Skip to main content

Sinds we hier glasvezel hebben valt de LAN-verbinding van de V12 regelmatig weg. WIFI blijft gewoon in de lucht en een verbinding met internet is er ook.

Er is een afspraak geweest om een monteur te laten langskomen maar deze is niet geweest. Daar ben ik behoorlijk boos over geweest omdat er gezegd werd dat wij niet thuis waren terwijl ik gedurende het tijdsblok van de afspraak gewoon bij het raam zat. Klacht gemaakt welke niet naar een resultaat leidde waar ik voldoening uit haalde (ga niet weer 4 uur vrijnemen) Maar genoeg daarover.

Omdat WIFI bleef bestaan heb ik (bijna) alles thuis van de kabels afgehaald incl de TV-kastjes. Voor de game-PC van de zoon een WIFI-adapter gehaald zodat hij ook online kon blijven. Het enige wat ik nu nog op de LAN heb zitten zijn de IKEA (sonos)-speakers omdat deze via LAN beter synchroon lopen.

Nu valt dus nog steeds de LAN regelmatig weg, terwijl ik dit type voor de 2de keer en stopt dus ook de muziek.

Iemand enig idee waarom dit gebeurd? Kijk we zijn gewoon met WIFI online maar LAN poorten zou niets meer aan hangen :s

Geen WIFI versterkers er tussen hangen alleen een switch om genoeg poorten beschikbaar te hebben voor de speakers Situatie nu de boel weer online komt.

Gekke situatie dat juist lan wegvalt en wifi niet. Heb je verschillende lan poorten op de Box 12 kunnen testen? Op die manier kunnen we vaststellen of dit een poort-specifiek probleem is, of dat we het breder in/rondom de Box 12 moeten zoeken.

Verder ook relevant, welke switch gebruik je, en heb je ook zonder die getest?

Helaas blijft het nu niet meer alleen bij de LAN maar valt Sinds anderhalve week ook de WIFI verbinding even heel kort weg zodat TV-signaal ook ververst moet worden en de game-PC ondanks de nieuwe adapter ook wegvalt. Met de note daarbij dat ik afgelopen zaterdag de boel weer eens geheel opnieuw heb opgestart (Glasvezel kastje en Modem en daarna de WIFI bij mijn weten nog niet is weggevallen maar de LAN wel.

De Switch die we hebben is een Netgear GS108 en een GS105. Beide zonder E maar dat leidde in het begin van Glasvezel niet tot problemen. Het probleem is storend geworden na er op 18 oktober een kwaliteit controle is geweest. Daarna valt het signaal van de LAN zeer regelmatig weg. Het enige wat nu nog verbonden is met LAN zijn de speakers Ikea/SONOS zodat die, wanneer LAN werkt,, synchroon lopen.

Dit gebeurt net op het modem en hierdoor valt de muziek dus uit.

Ik zal nu eens de complete log uitdraaien en dan verversen

En wederom  valt hij uit

Gekke is zelfde melding voorafgaande minuten ook wel gehad maar dan geen verstoring :s

Ik denk dat die DNS entries niet per se het probleem zijn, maar eerder een gevolg van wat de daadwerkelijke oorzaak is. Alleen wat dan de daadwerkelijke oorzaak is… 

Even tussendoor over de switches. De versies zonder E kunnen prima werken in een thuisnetwerk. Het is alleen zo dat we ze niet aanraden in een situatie waarbij je ook tv van ons afneemt in verband met multicast en de IGMP snooping die daarvoor nodig is. Los van die kanttekening, heb je de mogelijkheid om eens te testen of de boel ook wegvalt als je geen switches gebruikt?

Als het daarmee blijft uitvallen, dan zou ik je toch aanraden om dit even aan te kaarten bij de telefonische collega's. ZIj kunnen dan ter plekke ook jouw lijn en verbinding uitlezen. Je kunt hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak plannen . Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt. Het handigste moment om dit te doen is dan terwijl je een uitval ervaart. Dus dan raad ik je aan om te kiezen voor direct gebeld te worden.

Hallo Erik,

Dank voor je reactie. Ik heb vorige week de switches vervangen naar de GS105E om er zeker van te zijn dat deze niet de oorzaak waren. Sinds donderdag is de LAN nu niet meer overdag uitgevallen en hebben we nog maar 2 maal een wegvallend signaal op de TV (draadloos) meegemaakt.
's nacht wil de LAN nog wel eens uitvallen. Dat merk ik aan de speakers die dan stoppen met muziek afspelen en dan opnieuw verbinding maken met het modem.

Dat stukje uitlezen was door telefoondienst gedaan en die zagen wel dat er iets mis ging maar niet wat vandaar een afspraak met monteur. Daarover zwijgen we maar weer, nog steeds punt van ergernis.

Voor nu wil ik het een weekje aankijken. Gaat het overdag dan nog steeds goed en valt alleen 's nachts de boel uit dan kan ik er mee leven en kan ticket wel sluiten. Komt er ellende dan waag ik nog een telefoontje.

Reageer