Skip to main content

Gisteren mijn Box 12 modem aangesloten na 30 jaar Ziggo. Na aansluiten gelijk netwerkkaart SSID aangepast en een extra 2,r Ghz wifi netwerk aangezet. Ook de wachtwoorden voor de beide wifinetwerken aangepast en voor de beheerder (admin). Ik kwam erachter dat ik in de KPN box 12 nergens in kan stellen dat hij ‘s-nachts van 0:00 tot 6:00 in slaapstand gaat, dus heb ik er een tijdschakelaar tussen gezet. En vanmorgen is de Box 12 inderdaad opnieuw opgestart. Alleen zijn al mijn gemaakte instellingen weg. SSID is weer naar standaard inclusief wifi wachtwoorden en beheerderswachtwoord.

is mijn conclusie juist, dat het meest recente KPN modem een dom modem is die geen slaapstand kent en zijn instellingen niet vasthoudt na uit-aan? Heeft KPN weleens van klimaatproblematiek gehoord?

Klopt. WiFi kan niet uitgezet worden via een tijdschema. Op de Experiabox v10 met oude firmware kan het wel. Met nieuwe firmware ook niet meer volgens mij. Energiebesparing leverde het niet op. De box gebruikte met WiFi nagenoeg net zoveel.

Hoi ​@Willem5903 
Heb je de instellingen die je gedaan hebt wel gesaved op het modem?
Zo nee dan ben je alles weer kwijt als je hem uitzet.
Denk er om het modem wordt 's nachts geupdate en dan moet ie wel aanstaan.

Hoi ​@Willem5903 
Heb je de instellingen die je gedaan hebt wel gesaved op het modem?
Zo nee dan ben je alles weer kwijt als je hem uitzet.
Denk er om het modem wordt 's nachts geupdate en dan moet ie wel aanstaan.

Uiteraard heb ik dat opgeslagen. Maar de box12 is zo'n dom modem dat hij dat gewoon vergeet na poweroff. Zelfs mijn oude Ziggo modem uit 2012 kon dat (...) En mijn Asus modem uit 2018 heeft gewoon instellingen voor nachtelijke standby. Dit is een hopeloos verouderd modem.

Bij de KPN Box heb ik er nooit van gehoord dat die instellingen verliest bij een reboot.

Welke firmware heb je er op staan?

Welkom op de community ​@Willem5903, de Box 12 zou de instellingen met een herstart moeten behouden inderdaad. Alleen met een reset wordt dat teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Net als Marlon ben ik ook benieuwd welke versie van de firmware er op staat, kan je dat vertellen?

Klopt. WiFi kan niet uitgezet worden via een tijdschema. Op de Experiabox v10 met oude firmware kan het wel. Met nieuwe firmware ook niet meer volgens mij. Energiebesparing leverde het niet op. De box gebruikte met WiFi nagenoeg net zoveel.

Ik zie hier op de Box12 met KPN Software wel degelijk tijdschema instellingen voor WIFI, dat zou dus gewoon moeten werken lijkt mij?

Ik zie hier op de Box12 met KPN Software wel degelijk tijdschema instellingen voor WIFI, dat zou dus gewoon moeten werken lijkt mij?

Ik denk dat je dan het schema voor Parental Control ziet. Daarmee gaat het WiFi niet uit.

Ik zie onder Wifinetwerk toch echt een tabblad met tijdschema staan. Software V12.C.24.05.08

Dat ziet er inderdaad goed uit. Valt alles mee zo. Ik dacht dat het er niet in zat. Volgens mij heb ik daar enkele topics over voorbij zien komen. Hebben ze het er later toch weer ingebouwd blijkbaar. 

Welkom op de community ​@Willem5903, de Box 12 zou de instellingen met een herstart moeten behouden inderdaad. Alleen met een reset wordt dat teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Net als Marlon ben ik ook benieuwd welke versie van de firmware er op staat, kan je dat vertellen?

Firmware is V12.C.24.05.08 vorige week nieuw geleverd. Je zegt “zou de instellingen moeten behouden”. Inderdaad, maar dat doet hij dus niet, vandaar mijn topic. Ik heb geen reset uitgevoerd. De stroom is om 0:00 uur eraf gegaan en om 06:15 uur weer aan.

Ik zie onder Wifinetwerk toch echt een tabblad met tijdschema staan. Software V12.C.24.05.08

Dat is alleen voor de wifi, niet voor modem standby!!

Bij de KPN Box heb ik er nooit van gehoord dat die instellingen verliest bij een reboot.

Welke firmware heb je er op staan?

Probeer het maar eens, paar uur stroom eraf en weer erop. Mooi alles weg.

Reageer