Ik huur de FRITZ!Box 7590 bij KPN Zakelijk (EEN MKB) maar nu heb ik een nieuwe desktop welke WIFI 7 ondersteund dus zou ik graag de FRITZ!Box 7690 of FRITZ!Box 7590AX willen hebben om zo de WIFI snelheid en stabiliteit te verhogen. IK zie dat de 7590AX standaard is nu. Maar ik kan nergens vinden hoe ik nu een Modem kan omruilen? Laat staan hoe ik de FRITZ!Box 7690 (met WIFI7) kan huren (als dit al kan) Is er ook een mogelijkheid om de FRITZ!Box 7690 zelf te kopen? Kan ik dan toch een monteur krijgen die het voor mij aansluit?
Helaas zijn er op dit moment binnen het KPN EEN MKB portofolio alleen de Fritzbox 7590 en de Fritzbox 7583 (voor pairbonding) beschikbaar.
mocht je een eigen Fritzbox willen aansluiten, dan kan dit uiteraard. maar verwacht hier vanuit KPN EEN geen ondersteuning op. dus hiervoor zul je ook geen monteur kunnen krijgen om dit aan te sluiten.
wellicht dat
KPN EEN MKB biedt dan ook nog de FritzBox 5590 fiber xgspon aan bij 4Gbit klanten.
De 7690 biedt KPN niet aan. Als je die wel wilt kunt u die zelf aanschaffen en installeren. KPN ondersteunt dit in geen enkel geval en bij een storing zal de 7590 of een kpn modem moeten worden aangesloten. Waarover een modem moet beschikken om aan te sluiten kunt u op de pagina van KPN vinden. Behalve een geschikte wan/dsl modem moet u ook een modem vinden welke 4G back-up aan kan als u hier gebruik van maakt.
Okay, dus het wordt wachten op de 4G/bits XPON jammer maar het is niet anders ...
Hoi
Voor de extra duidelijkheid, de Fritz!Boxen 7590AX en 5590 Fiber ondersteunen géén WiFi 7.
Beide boxen ondersteunen wel WiFi 6.
De enige Fritz!Box die wel WiFi 7 ondersteund is de nieuwste Fritz!Box 5690 Pro en Fritz!Box 7690.
Deze dien je dan wel zelf te kopen, bij o.a. de Fritzshop of Alternate (beide webwinkels).
Dus wil je graag een Fritz!Box die ook het nieuwe WiFi 7 ondersteund, dan is de Fritz!Box 5690 Pro of 7690 momenteel de enige keuze.
Dankjewel
Zelf de Fritz!Box 5690 Pro kopen zonder ondersteuning van de KPN
Wachten op de XPON 4Gb/s verbinding met de nieuw router inclusief KPN ondersteuning
Wachten totdat de KPN de Fritz!Box 5690 Pro gaat ondersteunen
Wel erg jammer dat de KPN niet in staat is om aan te geven hoe lang het nog gaat duren voordat de XPON aansluitingen gaan komen. En jammer dan de KPN eigenlijk niet in staat is om WIFI6E en/of WIFI7 te leveren aan zakelijke klanten …
//edit: Optie 4: Aansluiten: Ubiquiti UniFi U7 Pro WiFi 7 Access Point zodat ik iig de 1Gb/s ook door de lucht krijg ;)
Hoi
Dat klopt inderdaad, maar wel met een duidelijke kanttekening!!
Ik acht de kans zeer klein, dat KPN voor zowel de zakelijke als de particuliere klanten de Fritz!Box 5690 Pro gaat opnemen in haar assortiment (als huur optie).
Het is een spiksplinternieuwe Fritz!Box die nog maar net op de markt is in Nederland, en ook nog eens duurder is dan de huidige Fritz!Boxen die KPN momenteel levert.
Dus hiermee blijft jouw eerste optie dus over, de Fritz!Box 5690 Pro zelf kopen en aansluiten.
Je hebt altijd nog de zeer goede ondersteuning van de klantenservice van AVM zelf (fabrikant van de Fritz!Box), die je dagelijks kunt bellen (behalve in het weekend).
De Fritz!Box 5690 Pro werkt ook bij glasvezel internetabonnementen tot 1 Gbit/s, dus je hoeft niet perse te wachten tot de snelheid van 4 Gbit/s beschikbaar komt.
Zelf heb ik de Fritz!Box 5590 Fiber (zelf gekocht) en ook direct aangesloten op het glasvezelnetwerk van KPN, het glasvezelmodem zit er dus niet meer tussen dat wordt nu gedaan door de Fritz!Box.
Het werkt al een intercity, heb tot op heden géén enkele storing of onderbreking gehad, en de snelheden zijn stabiel en volgens het internet abonnement wat ik af neem bij KPN.
