Skip to main content

Sinds een aantal weken verliest de hp printer (hp Photosmart b110) direct de connectie met de experia box v10. Ik heb alles al gereset. Tips van de ander topics leiden ook tot niets. Dus twijfelde of de oude printer het had begeven. Vanmiddag met de printer bij mijn zus geweest. Daar pakt Windows laptop de printer direct op. Zij heeft een nieuwer type modem(onlangs klant geworden). Een zwart modem. Als ik in mijn kpn app in mijn thuisnetwerk kijkt staat de printer ook netjes op verbonden. Maar in alle laptops in huis en op de mobiel met de hp smart app is de printer niet te zien.

 

zelf nergens instellingen gewijzigd, gewoon uit het niets doet die het niet meer. Misschien ook na een kpn update gekomen??

Ik denk dat je nieuwe firmware gekregen hebt op de v10. Klopt dat? Welke versie heb je nu? KPN is bezig om op alle modellen dezelfde firmware te zetten. Dan zou het dus niet meer uit moeten maken welk model je hebt. Ze zouden allemaal hetzelfde moeten werken.


Hallo @FBoerkamp ,

Heb je al geprobeerd om een tweede frequentie in te stellen? 
 

 


Hallo @FBoerkamp ,

Heb je al geprobeerd om een tweede frequentie in te stellen? 
 

 

Goedemorgen ja ook al geprobeerd. Standaard wifi netwerk werkt niet en de extra van 2,4 ghz en 5ghz ook niet. 5 wordt ook niet door de printer gesignaleerd dus die valt dan sowieso af, de andere 2 wel. Als ik het wachtwoord invoer maakt die ook verbinding, testrapport van HP zegt ook dat alles goed is en verbinding uitmuntend. Echter is het direct erna weg. Dank voor het meedenken.


Ik denk dat je nieuwe firmware gekregen hebt op de v10. Klopt dat? Welke versie heb je nu? KPN is bezig om op alle modellen dezelfde firmware te zetten. Dan zou het dus niet meer uit moeten maken welk model je hebt. Ze zouden allemaal hetzelfde moeten werken.

Geen idee welke firmware versie erop staat. Maar wel vervelend dat die het al 14 jaar zonder problemen doet en nu niet meer. En het ligt dus echt aan het netwerk aangezien ik vanaf verschillende apparaten heb geprobeerd te printen bij ons thuis en de printer in het netwerk bij mijn zus direct wordt opgepikt.


Vreemd @FBoerkamp. Normaliter zou hij dan die 2.4 Ghz band wel moeten pakken, andere apparaten verbinden wel probleemloos dus? Je zou nog even kunnen kijken of er ook een firmware update beschikbaar is voor de printer zelf. Of misschien heb je de optie om de printer bekabeld met het modem van KPN te verbinden? 


Ik denk dat je nieuwe firmware gekregen hebt op de v10. Klopt dat? Welke versie heb je nu? KPN is bezig om op alle modellen dezelfde firmware te zetten. Dan zou het dus niet meer uit moeten maken welk model je hebt. Ze zouden allemaal hetzelfde moeten werken.

Firmware v10.c.24.10.01 zit er nu op.


Vreemd @FBoerkamp. Normaliter zou hij dan die 2.4 Ghz band wel moeten pakken, andere apparaten verbinden wel probleemloos dus? Je zou nog even kunnen kijken of er ook een firmware update beschikbaar is voor de printer zelf. Of misschien heb je de optie om de printer bekabeld met het modem van KPN te verbinden? 

Ja alles verbindt perfect en de printer verbindt ook goed alleen direct erna(nog geen tijd om iets te printen) verliest die de verbinding. En dit ligt dus niet aan de printer aangezien die bij mijn zus direct opgepikt werd en normale goede  verbinding tot stand kwam. USB kabel ben ik door de jaren heen wel kwijt geraakt.🙈


v10.c.24.10.01 is de nieuwe KPN Software. Het kan zijn dat dit door WPA2/3 komt, deze staat nu aangevinkt in het modem. Sommige oudere generatie wifi apparaten hebben hier compatibiliteitsissues mee. Deze kun je door in het modem in te loggen wijzigen naar alleen WPA2, dan zou het opgelost moeten zijn. Anders zou je de insteling PMF nog kunnen uitschakelen.

 

In deze kennisbank vind je meer informatie over het inloggen op het modem: 

 


v10.c.24.10.01 is de nieuwe KPN Software. Het kan zijn dat dit door WPA2/3 komt, deze staat nu aangevinkt in het modem. Sommige oudere generatie wifi apparaten hebben hier compatibiliteitsissues mee. Deze kun je door in het modem in te loggen wijzigen naar alleen WPA2, dan zou het opgelost moeten zijn. Anders zou je de insteling PMF nog kunnen uitschakelen.

 

In deze kennisbank vind je meer informatie over het inloggen op het modem: 

 

 Dank voor uw suggesties! Onder het kopje wifinetwerk staat beveiliging nu op wpa2-personal. Deze kan ik ook niet aanpassen. Of kan dit nog ergens anders? PMF heb ik nu uitgeschakeld, helpt helaas niet. Ik geef nu al antwoord op uw bericht zonder de link uit uw bericht te hebben bekeken. Dit zal ik in loop van de dag even doen.


Dan horen we graag wat je bevindingen zijn @FBoerkamp!  


Dan horen we graag wat je bevindingen zijn @FBoerkamp!  

Helaas heeft het niets geholpen.


Geef dan de printer eens een fabrieksreset, sluit de printer met een USB-kabel aan, zodat je zeker weet dat de printer werkt en gebruik de printersoftware dan om over te schakelen van USB naar draadloos @FBoerkamp 

Succes


Geef dan de printer eens een fabrieksreset, sluit de printer met een USB-kabel aan, zodat je zeker weet dat de printer werkt en gebruik de printersoftware dan om over te schakelen van USB naar draadloos @FBoerkamp 

Succes

Vanmorgen al kabel gekocht dus ik kan nu weer printen(moet ik wel met de laptop naar de printer lopen🥲) Draadloos echter niet, en zoals eerder vermeld het ligt niet aan de printer. Dat is zeker.


De Wifi van het modem zend volgens een standaard uit @FBoerkamp dus als andere apparaten wel werken dan wil ik niet meteen de conclusie trekken dat er een probleem is met het modem. Ik zou toch nog eens naar de versleuteling kijken van het signaal en checken of die toch niet op WPA3 staat.


De Wifi van het modem zend volgens een standaard uit @FBoerkamp dus als andere apparaten wel werken dan wil ik niet meteen de conclusie trekken dat er een probleem is met het modem. Ik zou toch nog eens naar de versleuteling kijken van het signaal en checken of die toch niet op WPA3 staat.

Lieve jongen zoals gezegd staat die op wpa2


Dan kan kan ik niet plaatsen waarom die het signaal niet pakt @FBoerkamp. Ik heb geen kant en klare oplossing die ik je kan bieden zo op afstand. Maar wellicht heeft iemand in de community die deze printer heeft nog een idee.


Reageer