Skip to main content

Goedemorgen,

ik heb recent een KPN glasvezel abonnement en hierbij gekozen voor de Fritzbox 7690.

dit werkt prima alleen krijg ik bij gebeurtenissen constant deze melding te zien:

Automatische configuratie en updates voor dit apparaat door de dienstaanbieder niet mogelijk: aanmeldingsfout.

AVM geeft aan dat ik contact op moet nemen met KPN. Alleen heb ik geen Experiabox.

box is helemaal op to date.

wat te doen?

hoor het graag. 

KPN ondersteunt ook de FritzBox. Dus bel de klantenservice nog eens. Maar hoelang heb je dit probleem al?

Heb je de box bij kpn gehuurd? Dan heb je automatisch ook SERVICE PLUS voor de Fritzbox. 

Heb je deze gekocht dan nog SERVICE PLUS afsluiten voor ondersteuning op Fritzbox. 

Indien gekochte zou je ook een KPN modem moeten hebben. 

Je kunt dit uitzetten via Toegangsgegevens < Aanbiederdiensten < Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan

KPN heeft denk ik helemaal geen "Automatische configuratie". Je kiest via de webinterface voor KPN als provider. En daarmee is het klaar.

Je kunt dit uitzetten via Toegangsgegevens < Aanbiederdiensten < Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan

KPN heeft denk ik helemaal geen "Automatische configuratie". Je kiest via de webinterface voor KPN als provider. En daarmee is het klaar.

Super ga ik doen dank je wel.

@Hb1982 KPN ondersteunt natuurlijk "Automatische configuratie” oftewel "TR-069” protocol. Hoe denk je dat KPN op afstand firmware en modem instellingen van zijn eigen modems kan onderhouden? Om "TR-069” voor Fritz!box te activeren moet je de juiste KPN instelling op provider pagina instellen.

@Hb1982 KPN ondersteunt natuurlijk "Automatische configuratie” oftewel "TR-069” protocol. Hoe denk je dat KPN op afstand firmware en modem instellingen van zijn eigen modems kan onderhouden? 

Dat doet KPN bij zn eigen apparatuur. Bij mijn weten niet op de Fritzbox. 

@Hb1982 KPN ondersteunt natuurlijk "Automatische configuratie” oftewel "TR-069” protocol. Hoe denk je dat KPN op afstand firmware en modem instellingen van zijn eigen modems kan onderhouden? 

Dat doet KPN bij zn eigen apparatuur. Bij mijn weten niet op de Fritzbox. 

Jawel hoor. KPN gebruikt TR-069 ook voor de Fritz. Ze hebben recentelijk nog de VOIP instellingen naar een modem gepushed.

@Hb1982 KPN ondersteunt natuurlijk "Automatische configuratie” oftewel "TR-069” protocol. Hoe denk je dat KPN op afstand firmware en modem instellingen van zijn eigen modems kan onderhouden? Om "TR-069” voor Fritz!box te activeren moet je de juiste KPN instelling op provider pagina instellen.

Dit inderdaad, hoewel we bij onze eigen modems daar tegenwoordig geen TR-069 meer voor gebruiken. 

Als jij, ​@Hb1982, de FRITZ!Box hebt geïnstalleerd door de installatiewizard te volgen en daarbij te kiezen voor KPN profiel, dan zou alles daarna goed moeten staan. Inclusief de automatische configuratie.

Goedenavond,

dat heb ik gedaan maar krijg geen updates binnen.

de Box blijft de foutmelding geven.

gr Henri

Reageer