Skip to main content

Sinds gisteren werkt mijn KPN Box 12 niet goed. Ik heb de KPN Box 12 gereset, maar dit mag niet helpen. De problemen die wij ervaren:

Zowel bedraad internet als wifi werkt niet, waardoor wij ook geen tv kunnen kijken. Soms werkt het 10 minuten, waarna het weer weg valt. Er is geen storing in onze wijk en volgens de test op de website van KPN heeft het te maken met de KPN Box 12.

KPN is vandaag telefonisch niet bereikbaar. Heeft iemand tips om de problemen te verhelpen?

Heb je draadloze verbindingssets in gebruik?

Wij hebben twee wifi versterkers van KPN in gebruik. De tv ontvangers zijn via een kabel aangesloten op het internet

Beste ​@Eric11 welke wifipunten gebruik je, de ronde witte, de vierkante witte, de ronde zwarte of de vierkante zwarte???

Heb je glasvezel of een koperverbinding?

Indien het eerste, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart, geef daarna de modem ook eens een herstart of complete reset.

Wij hebben zwarte ronde wifiversterkers en glasvezel verbinding. Ik zal de genoemde stappen eens doorlopen! 

Update:

@JanD , helaas blijft hetzelfde probleem optreden. Kastje van de glasvezel uitgetrokken en geherstart, daarna de kpn box 12 gereset. Probleem blijft terugkeren. Wij hebben internet, valt weg, verbind weer, valt weg, etc.

Eric,

Doe eens een utp-kabel rechtstreeks in de KPN Box aan de ene kant en in laptop/pc aan de andere kant.

Valt de verbinding dan ook weg?

Toevoeging: ik bedoel alleen utp naar laptop/pc en de rest uit KPN Box verwijderen.

@HansGlas,

Ik heb een kabel tussen de glasvezelkast naar KPN Box 12. Dan van KPN Box 12 één utp kabel naar mijn laptop. De andere utp kabels heb ik verwijderd. 

Momenteel heb ik internet verbinding en lijkt het vooralsnog stabiel.

Laat na een uurtje of zo eens weten of de boel nog steeds stabiel is.

Als dat zo is zit het probleem in "iets” van de rest van je netwerk.
Zal nog lastig worden maar stap voor stap.

@HansGlas  Oké, zal ik doen. 

Is dat niet gek? De KPN Box 12 hangt in de meterkast en daar komen wij niet aan. De kabels die er in zaten, hebben wij er al vele maanden inzitten.

Ja lijkt gek maar zaak om nu stap voor stap probleem uit te sluiten.
Ik hoor wel of de boel stabiel blijft over uurtje met alleen die ene kabel.

@HansGlas, ondertussen is het netwerk toch uitgevallen ondanks de rechtstreekse verbinding!

Jammer Eric,

Dan wordt het tijd om met KPN contact op te nemen.

Succes.

Bedankt voor het meedenken allemaal. Ik ga morgen zeker contact opnemen met ​@KPN!

Welkom op de community ​@Eric11, er gaat in ieder geval iets niet goed met de verbinding. Wat en waar precies is nog niet duidelijk geworden zo te zien. Is het gelukt om telefonisch contact op te nemen? Je kunt daarvoor ook een terugbelafspraak maken via de site. Via die weg kan de verbinding samen met jou helemaal nagekeken worden, dat is het makkelijkste en snelste in zo'n situatie.

Welkom op de community ​@Eric11, er gaat in ieder geval iets niet goed met de verbinding. Wat en waar precies is nog niet duidelijk geworden zo te zien. Is het gelukt om telefonisch contact op te nemen? Je kunt daarvoor ook een terugbelafspraak maken via de site. Via die weg kan de verbinding samen met jou helemaal nagekeken worden, dat is het makkelijkste en snelste in zo'n situatie.

@Jasper van KPN, het is gelukt. Het modem was kapot, waardoor het zichzelf steeds opnieuw probeerde op te starten. De kapotte is inmiddels vervangen.

Dat was duidelijk blijkbaar, fijn dat je de nieuwe nu hebt en het daarmee beter gaat! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer