. Die Shelly Plus1PM word niet extern aangestuurd ofzo. Dat ding draait gewoon op zichzelf. Ook zonder WiFi werkt die gewoon.
[..] Dat ding draait gewoon op zichzelf. Ook zonder WiFi werkt die gewoon.
Dat lijkt mij ook logisch ja, als dat niet zo zou zijn dan keur ik zo’n ding af.
Alhoewel de “moderne mensch” zich graag afhankelijk maakt van diensten buiten de deur / ver weg.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb een Shelly voor de boiler. Die heeft gewoon een webinterface waarin ik met een tijdschema ingesteld heb waarop de boiler in en uitgeschakeld moet worden. Die Shelly Plus1PM word niet extern aangestuurd ofzo. Dat ding draait gewoon op zichzelf. Ook zonder WiFi werkt die gewoon.
Het gaat inderdaad dan om "Shelly Plug" die ik er dan voor wil zetten echter staat daar in de webinterface dat het schema om te schakelen alleen werkt met een internetverbinding.
Ik zal het eens testen of dat nog steeds werkt als de internetverbinding weg is gevallen.
EDIT: zou het misschien zo kunnen zijn dat die "shelly plug S" ná het instellen mét Wifi, ook zijn schema blijft volgen zonder een internetverbinding?
Werkt!
Dus ondanks de melding in het web-interface van mijn Shelly Plug S (eerste versie) dat je een internetverbinding nodig hebt voor het schema om te werken, werkt het ook zonder internetverbinding als hij eenmaal is ingesteld.
Mooi spul toch, dat Shelly ;-)
En bedankt voor de tip Marlon92!
Zakelijk heb ik dit stopcontact nog weleens voorbij zien komen. Worden dan beheerd door de IT'ers op afstand zodat ze niet langs de klanten hoeven om het modem uit en aan te zetten. Hoe dit precies werkt weet ik dan ook niet. (En eigenlijk kom ik altijd bij deze klanten als dit ding het heeft begeven en het modem helemaal geen stroom meer krijgt )
Zakelijk heb ik dit stopcontact nog weleens voorbij zien komen. Worden dan beheerd door de IT'ers op afstand [..]
En dat kunnen ze dan niet zelf ontdekken ?
Of ze sturen er liever iemand anders naar toe :-/
Ik kan niet in details treden maar dit zijn apparaten die ik bijvoorbeeld tegen kom bij klanten met 100+ filialen waarbij de medewerkers zelf niet in de serverkast mogen komen. En waarom de IT'er dat zelf niet doet? Geen idee...
Juist, “handig” ding, met voor en nadelen.
Hier de gebruiksaanwijzing :
https://www.aviosys.com/products/downloads/manuals/power/9255_En-20191129.pdf
En waarom de IT'er dat zelf niet doet? Geen idee...
Geen tijd, geen zin, en de klant of baas betaald toch wel. Als men het niet uit eigen portemonnee hoef te betalen, dan gaat het zo.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.