Ik kan ook nog wachten op de XPON update met 4Gbps en met een 10Gbit poort en met WIFI7 mja hoe lang moet ik daar op wachten. De andere (tussen) oplossing die ik had was een accespoint aansluiten, de Ubiquiti UniFi U7 Pro WiFi 7 Access Point is een stuk goedkoper en levert ook WIFI 7
//EDIT: Gevonden:
De KPN Box 14 is een speciaal modem dat KPN levert bij hun XGS-PON 4 Gbit/s glasvezelverbinding.
De belangrijkste kenmerken zijn:
Geschikt voor snelheden tot 10 Gbit/s
Voorzien van Wifi-6 voor betere wifi-prestaties
Speciaal ontworpen voor veeleisende gebruikers
Technische specificaties:
Typenummer: Arcadyan ERV67AX348B
XGS-PON compatibel
Wifi: 802.11b/g/n/a/ac/ax (wifi 6)
Ondersteunt IPv6
Mesh-functionaliteit (werkt met SuperWifi)
Op WIFI 7 na is dit wel de beste oplossing :)
Vreemd, vreemd, het is in ieder geval een keuze
Zonder gekheid, de 5590 kan inderdaad niet 4Gb doorsturen maar wel 4x 1Gb. Maar meestal zien we bij klanten die dit nodig hebben dat ze toch hun eigen apparatuur achter de ONT hangen en weinig met de Fritzbox doen.
Dan terugkomend op een berichtje over wifi, op dit moment biedt KPN EEN 0,0 ondersteuning op wifi en wifi is ook niet iets waar actief over wordt nagedacht bij een keuze voor een nieuw modem. Zojuist was ik bij een transport bedrijf met een loods ter grootte van 4 voetbalvelden, en zo kom ik wel meer bij raffinaderijen en andere zaken met KPN EEN. Schitterend dat een modem wifi heeft maar zakelijk is het eigen netwerk toch vaak geregeld door een IT’er.
Om over na te denken; als uw wifi slecht is en u belt, waarom moeten we u wel helpen en als de Shell/bp belt dat ze 3 kilometer verder op hun eigen terrein geen wifi hebben we nee zeggen? Het is hetzelfde product dus of we helpen beide, of we helpen er geen.
Je zou bijna zeggen zet er een Netgear Nighthawk WiFi 7 Router RS600 neer, mja das best prijzig
Ik zeg vrij weinig, ik informeer alleen. Ik ken uw situatie verder niet en wat u met het internet doet.
Als u een eenmanszaak of zzp’er bent zou ik vooral het KPN modem plaatsen en is het goed, bent u die Shell, Ahold, BP of wie dan ook; laat het dan vooral over aan de IT’er welke de rest van uw bedrijf heeft geïnstalleerd. En zitten we daar tussen dan is het altijd even aankijken naar de wensen. Persoonlijk vindt ik 1Gb altijd erg veel voor kleine bedrijven maar iedereen mag gelukkig zelf kiezen wat ze willen.
Dat moet helemaal niet. Jij wilt dat. Prima. Maar regel dat dan met eigen apparatuur.
Bij de meeste zakelijke klanten is de max snelheid op 1 WiFi verbinding helemaal niet relevant. Die gebruiken het WiFi van de modem niet eens. Zoals eerder in dit topic al is uitgelegd.
Dat moet helemaal niet. Jij wilt dat. Prima. Maar regel dat dan met eigen apparatuur.
Bij de meeste zakelijke klanten is de max snelheid op 1 WiFi verbinding helemaal niet relevant. Die gebruiken het WiFi van de modem niet eens. Zoals eerder in dit topic al is uitgelegd.
Zeker, thuis hebben een hoop mensen alles op wifi maar het eerste professionele bedrijf met pc’s op wifi moet ik nog vinden. De kantoortoestellen zijn meestal allemaal POE dus internetkabels lopen er toch al vanaf de serverruimte naar alle werkplekken.
het eerste professionele bedrijf met pc’s op wifi moet ik nog vinden.
In logistiek branche is wifi niet weg te denken. Alles lopen via wifi (robots, heftrucks, laptops en mobiele scanner). Op universiteiten en hoge scholen ziet je ook alleen maar mobiele werkplekken.
Zeker, thuis hebben een hoop mensen alles op wifi maar het eerste professionele bedrijf met pc’s op wifi moet ik nog vinden. De kantoortoestellen zijn meestal allemaal POE dus internetkabels lopen er toch al vanaf de serverruimte naar alle werkplekken.
