Goededag allemaal 29Â op 30 oktober update gehad bij meerdere klanten met v10 modem naar de update is het niet meer mogelijk een ftp server te forwarden en loop ik tegen meerdere problemen op zoals met het webcam programma jitsi
probleem 1 . ftp server goed geconfigureerd in in port forwarding met poort 20 en 21 webserver poort 80 en 443 werken immers ook dus zou 20 en 21 op de zelfde manier moeten worden gedaan dit heb ik gedaan en krijg dan de melding te zijn dat de server een passive antwoord krijgt en dat ik het serveradres moet gebruiken na testen blijkt poort 20 gewoon dicht te staan terwijl ik hem geforward hebt ip adres bij dmz ingevuld is de ftp gewoon bereikbaar heel gek
opnieuw de modem gereset opnieuw poort 20 en 21 opnieuw gefoward zonder suc6 naar lang zoeker en monitors op mijn verbinding te hebben gezet kwam ik er achter dat ik ineens naar de update van het modem ook poort 50259 moest open zetten om mijn ftp server te bereiken via een ftp client hoe kan dit normal hoefde ik alleen poort 21 in te stellen en was het goed .
Probleem 2 naar update is het niet meer mogelijk om met medere personen een webcam conferance te houden bij het inloggen van de 3 de persoon kan de modem geen dynamische poort vinden om de stream op te zetten ook merk ik dat veel dynamische poorten die mijn windows server gebruikt compleet zijn Dichtgespijkert dit levert echt veel problemen op als je windows server draait
ik plaats mijn bericht hier omdat de klantservice mij niet verder kan helpen en verzoekt mij een zakelijke verbinding te nemen als ik een server draai pfffff word er moedeloos van
mijn ftp server is inmiddels bereikbaar als ook ook poort 50259 forward maar de andere problemen zoals met Jitsi kom ik niet door omdat Windows een bereik heeft vn het aantal dynamische poorten heb ik deze ook ingegeven in de forwarding van mijn modem en het los een aantal van de problemen op maar helaas niet alles ik overweeg nu een Fritzbox te kopen ook omdat ik het niet meer leuk vindt dat kpn gewoon doodleuk poorten blokkeert vanwege veiligheidsissuesÂ
Â
wie o wie kan mij helpenÂ