Skip to main content
Vraag

Experia Box V10: Sinds update met KPN Software V10.C.24.10.01 worden instellingen niet bewaard

  • 11 September 2024
  • 5 reacties
  • 237 keer bekeken

In de nacht van 9-10 september deze update ontvangen. Nadat ik mijn oorspronkelijke instellingen voor o.a. gereserveerde IP adressen, poort bindingen en DynDNS weer terug had gezet (niets was overgenomen) de router met Herstart dit apparaat (en dus NIET: Reset dit apparaat) opnieuw opgestart. Het resultaat: alle zelfgemaakte instellingen weer verloren, inclusief mijn niet standaard wachtwoord.

Dit nogmaals geprobeerd: hetzelfde resultaat (alleen in sommige Wi-Fi instellingen blijft er iets staan).

Daarna WEL een Reset dit apparaat uitgevoerd vanuit het web interface, met (uiteraard) als resultaat dat de meeste instellingen (afgezien van een paar Wi-Fi) weer verdwenen zijn. Mijn eigen instellingen opnieuw terug gezet en daarna een Herstart dit apparaat. En alles is weer verdwenen!

Ook een reset op de box zelf, of het tijdelijk spanningsloos maken van de box leveren geen verbetering op.  Na elke herstart verdwijnen mijn zelfgemaakte instellingen. De herstart zelf lijkt vrij lang (vele minuten) te duren en doet me daarom denken aan een reset.

Ondertussen via de KPN helpdesk 0800-0402 de hele procedure van de update nogmaals doorlopen (volgens de medewerken inclusief een nieuwe installatie van de software), maar nog steeds geen verbetering. Gemaakte instellingen verdwijnen na een herstart.

Deze box toevallig vorige week nog spanningsloos gehad, dus met de oude ZTE V1.01.00T04.3Intermediate software en toen was er geen enkel probleem bij het opnieuw opstarten.

Ik begrijp verder dat ik niet de enige ben met dit probleem, zie bv. deze en deze van @cw66, en er zijn er meer.

KPN, dit lijkt mij toch echt iets om serieus te onderzoeken!

KPN Box 10
Firmware version V10.C.24.10.01
Serial number ZTEEG8GHCE03355
UI version 27-06-2024
Model H369A
Hardware version V1.00-0xC2-0xDC
Rescue firmware version V10.C

Idem hier, na update netwerk overhoop, dus bepaalde instellingen zoals fixed ip weer herstellen…. een van de eerste dingen waar ik tegenaan liep was dat de gewijzigde instellingen zoals o.a. login wachtwoord en gereserveerde ip adressen niet werden opgeslagen. 
Hier zouden toch meer klanten last van moeten hebben zou je denken. Tot nu toe maar 2 meldingen.

Ik denk dat @Abelard2024 al meer dan genoeg tijd en moeite heeft gestoken in dit probleem. 
 

 

 


@Abelard2024 

Ben je inmiddels al tot een werkbare situatie gekomen?

Wat je nog zou kunnen proberen:

  1. de WAN kabel aan de V10 verwijderen.
  2. dan een reset geven en het modem op laten starten ( hoop dat die dat ook doet)
  3. check of je nu in de GUI kan komen
  4. wijzig een item dat voorheen niet werd bewaard
  5. herstart het modem
  6. check of het item inderdaad in gewijzigde toestand is opgeslagen
  7. sluit de WAN kabel weer aan op de V10
  8. wijzig een tweede item wat voorheen niet werd bewaard
  9. herstart modem
  10. check of het eerste en tweede gewijzigde item bewaard zijn gebleven

Als de wijzigingen nu wel worden bewaard, kan je proberen om het modem verder te configureren.


Hier hetzelfde probleem na de update. Instellingen worden niet opgeslagen. Na een stroomonderbreking of Instellingen / System/ Herstart dit apparaat/ Herstart wordt het admin wachtwoord terug naar het “standaard wachtwoord” en zijn de eigen Extra wifinetwerk instellingen terug naar de default instellingen. Ik heb de router via de reset handleiding inclusief de fabrieksreset maar niets helpt, dit probleem is prima reproduceerbaar. @KPN aan de slag met een oplossing!


@Abelard2024

Ben je inmiddels al tot een werkbare situatie gekomen?

Wat je nog zou kunnen proberen:

  1. de WAN kabel aan de V10 verwijderen.
  2. dan een reset geven en het modem op laten starten ( hoop dat die dat ook doet)
  3. check of je nu in de GUI kan komen
  4. wijzig een item dat voorheen niet werd bewaard
  5. herstart het modem
  6. check of het item inderdaad in gewijzigde toestand is opgeslagen
  7. sluit de WAN kabel weer aan op de V10
  8. wijzig een tweede item wat voorheen niet werd bewaard
  9. herstart modem
  10. check of het eerste en tweede gewijzigde item bewaard zijn gebleven

Als de wijzigingen nu wel worden bewaard, kan je proberen om het modem verder te configureren.

 

@Radioman ik heb de hierboven genoemde stappen ook nog geprobeerd maar helaas werkt dit niet. De instelling worden niet opgeslagen.


Dank voor de terugkoppeling iedereen. Naar aanleiding van eerdere feedback in de betreffende Product Update is dit teruggekoppeld aan de ontwikkelaars! 


Reageer