Skip to main content

Volgende week krijg ik een Experia V12 modem ipv mijn oude Experia V9.

Mijn huidig modemĀ zorgt voor diverse WiFi verbindingen, o.a. met Toon, met mijn alarmsysteem, met mijn warmtepomp, met mijn zonnecelomvormers en met diverse computers, laptops, tabletten, telefoons e.d.

Vooral die eerste verbindingen zijn gemaakt door monteurs, die die apparaten hebben geĆÆnstalleerd.

Zelf zou ik niet weten hoe ik daar opnieuw de WiFi verbinding van moet instellen.

PC's laptops ed lukt wel, denk ik.

Ā 

Is het mogelijk om tegen die nieuwe Experia V12 te vertellen dat hij zich, qua WiFi netwerk moet gedragen als zijn voorganger, de Experia V9?

Wat moet ik dan allemaal instellen op de V12?

Ā 

Ik vind het jammer dat ik eerst mijn V9 moet afgeven voordat ik mijn V12 krijg.

Als het e.e.a. niet werkt, kan ik niet meer terug naar de oude situatie.

Ā 

Bij voorbaat dank voor je advies.

Ā 

Bertus.

In principe zou die nieuwe box12 alle oude wifi gegevens automatisch over moeten nemen zonder dat u daar wat voor hoeft te doen. Als dit niet zo is kunt u altijd nog handmatig de SSID en WPA veranderen naar hetzelfde als wat het nu ook is.,

Waar zou de nieuwe V12 box die gegevens moeten vinden als de oude V9 box is ingeleverd bij het KPN inleverpunt ?

De routersĀ van Kpn maken van de wifi instellingen automatisch een backups naar een server bij KPN. Als je een nieuwe router aansluit zal die de wifi instellingen op kunnen halen bij die server.

Maak schermafdrukken of foto's van de instellingen. Dan kun je die raadplegen als je de KPN Box 12 hebt. Wij kunnen je dan ook helpen om deze in te voeren bij de KPN Box.Ā 

Dank voor jullie reacties.

Dan zal het volgende week wel vanzelf goed gaan.

Ā 

Prettige dagen,

Ā 

Bertus.

Waar zou de nieuwe V12 box die gegevens moeten vinden als de oude V9 box is ingeleverd bij het KPN inleverpunt ?

In het systeem van KPN waar het modem zich aanmeld als zijnde vervangend modem. Die pushed dan de gegevens naar het nieuwe modem toe.

Hoi ā€‹@PeriaBokser. Welkom terug op de KPN Community!Ā 

Je bent al geholpen met je vraag zie ik en het klopt ook wat er gezegd wordt; Je nieuwe modem haalt het bij jou bekende SSID en Wifi wachtwoord weer op van de KPN servers en gaat dat weer uitzenden in je huis. Dus je apparaten zouden allemaal automatisch weer moeten verbinden.Ā 

Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, zelfs tijdens de feestdagen, dan kan je je vraag meteen hier droppenĀ op de Community. Zoals ā€‹@Marlon92Ā al aangeeft, zitten hier altijd mensen voor je klaar om je te helpen :)Ā 

Jij ook fijne feestdagen gewenst!Ā 

Beste Arjan, ik ben de dochter van Bertus. Gisteren heeft Bertus succesvol Box 12 geĆÆnstalleerd. Alle laptops, tablets, gsm's hebben weer verbinding met WiFi. Echter, mijn mobiel krijgt maar geen verbinding. Ik heb al een aantal keren geprobeerd om de verbinding te vergeten, mijn mobiel uit te zetten, maar nog steeds geen verbinding. Gisteravond zei mijn telefoon dat hij ook geen IP kon vinden.

Hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden?

Ā 

Mvg,

AvL

ā€‹@AvL92Ā welk merk en type toestel heb je?

Ik heb een Samsung A55

Hoi allemaal,

Ā 

Het is bijna helemaal goed gegaan.

De meest apparaten zijn weer via WiFi met elkaar en internet in contact.

Alleen de telefoon, een Samsung A55 en de laptop (Lenovo) van mijn dochter hebben moeite, c.q. krijgen geen verbinding via Wifi.

Voorheen was dat geen probleem.

Met de nieuwe router wil het echter niet.

Wie kan ons helpen??

Ā 

MVG

Ā 

Bertus.

Donderdag gaat iemand van KPN ons helpen.

Mooi dat het grotendeels gelukt is om het nieuwe modem aan te sluiten en dat de meeste apparaten weer verbinding hebben. Om je Samsung telefoon en de laptop alsnog te kunnen verbinden, kan het nodig zijn om IPv6 uit te schakelen in je modem. Daarvoor dien je in te loggen op je modem. Hoe je dat doet lees je in het kennisbank artikel hier beneden. Als je dan eenmaal bent ingelogd, dan kun je in dit topic lezen hoe je IPv6 uitschakelt.Ā 

Hopelijk kan je hier iets mee of misschien kan ā€‹@AvL92Ā je hiermee helpen 🙂 En ik begrijp dat je voor donderdag een (bel)afspraak hebt staan met ons. Dan moet het sowieso goedkomen.Ā 

Dank voor je advies.

Ik wacht tot donderdag.

Helemaal goed. Laat maar weten na donderdag of het opgelost is.Ā 

Fijne jaarwisseling gewenst!Ā 

Hallo KPN,

Ā 

Vandaag om 14:00 uur zou iemand van KPN mij bellen op ***, om het probleem op te lossen.

Tot nu toe nog geen telefoontje ontvangen.

Ā 

Groet,

Ā 

Bert.

Ā 

Admin: gegevens verwijderd ivm privacy

Die persoon zou dan inloggen op mijn computer en de instellingen van het modem aanpassen.

L.S.

Ā 

Zojuist heb ik zelf maar gebeld naar het algemene KPN nummer, omdat ik niet door KPN gebeld werd, zoals wel afgesproken.

De KPN medewerker, die ik aan de lijn kreeg, kon mij niet verder helpen.

Hij kon ook niet via videobellen inloggen op mijn PC.

Het enige advies wat hij had was om KPN Super Wifi versterkers te kopen en die aan te sluiten in plaats van de Experia Wifi versterkers die ik nu heb.

Bij de overgang van V9 naar V12 werd mij door KPN beloofd dat er geen problemen zouden zijn.

Zelf heb ik nu het idee dat ik een probleem heb en dat KPN zich hier niet verantwoordelijk voor voelt.

Ā 

Groet,

Ā 

Bert.

Ā 

ā€‹@PeriaBokserĀ Jammer dat je niets meer hebt gehoord. Niet iedere klantenservice medewerker kan meekijken, helaas. Hoe dan ook: ik wil je aanraden om eens naar de instructies van mijn collega ā€‹@Arjan van KPNĀ te kijken:

Mooi dat het grotendeels gelukt is om het nieuwe modem aan te sluiten en dat de meeste apparaten weer verbinding hebben. Om je Samsung telefoon en de laptop alsnog te kunnen verbinden, kan het nodig zijn om IPv6 uit te schakelen in je modem. Daarvoor dien je in te loggen op je modem. Hoe je dat doet lees je in het kennisbank artikel hier beneden. Als je dan eenmaal bent ingelogd, dan kun je in dit topic lezen hoe je IPv6 uitschakelt.Ā 

Hopelijk kan je hier iets mee of misschien kan ā€‹@AvL92Ā je hiermee helpen 🙂 En ik begrijp dat je voor donderdag een (bel)afspraak hebt staan met ons. Dan moet het sowieso goedkomen.Ā 

Waarschijnlijk ben je hiermee geholpen.

Reageer