Hallo!
Enige tijd geleden ben ik overgestapt van de, volgens KPN enorm storingsgevoelige oude PSTN lijn, naar via het modem bellen. Voorheen, via de PSTN lijn had ik nooit storing.
Sinds ik via het modem bel heb ik heel vaak storing, de lijn kraakt vaak enorm én wat ik nog erger vind, ik ben niet te bereiken. Als iemand mij belt hoort die persoon de telefoon gewoon over gaan maar bij mij gebeurd er niets.
Hij gaat niet over en later krijg ik ook geen melding te zien dat ik een telefoontje gemist heb. Ook in het modem is niet te zien dat er gebeld is op een bepaalde tijd welke dus niet overging.
Ik kan wel gewoon naar buiten bellen. Als de lijn dan niet kraakt natuurlijk. Ik heb nieuwe telefoonsets (Gigaset), 3 stuks en nieuwe kabels. De kabel zit van de modem rechtstreeks in de muur.
Ik heb hier al eerder met de klantenservice over gebeld, dan moet je de modem resetten. Dat werkt vaak even maar later begint het gekraak en niet bereikbaar zijn weer. Buiten het feit dat na het resetten van de modem ik alles weer opnieuw moet hernoemen in de modem aan versterkers, camera’s etc. Ik heb zelfs al een nieuwe modem gehad, die is ook al een paar keer gerest (want na een reset is dit probleem meestal opgelost zegt men bij de klantenservice) en toch blijft dit probleem zich voordoen. Vooral het niet bereikbaar zijn door heel mijn huis vind ik storend. Ik heb een oudere vader en ik omdat ik door heel mijn huis vaste telefoon heb neem ik dus mijn mobiel ook niet overal mee naar toe.
Als dit probleem zicht voordoet probeer ik het altijd via https://www.kpn.com/service/bellen/problemen.htm op te lossen. Dan wordt de telefoon overgeschakeld van Phone 1 naar Phone 2 of andersom maar zoals vandaag werkt dat dus ook niet of niet voor lang. Uiteraard heb ik modem en stekkers ook al meerdere keren los gehaald en even gewacht met weer terug stoppen en aanzetten
Iemand enig idee waar dit vervelende probleem kan zitten én hoe op te lossen?! Ik hoor het héél graag, alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Daniëlle de Ruiter