Skip to main content

Ging al een tijdje goed met Box 12. Gisteren, 12 februari 2023 wilde ik toch iets veranderen.

Via  Microsoft Edge op de PC inloggen zoals altijd op modem ging niet, “Wrong login information”

Modem gereset en inloggen met code op sticker idem, “Wrong login information”

KPN helpdesk gebeld en deze heeft remote het modem gereset.

Via  Microsoft Edge op de PC inloggen met info op sticker ging niet, “Wrong login information”

Na veel gedoe met verschillend browsers lukte het via Google op mijn oude tablet.

Afijn, op die manier oude wachtwoord en wifi SSID en wachtwoord hersteld.

Op mijn telefoon, Samsung A6+ met Samsung browser,  kon ik ook weer in het modem.

Er was echter een update van deze browser. Dus Samsung browser geupdate.

Vervolgens kan ik ook niet meer inloggen op het modem met deze samsung update, “Wrong login information”

Het lijkt er dus op dat na de laatste beveiligingsupdates van Microsoft Edge en Samsung internet, het modem niet meer bereikbaar is.

Dit voelt als een compatibiliteits probleem met het modem.

 

Kan iemand helpen of duidelijkheid geven?

 

 

 

Hallo @Bennes probeer het eens via onderstaande link:

My Modem


JanD,

 

Dank voor je reactie. Heb het al opgelost.

Wel jammer dat de helpdesk niet vertelde dat dit al een bekend probleem was.

Nou kreeg ik de indruk dat het probleem bij de gebruiker lag.

Dat je nu onveilig in het Modem moet komen is geen goede oplossing.


Dat je nu onveilig in het Modem moet komen is geen goede oplossing.

Hallo @Bennes , dat interpreteer je verkeerd.

Je bent met de (onveilige) toegang naar het modem binnen je persoonlijke netwerk bezig en niet met het grote boze netwerk van de buitenwereld, dus er kan niets verkeerds gebeuren van buitenaf.

 

 


Ja en Nee, jammer om dat zo stellen als er geen andere oplossing is.

Afijn, we gaan merken of dit nog opgelost gaat worden.

JanD, bedankt zover


Ja en Nee, jammer om dat zo stellen als er geen andere oplossing is.

Afijn, we gaan merken of dit nog opgelost gaat worden.

JanD, bedankt zover

Http encryptie generiek doorvoeren op een bedienings interface van een thuismodem dat aankiesbaar is op een niet publiek ip adtes en domein komt met heel veel haken en ogen. Deze hebben voornamelijk te maken met hoe browsers met ingebakken certificaten en root ca,s omgaan. Kpn is voor een aantal modems een paar jaar geleden al de encryptie richting opgegaan middels https. Dit heeft meerdere keren tot connectiviteitsproblemen geleid wat te ver voert om allemaal uit te diepen in dit bericht. Dit is mede de reden waarom er dit soort inlog probleem verhalen op het forum staan.


@BruisTablet 

Dit antwoord helpt gebruikers niet. Dit geeft geen duidelijkheid of oplossing.

Laat KPN zorgen dat de certificaten in orde zijn dan is deze verwarring niet nodig.