Gevonden! :)
Ik heb helemaal geen probleem om de WIFI zelf te regelen, dit had ik in dit topic al geopperd! Ik heb toevallig geen optie om kabels te leggen, dus ik ben afhankelijk van de WIFI verbinding. Plus dat het in ons geval ook nog zo is dat 1 WIFI kanaal (5Ghz) zeer secure is op sommige PC's, en het 2.4Ghz een stuk minder.
Ik had alleen gehoopt dat de KPN hier meer expertise in had en die ook gebruikt om de zakelijke (EEN MKB) klant te ondersteunen en te adviseren. Het tegendeel is waar, je kan niemand meer bereiken per telefoon, en de digitale helpdesk slaat helemaal nergens op. Als de KPN zich alleen zorgen maakt over de verbinding moeten ze dat zeggen. Ik heb de 7590 Modem van de KPN gehuurd, dus zou je denken dat je daar ondersteuning op krijgt, advies e.d. maar niet dus. Zelfs als je daar zelf actief naar op zoek gaat krijg je die niet. Op het moment dat je 1Gb/s binnen krijgt en op de specs staat dat de maximale connectie met WIFI5Ghz 1300Mb/s is zou je verwachten dat je makkelijk 1Gb/s haalt. Maar ik haal nog niet de helft.
Ik heb een eigen Internet bedrijf (vroeger legde ik zelf netwerken aan) en weet precies hoe alles werkt. En natuurlijk 500Mb/s is normaal ruim voldoende, maar niet altijd. Ik heb zelfs nog contact gezocht met mijn oude klasgenoot (mijnheer van Uden) die Country Manager Netherlands van AVM is om te zien of ik over het hoofd zag ik de settings van de 7590.
Maar goed als ik het zo hoor kan ik van de KPN niets (meer) verwachten dan een stabiele verbinding, wat niet erg is, als ik dit maar weet. Dan zit er dus niets anders op dan het door een ander bedrijf te laten doen. Jullie zeggen wel doe dit zelf, en dat is helemaal geen probleem, maar dan vervalt ook alle garantie, want er zijn meer bedrijven zoals de KPN die dan zeggen “Heb je de stekker er wel in zitten” Ik heb de modem voor een reden gehuurd, ik had verwacht dat je hierin ondersteund zou worden en advies krijgt als je hierom vraagt.
Even goeie vrienden hoor, de conclusie is dus, zoek zelf een bedrijf die een Modem en een WIFI7 accespoint aanlegt en hierin wel ondersteuning en garanties bied.
Ik blijf het alleen wel erg raar vinden dat ik niemand meer kan bellen, ik verlang terug naar XS4ALL die had ik binnen 1 min aan de lijn en die loste het probleem op! Zo hoort het zakelijk gezien.! IMHO.
Ik heb een formulier ingevuld om terug gebeld te worden, ben zeer benieuwd ...
Het formulier invullen heeft weinig zin, uiteindelijk kreeg ik iemand van de KPN die me doorschakelde naar XS4ALL. Die schakelde me gelijk door naar een Level2 engineer en het probleem was binnen 1 min opgelost binnen de huur en garantie mogelijkheden. Helaas nu nog geen WIFI7 maar wel WIFI6(AX). Als de KPN de 4Gb/s kan leveren kijken we wel weer verder. Allemaal bedankt voor jullie input hier!
...
het eerste professionele bedrijf met pc’s op wifi moet ik nog vinden.
In logistiek branche is wifi niet weg te denken. Alles lopen via wifi (robots, heftrucks, laptops en mobiele scanner). Op universiteiten en hoge scholen ziet je ook alleen maar mobiele werkplekken.
Zeker, maar dan praten we over premium wifi, dan word heel het bedrijf/pand in kaart gebracht. Metingen uitgevoerd en daarna je bedrijf vol gehangen met Meraki's. Toch zullen apparaten die het kunnen vaak wel bedraad aangesloten zijn.
Je zult nooit volledige snelheden halen,er is altijd verlies.
Dat ligt ook aan de infrastructuur en wat er allemaal op aangesloten is,hoe het verdeelt wordt.
Over hoeveel woningen of bedrijven.
Ik haal met de Box12 en een Tp Link Archer TX20UH usb antenne zon 630/630 soms 700/500 bij 1 gb
Zonder router of mesh.
Op 160mhz.
Dat vindt ik al knap
Fritzbox heeft een direct glasvezelmodem,daar kun je rond 803 mb mee halen bij 1gb.
Zou ook wel 4gb willen maar heb nog ouder glasvezel van het begin,2016.
Mensen na 2022 kunnen op 4.
Dan moet ik eerst aangepast worden.
Ik koop wel binnenkort de nieuwe Wifi7 usb antenne van Tp Link,dan kun je ook al sneller op 5 en 6ghz.
Later wil ik misschien ook nog wel eens mesh.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.