Skip to main content

Als ik de kpn thuis-app opstart vraagt-ie naar de Experia box, maar die heb ik niet, maar de kpn box 12.

Deze herkent de app niet en moet ik (heel omslachtig) instellen voordat ik verder kan. Echter de volgende keer moet ik dat weer doen; blijft dus niet vaststaan in de app.

Is dit op te lossen, of een typisch geval van “jammer ... maar helaas”?

Groetjes Leckxie

Wat moet je "heel omslachtig" instellen dan?

Hallo ​@Leckxie ,

Bij mij werkt dat gewoon met de Box 12. Overigens wordt de KPN-Thuis-App uitgefaseerd. Je kunt dezelfde informatie tegenwoordig ook via de MijnKPN-app raadplegen. Werkt dat wel? 

Bedankt voor je reactie Noordzee. Als ik via mijn KPN app ga, schakelt-ie automatisch naar de thuis-app over. Dus geeft dat hetzelfde resultaat. 

Bedankt voor je reactie Noordzee. Als ik via mijn KPN app ga, schakelt-ie automatisch naar de thuis-app over. Dus geeft dat hetzelfde resultaat. 

Dat komt omdat je nog de oude software op de KPN Box hebt staan.

Oude software = KPN Thuis app

Nieuwe software = MijnKPN app

@Marlon92   omslachtig houdt voor mij in dat ik het modem/ de router moet instellen met het lezen van de QR code alsof het de eerste keer is. Als je dat telkens opnieuw moet doen is dat best wel lastig. 

Hoe krijg ik dan de nieuwste software versie op m’n KPN 12 box?

via instellen lukt dat niet. 

Beste ​@Leckxie de update komt automatisch een keer dit jaar, of later 

Oké. Rustig afwachten dus. Is nieuw voor mij, want normaliter kan je een nieuwe update gelijk zelf downloaden en installeren. 
Bedankt voor de reacties. 

Ik begrijp inmiddels dat het niet om software gaat, maar om firmware. 😊

Beste ​@Leckxie de update komt automatisch een keer dit jaar.

Die belofte zou ik nog niet zo hard maken. Ja, dit jaar duurt nog lang maar het uitrollen van de nieuwe firmware naar de V12 duurt al veel langer dan een jaar en is nog altijd niet afgerond.

Reactie aangepast ​@wjb 😎

... maar het uitrollen van de nieuwe firmware naar de V12 duurt al veel langer dan een jaar en is nog altijd niet afgerond.

Sinds 22 februari 2023 is KPN daar al mee bezig.

... maar het uitrollen van de nieuwe firmware naar de V12 duurt al veel langer dan een jaar en is nog altijd niet afgerond.

Sinds 22 februari 2023 is KPN daar al mee bezig.

Precies en dat is mijns inziens al veel, heel veel, te lang. Het mag echt niet dat het uitrollen van firmware zo verschrikkelijk lang moet duren. Blijkbaar heeft KPN zelf erg weinig vertrouwen in haar eigen upgrade procedures waardoor er telkens maar een handjevol routers geupgrade worden. Ik vind dat eigenlijk best zorgelijk.

Reageer