(Hoe) kan ik een vast IP-adres gebruiken voor een apparaat in mijn Super Wifi2.0 netwerk met Experia box v10? Nu heeft mijn Tibber Pulse-apparaat (voor uitlezen energiemeter) een dynamisch IP-adres en de helpdesk van Tibber heeft mij geadviseerd om een vast IP-adrs te gebruiken nu de Tibber Pulse sinds deze maand steeds “bevriest”
Gewoon in de Experiabox. De SuperWiFi's hebben geen eigen netwerk. Die sluiten gewoon aan op het netwerk van de Experiabox.
In de beheerinstellingen van mijn Experia v10 die ik ontsluit via mijnmodem.kpn (of de MijnKPN app) zie ik geen mogelijkheid om een vast IP-adres toe te kennen. Hoe kan ik dat wel instellen?
Hallo
- Experia Box V10: DHCP binding / Vast IP instellen | KPN Community
- Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen | KPN Community
In de beheerinstellingen van mijn Experia v10 die ik ontsluit via mijnmodem.kpn (of de MijnKPN app) zie ik geen mogelijkheid om een vast IP-adres toe te kennen. Hoe kan ik dat wel instellen?
De app kan je sowieso wel vergeten. Daar kun je niets mee.
Hoi
Hallo
Hartelijk dank voor dit goede advies! Met de aanwijzingen in de 2e link kon ik makkelijk een vast IP-adres toekennen. De 1e link kwam qua beschrijving van de menustructuur niet helemaal overeen met wat ik via mijnmodem op mijn Experiabox V10.2 zag.
Groeten,
Stefan
Hoi
Hoi Remco,
Met de tip van Ruud is mijn vraag beantwoord.
Misschien wel een aandachtspunt voor jouw collega's van de telefonische KPN helpdesk: zij wisten niet of je met de Experiabox en vast IP-adres kan toewijzen. Zij verwezen naar “eigen ondersteuning” ipv. naar de handleiding of naar dit forum.
Fijn om te horen Stef en bedankt voor de assistentie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.