Dit probleem heeft niets met de modem te maken. In het eerste jaar na de glasvezel aanleg heb ik alleen maar klachten gehad over instabiele/verbroken verbindingen. Ik heb meerder box 12, 2 box 10 en fritzbox in huis gehad met allemaal het ‘onderbrekingen’ probleem.
De Box 12/12b en 10 hebben hier allemaal “last van”, hoe kan dat? Simpel. Het probleem zit in de firmware van sommige genexis ONT. Zo ver ik weet zijn de nieuwe modellen van de genexis ONT aardig stabiel.
Mijn probleem is opgelost door het plaatsen van een Nokia ONT. Het probleem was toen opeens verdwenen. Genexis troep komt er bij mij dan ook niet meer in (alhoewel de nieuwe versie bij familie stabiel draait). Inmiddels draai ik 4Gbit met Nokia ONT en Box 14 zonder issues.
Kortom; Ik zou vragen of een monteur je ONT kan vervangen voor een nieuwer model. De box 12 werd direct stabiel na vervanging bij mij al duurde het een jaar voordat de nieuwe beschikbaar was.
De stabiele genexis ONT heeft geen aan/uit power knop onderaan. De oude (die bij mij constant voor onderbrekingen zorgt) had dat wel.
Beste @Baris Kaya , ook ik heb begin dit jaar de nieuwe Genexis gekregen en geeft nog gewoon een aan-uit knop onderaan.
Je hebt ook geen keus welke glasvezel kast je krijgt, dat bepaalt KPN en niet jij.
Beste @Baris Kaya , ook ik heb begin dit jaar de nieuwe Genexis gekregen en geeft nog gewoon een aan-uit knop onderaan.
Je hebt ook geen keus welke glasvezel kast je krijgt, dat bepaalt KPN en niet jij.
Ik blijf erbij dat ik geen Genexis troep in mijn huis wil. Gelukkig hoeft dat in mijn geval ook niet.
De verbrekingen worden veroorzaakt door een oude firmware op de Genexis. Wellicht dat men de oude ONT modellen met power knop ook van nieuwe firmware heeft voorzien. Dat zou mooi zijn.
Mijn oordeel blijft dat poster beter een monteur langs kan vragen dan eindeloos een nieuwe modem. Modem swaps helpen bij constante verbrekingen niet naar mijn ervaring.
Hi @TRex2024,
Als jouw glasvezelverbinding met 2 verschillende modems instabiel is, dan lijkt er toch iets anders aan de hand te zijn. Elke Box 12 hoort normaal en stabiel te werken.
Ik zie dat anderen al benoemen dat het aan je glasvezelkastje kan liggen, ook kan de kabel die tussen je glasvezelkastje en modem loopt voor problemen zorgen. Om te beginnen wil ik je dan ook aanraden om je glasvezelkastje even voor 2 minuten van de stroom af te halen, zodat die de verbinding opnieuw in gaat laden. Mocht dat geen verschil maken, dan is de volgende stap het loshalen en opnieuw vastklikken van de kabel tussen het kastje en je modem, of nog beter: de kabel vervangen.
Als dat ook niet voor verbetering zorgt, lijkt het me toch handiger dat je rechtsreeks contact hebt met onze klantenservice. Mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten! Via onze digitale assistent kun je gemakkelijk een belafspraak maken. Of dat nu zo snel mogelijk is of op een later moment dat jou het beste uitkomt, het kan allebei. De collega die je aan de lijn krijgt, heeft jouw informatie al paraat en kan je hier snel mee verder helpen!
“Als jouw glasvezelverbinding met 2 verschillende modems instabiel is, dan lijkt er toch iets anders aan de hand te zijn. Elke Box 12 hoort normaal en stabiel te werken. “
Dat kom ik anders tegen, en de standaard procedure helpt dan gene ene moer, en je uitspraak is tevens onlogisch.
Wat is er precies niet logisch aan @TRex2024? Jij lijkt te denken dat élke Box 12 instabiel is. Dan zouden er honderdduizenden klanten een slechte verbinding hebben, en dat is uiteraard niet het geval.
Als jouw lijn instabiel is, waardoor álles er uit ligt, dan zou dat wel aan een niet goed functionerend modem kunnen liggen. Het komt heus wel voor dat modems kuren vertonen of niet optimaal werken. Maar dat je met een vervangend modem dan exact dezelfde klachten krijgt, dat wijst er op dat het probleem toch ergens anders kan liggen. Daarom wil je nu toch aanraden om alles door te laten meten via onze klantenservice, zodat dit verder onderzocht kan worden. Via de community kunnen we dit verder niet voor je doen, hiervoor zal er dus echt even telefonisch contact moeten zijn!
“Dan zouden er honderdduizenden klanten een slechte verbinding hebben” dit is Debat Club argumenteren - en TV advokaten en al die Hele Slechte Politici in de Tweede Kamer -.
Ik vond slechte verbindingen wel of niet verholpen met ‘monteer ruilde om met ouder model Box’, ‘vervangen met een ander merk niet van KPN’, etcetera, en wel zo een handje vol.
Dat dit niet kan liggen aan de box (en jullie MONTEURS die dit zeggen), en een vervangende box ook niet ‘dat wijst erop dat het probleem toch ergens anders kan liggen’,
dat is onlogisch (statistische ongerijmdheid) om te zeggen,
en je instructeur Elektrotechniek LTS laat je hierop zakken zonder dat hij je een verklaring schuldig is.
Ik wil je aanraden om weer telefonisch contact met ons te zoeken @TRex2024, zodat er eventueel opnieuw een monteur kan worden aangestuurd om jouw situatie te bekijken. Via onze digitale assistent kun je een belafspraak maken.