kan KPN inmiddels de “FRITZ!Box 5690 Pro” leveren, of moet ik die zelf aanschaffen?
En los ik hiermee de zwakke WiFi op van de standaard KNP (Experia Box V10a) Router?
Ik wil deze router ivm WiFi 7, VPN, 2.5Gbit en zo. (ik heb 10Gb en 2.5Gb kaart in PC vandaar)
Beste
https://www.kpn.com/internet/fritzbox
Een andere router of wifipunt levert niet per definitie betere wifi, de wifikanalen en wifisterkte zijn aan internationale en nationale regels gebonden.
Goede wifi is erg afhankelijk van de lokale omstandigheden. Daarom kan KPN ook geen algemene richtlijn voor goede wifi vinden.
Zie onderstaande links voor mogelijke verbeteringen voor de wifi:
en
Succes.
Hallo
Als ik op de pagina https://www.kpn.com/internet/fritzbox kijk, levert KPN die niet.
Gebrekkige wifi hoef je overigens niet altijd op te lossen met een nieuwe router. Het kan goed zijn dat de router gewoon op een verkeerde plek staat, teveel last heeft van interferentie, of omdat de afstanden simpelweg te groot zijn.
Wifi 7 gaat daar niet veel aan oplossen.
Denk er overigens wel aan dat de 5690 Pro geen XGS-PON ondersteunt, mocht je deze rechtstreeks op glas willen aansluiten.
Dank je wel Arjan en JanD,
Toen de router werd geplaatst was het in orde met de wifi. Nu inmiddels niet meer, omdat mijn buren nieuwe spullen hebben met o.a. een Mesh netwerk. Ik kan dat zien via een app op mijn laptop. Vooral op de 2e verdieping is het bijna niet te doen, ondanks dat de afstanden kort zijn maar wel met beton er tussen. Komt, denk ik, ook door verschillende computers die daar blijkbaar storen.
Dus ik overweeg een mesh te nemen, liefst met wifi 7, omdat mijn iPhone dat nu heeft, of een andere router. Overigens zit de glasvezel aansluiting in de meterkast en alle bekabelde verbinding zitten daar ook, waardoor ook de router daar moet hangen en het is netjes weg gewerkt. Daar zijn ook wel oplossingen voor, zoals een switch maar ik wil eerst kijken of ik het anders op kan lossen.
De super wifi van KPN is ook een optie, maar die is alweer wat ouder.
Dank je wel Arjan en JanD,
Toen de router werd geplaatst was het in orde met de wifi. Nu inmiddels niet meer, omdat mijn buren nieuwe spullen hebben met o.a. een Mesh netwerk. Ik kan dat zien via een app op mijn laptop. Vooral op de 2e verdieping is het bijna niet te doen, ondanks dat de afstanden kort zijn maar wel met beton er tussen. Komt, denk ik, ook door verschillende computers die daar blijkbaar storen.
Dus ik overweeg een mesh te nemen, liefst met wifi 7, omdat mijn iPhone dat nu heeft, of een andere router. Overigens zit de glasvezel aansluiting in de meterkast en alle bekabelde verbinding zitten daar ook, waardoor ook de router daar moet hangen en het is netjes weg gewerkt. Daar zijn ook wel oplossingen voor, zoals een switch maar ik wil eerst kijken of ik het anders op kan lossen.
De super wifi van KPN is ook een optie, maar die is alweer wat ouder.
WiFi 6 is nu prima voor thuis, en je verhaal van de buren kan goed kloppen. Dit kan je complete situatie veranderen. Als je echt WiFi 7 wilt, zal je hem zelf moeten aanschaffen maar ik geloof dat Fritz!box nog geen WiFi 7 mesh punten heeft. Je zou bij Unifi kunnen kijken, maar let wel op dat WiFi 7 wel aardig aan de prijs is.
Snap ik.
ik heb zoiets van, als ik nu iets nieuw koop wil ik wel al voorbereid zijn op eventuele nieuwe dingen. Zoals wifi 7. Anders kan ik over een tijdje weer aan de slag. Maar misschien moet ik nu toch gewoon genoegen nemen met 6.
kan KPN inmiddels de “FRITZ!Box 5690 Pro” leveren, of moet ik die zelf aanschaffen?
En los ik hiermee de zwakke WiFi op van de standaard KNP (Experia Box V10a) Router?
Ik wil deze router ivm WiFi 7, VPN, 2.5Gbit en zo. (ik heb 10Gb en 2.5Gb kaart in PC vandaar)
Via de fritzshop ie te koop voor bijna 400 euro.
Of die het zwakke wifi probleem oplost weet ik niet.
Het zendvermogen van de 5530, die ik heb, is niet al te denderend.
Op de eerste etage ben ik al de sjaak.
U zegt VPN, is dat de client of de server?
Als u toch een aankoop overweegt zou ik voor een wifi 7 modem/router gaan.
Overweeg dit goed, want er zijn nog geen wifi 7 repeaters te koop
Persoonlijk zou ik voor UniFi gaan, kan je als losse componenten aanschaffen en simpel upgraden. Ook heb je meer opties.
Hallo
Wellicht is dat een optie als je liever test of dit jouw problemen oplost voordat je overgaat tot een aanschaf van een modem.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.