Skip to main content

Goededag allemaal 29 op 30 oktober update gehad bij meerdere klanten met v10 modem naar de update is het niet meer mogelijk een ftp server te forwarden en loop ik tegen meerdere problemen op zoals met het webcam programma jitsi

probleem 1 . ftp server goed geconfigureerd in in port forwarding  met poort 20 en 21 webserver poort 80 en 443 werken immers ook dus zou 20 en 21 op de zelfde manier moeten worden gedaan dit heb ik gedaan en krijg dan de melding te zijn dat de server een passive antwoord krijgt en dat ik het serveradres moet gebruiken na testen blijkt poort 20 gewoon dicht te staan terwijl ik hem geforward hebt ip adres bij dmz ingevuld is de ftp gewoon bereikbaar heel gek

opnieuw de modem gereset opnieuw poort 20 en 21 opnieuw gefoward zonder suc6 naar lang zoeker en monitors op mijn verbinding te hebben gezet kwam ik er achter dat ik ineens naar de update van het modem ook poort 50259 moest open zetten om mijn ftp server te bereiken via een ftp client hoe kan dit normal hoefde ik alleen poort 21 in te stellen en was het goed .

Probleem 2 naar update is het niet meer mogelijk om met medere personen een webcam conferance te houden bij het inloggen van de 3 de persoon kan de modem geen dynamische poort vinden om de stream op te zetten ook merk ik dat veel dynamische poorten die mijn windows server gebruikt compleet zijn Dichtgespijkert dit levert echt veel problemen op als je windows server draait

ik plaats mijn bericht hier omdat de klantservice mij niet verder kan helpen en verzoekt mij een zakelijke verbinding te nemen als ik een server draai pfffff word er moedeloos van

mijn ftp server is inmiddels bereikbaar als ook ook poort 50259 forward maar de andere problemen zoals met Jitsi kom ik niet door omdat Windows een bereik heeft vn het aantal dynamische poorten heb ik deze ook ingegeven in de forwarding van mijn modem en het los een aantal van de problemen op maar helaas niet alles ik overweeg nu een Fritzbox te kopen ook omdat ik het niet meer leuk vindt dat kpn gewoon doodleuk poorten blokkeert vanwege veiligheidsissues 

wie o wie kan mij helpen 

Hoi @Patrick Raike! Ik raad portforwarding alleen aan als je weet wat je doet en bewust bent van de risico's.

Heb geen ervaring met Jitsi Meet, maar ik zie hier een lijstje met poorten die je open moet zetten: https://meetrix.io/blog/webrtc/jitsi/meet/what-port-your-should-open.html

Daarnaast raad ik deze site aan om je poorten te testen om te kijken of ze echt open staan; https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ Kom je hiermee verder?

@ikheetjeff  hahaha ja weet zeker waar ik mee bezg ben webservers draaien alweer dat was een makkie idd poort 80 443 forward kijk maar een op irc.radiodiensten.nl of radiodiensten.nl server draiien naar forwarding zonder problemen ook de poorten voor irc lopen weer en shoutcast loopt ook alemaal geforward 

ftp immers lopend gekregen door ook een passive poort te forwarden snap eigenlijk niet waarom ik zelf deze moet forwarden was echter niet nodig bij vorge firmware en heb het probleem met jitsi eigenlijk anders de host is bij een hosting bedrijf en ik zelf log in op jisti maar krijg maar met 1 ander client een stream verbing zodra de medere verbinding nodig is klap de cam gewoon dicht dus is niet aan server zijde van jisti andere gebruikers hebben er geen last van en ik zelf ken dit probleem ineens naar update van firmware ik ga vanavaond nog even verder op onderzoek uit om te kijken welke lokale poorten jisti precies gebruikt om verbinding te maken met de browser om de stream op te bouwen 

@ikheetjeff  hahaha ja weet zeker waar ik mee bezg ben webservers draaien alweer dat was een makkie idd poort 80 443 forward kijk maar een op irc.radiodiensten.nl of radiodiensten.nl server draiien naar forwarding zonder problemen ook de poorten voor irc lopen weer en shoutcast loopt ook alemaal geforward 

ftp immers lopend gekregen door ook een passive poort te forwarden snap eigenlijk niet waarom ik zelf deze moet forwarden was echter niet nodig bij vorge firmware en heb het probleem met jitsi eigenlijk anders de host is bij een hosting bedrijf en ik zelf log in op jisti maar krijg maar met 1 ander client een stream verbing zodra de medere verbinding nodig is klap de cam gewoon dicht dus is niet aan server zijde van jisti andere gebruikers hebben er geen last van en ik zelf ken dit probleem ineens naar update van firmware ik ga vanavaond nog even verder op onderzoek uit om te kijken welke lokale poorten jisti precies gebruikt om verbinding te maken met de browser om de stream op te bouwen 

