Skip to main content

Goedeavond iedereen. 

Onze Box12 is sinds een poosje erg traag van begrip, met name de webinterface. Duurt vlot 15 a 20 seconden voordat er een pagina geladen is. Internet opzich gaat wel goed, haal over de wifi vlot 800mb/s up en down (Superwifi-2).

 

Al gedaan :

Fabrieksinstellingen (resetknop) 

* Opnieuw opstarten (meermaals), laatste x is 7 dagen terug. 

Na opnieuw opstarten is de interface meteen traag, het is niet zo dat dit een dag ofzo duurt. 

Dit modem hebben we nu ongeveer 2 a 3 maanden, de issue is begonnen vlak nadat ik ons abonnement heb gewijzigd van 200mb/s naar 1gb/s.

Onderstaand wat details van het modem:

 

Hoi @ErwinNL Ik had dat voorheen ook inderdaad, was niet normaal traag. Sinds een grote update is dat bij mij volledig verholpen op Firefox. Aan de hand van je screenshot zit jij nog op de “oude” firmware. Het blijkt dat het gefaseerd wordt uitgerold, maar dat kost wat tijd;

Kan jij wellicht iets forceren in het installeren van update? Lees in het topic hierboven dat dat niet altijd lukt. Denk dat het dan even afwachten is tot je aan de beurt bent, het zal dan beter zijn!

 


Ik heb nog de oude versie, daarin kan je zelf geen update forceren. Ik heb dit type modem eigenlijk al 4 jaar, dus je zou zeggen dat ik wel  een update had mogen hebben.

Waarschijnlijk komt dit omdat er eerst 2 stuks superwifi-1 in m'n netwerk hingen, maar deze heb ik ondertussen vervangen met de nieuwere versie, Superwifi-2.

Ik zie trouwens ook dat jij een andere hardware versie hebt (3)... Lijkt me niet dat dat ook veranderd in een software update, dus blijkbaar heb ik dan ook gewoon een oude modem toegestuurd gekregen?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit 🤔


@ErwinNL Hardware versie 3.0 is modem v12b, je heb nog modem v12


Perongeluk als beantwoord aangevinkt, kan dat er nog af? 🙈 


@ErwinNL Hardware versie 3.0 is modem v12b, je heb nog modem v12

Ik heb ook weer iets geleerd, dank.

Ik heb nog de oude versie, daarin kan je zelf geen update forceren. Ik heb dit type modem eigenlijk al 4 jaar, dus je zou zeggen dat ik wel  een update had mogen hebben.

Waarschijnlijk komt dit omdat er eerst 2 stuks superwifi-1 in m'n netwerk hingen, maar deze heb ik ondertussen vervangen met de nieuwere versie, Superwifi-2.

In dat topic wat ik stuurde lees ik wel dit;

Alle andere gevallen zijn nog niet aan de beurt omdat de KPN Software nog niet beschikbaar is voor SuperWifi 1 en Experia Wifi. Heb je dan ook een of meer die apparaten aangesloten, dan blijf je voorlopig nog op 60E. 

Ik denk dat het systeem misschien nog ergens denkt dat je SuperWifi 1 punten hebt? Misschien kunnen ze je via de klantenservice een nieuw router (de v12b) opsturen? - Ik weet eigenlijk niet wat het beleid daarin is.

Misschien dat iemand anders hier op het forum er ook wel meer over weet


Dat is een goeie, zal die vraag eens neerleggen bij de klantenservice. 

 

Thnx! 


Hoi @ErwinNL, of de nieuwe software geïnstalleerd kan worden hangt inderdaad niet af van hoe lang je het modem hebt. De update is voor de Box 12 en 12b. Het hangt af van andere apparatuur die je aangesloten hebt, zoals Jeff noemt. Je kunt de update niet forceren om die reden, als je andere KPN Wifi apparatuur hebt kan dat zorgen dat het niet goed meer samenwerkt. Dat willen we voorkomen zoals je je kunt voorstellen. Als je andere Wifi versterkers van ons hebt is het afwachten tot je aan de beurt bent.


Hoi @ErwinNL, of de nieuwe software geïnstalleerd kan worden hangt inderdaad niet af van hoe lang je het modem hebt. De update is voor de Box 12 en 12b. Het hangt af van andere apparatuur die je aangesloten hebt, zoals Jeff noemt. Je kunt de update niet forceren om die reden, als je andere KPN Wifi apparatuur hebt kan dat zorgen dat het niet goed meer samenwerkt. Dat willen we voorkomen zoals je je kunt voorstellen. Als je andere Wifi versterkers van ons hebt is het afwachten tot je aan de beurt bent.

Beste Jasper, 

 

Wij hebben momenteel (betreft KPN apparatuur) enkel de Box12 (v1, of a) en 2 Superwifi-2 punten. In het verleden hingen hier 2 Superwifi-1 punten aan.

Is er iets anders te doen eventueel tegen de traagheid van de webinterface?

Hier heb ik voorheen nooit last van gehad... 


Als je alleen de SuperWifi2 punten hebt aangesloten zal je wel op de lijst staan om de update binnenkort te krijgen, dan is het alleen nog afwachten wanneer je de update krijgt. 

Het gebeurt niet zo vaak dat de webinterface zo traag wordt, als het gebeurt is het vaak te verbeteren met een reset van het modem. Je zei dat je dat al had gedaan, en dat het weinig verbetering gaf. Andere opties dan dat zijn er niet voor.


Als je alleen de SuperWifi2 punten hebt aangesloten zal je wel op de lijst staan om de update binnenkort te krijgen, dan is het alleen nog afwachten wanneer je de update krijgt. 

Het gebeurt niet zo vaak dat de webinterface zo traag wordt, als het gebeurt is het vaak te verbeteren met een reset van het modem. Je zei dat je dat al had gedaan, en dat het weinig verbetering gaf. Andere opties dan dat zijn er niet voor.

Wat een triest antwoord, ik zou de automatische incasso intrekken, en als ze dan bellen dat het geld nog niet is overgemaakt, antwoorden met het antwoord, we zijn bezig met verschillende betalingen, je moet maar afwachten tot je aan de beurt bent.…

 

Beste kpn, men betaald voor bepaalde diensten, het is jullie verantwoordelijkheid dat deze goed werken. Het antwoord je doet het er maar mee tot je aan de beurt bent is simpelweg in en in triest en zou voor mij een hele goede rede zijn een aangetekende brief te sturen met een deadline om met een oplossing te komen en dat anders het contract opgezegd word vanwege het niet nakomen van de afgesproken diensten

Echt in en in triest dit


Reageer