Kiek is an, dat gaat dan wel goed. Als je toch ergens tegen aan loopt moet je zeggen. als je het dan concreet kunt uitleggen kunnen we met je meekijken/meedenken

Het is voor 90 % Gelukt alles loopt weer gelukkig modem naar fabrieksinstellingen weer alles op toestaan geklikt en mijn browser apps werkde weer ik kwam er achter dat ik ook geen speedtest kon doen wat alleen kan duiden op een geslote verbinding of een firewall die dicht staat en idd stond de firewall niet goed echter het probleem van de ftp blijft aan houden kan poort 20 en 21 forwarden maar heeft geen zin ik moet de passive poorten ook forwarden anders werkt mijn ftp niet ik heb de range 50000 tussen 60000 in de forwarding gezet en mijn ftp loopt prima op enke meldingen na Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan terwijl hij de mappenlijst wel laad en ik kan ook naar de server uploaden dus voor nu is het even opgelost maar denk dat er wel nog wat moet gebeuren aan de firmware of wil kpn dit bewust dat deze software immers door microsoft uitegbracht oa IIS en andere niet mneer werken in de toekomst ?????

Heb je zelf een ftp server draaien?

Of probeer je met een ftp cliënt verbinding te maken met een ftp server op internet? 

@Marlon92 Nee heb zelf IIS van Mircosoft Server als VM Achter de Experia v10 lopen maar heb al een oplossing gevonden hoe ik de firewall settings zo kan zetten dat i de goede passive poort kan lezen wel omslachtig maar wat nu de oplossing gaf was de passieve poort range forwarden en de mappenlijst laad i in de ftp client maar krijg soms nog een melding tussendoor Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan. Maar kan wel nu wel uploaden door poort range 50000-60000 te forwarden heel raar maar goed ik kijk vanavond even wat er mis gaat op poort 20 normaliter zou je poort 20-21 moeten forwarden en ws het goed maar in dit geval niet meer,

er komen netwerk technieken om de hoek kijken whahahahaha

Zo'n grote poort range is onzin. Op de ftp server moet je de range instellen.

Plaatje van internet. Ip is dus niet van mij.

Een range van hooguit een stuk of 10 poorten is genoeg als je zelf de enige gebruiker bent. Diezelfde range moet je forwarden in de router.

@Marlon92 was ook maar een tijdelijke oplossing whahaha om te kijken of het werkde en idd werkde het dus maar als ik me goed herinner had kpn in het verleden ook standaard deze poort range met 2 lijnen   in het modem staan blijkbaar zijn die verdwenen ofzo hahahaha 

Maar uiteidelijk was dit niet nodig bij de vorge firmware!

idd @Marlon92 dat had ik idd ook al gevonden in IIS maar waarom moet ik deze nu ingeven heeft nooit gehoeven bij de vorge firmware

idd @Marlon92 dat had ik idd ook al gevonden in IIS maar waarom moet ik deze nu ingeven heeft nooit gehoeven bij de vorge firmware

Dit heeft altijd al gemoeten. Heeft niets met de nieuwe firmware te maken.

Tenzij je op de cliënt kiest voor actieve ftp. Maar dan moet de cliënt een extra poort open zetten. Als die achter een NAT zit.

we hebben nooit extra poorten hoeven open te maken enkel poort 20-21 maar ok ik wil je toch bedanken voor je antwoord ik had dat idd al gevonden vanvond na 22:00 kan ik weer verder sleutelen iedereen bedankt en dit topic kan gesloten worden

Misschien had je de server als DMZ ingesteld ofzo? Dan staat alles open 😬

configureren en modem NIET meer herstarten of rebooten!!!

Waarom niet? Hier geen problemen bij een herstart of reboot. Als jij dat wel hebt denk ik dat er iets met je router aan de hand is.

Waarom niet? Hier geen problemen bij een herstart of reboot. Als jij dat wel hebt denk ik dat er iets met je router aan de hand is.

zit bug in v10 icm upgrade naar nieuwe interface

bij de meeste gaat het goed, bij sommigen niet.

Reageer