Skip to main content
Beantwoord

Mijn modem maakt ineens veel lawaai

  • 16 September 2024
  • 13 reacties
  • 119 keer bekeken

Herrie router, gisteravond ineens enorme herrie.

Wat is dit? Zie video...https://1drv.ms/v/s!ApY3XepCVWVAg85ASjVmp1GSbrBFVg

Wat moeten wij met zo'n vage link naar een onbekend adres? Als het nu naar youtube ofzo zou gaan, ok. Maar deze domeinnaam is mij onbekend. Wat moeten we hier mee? Hoopt u dat iedereen daar op klikt ofzo?


Beste @Hanke13, welkom! Ik zie dat je een linkje deelt, zo te zien naar een OneDrive bestand, klopt dat? We zijn voorzichtig als het gaat om onbekende linkjes, vandaar ook de vragen die @Nick83 stelt. Is het mogelijk om zelf wat meer uitleg te geven over wat je precies ervaart? De community helpt je graag verder. 


Ik heb er wel op geklikt, maar hoor niets.

 


Goedemorgen, 

 

Dank voor uw reactie Marcia.

 

Uitleg.....ik hoorde gisteravond ineens behoorlijk wat herrie, en het kwam uit de kast waar mijn router/modem staat. Ik schrok van het harde geluid en heb en kort filmpje opgenomen. Deze heb ik dus, met hulp van kpn en heel veel moeite, getracht bij te voegen. Kennelijk is dit niet gelukt.

Het betreft inderdaad een one drive bestand. Ik hoop dat het alsnog uit het te openen, want ik kan niet uitleggen wat ik hoorde,  vandaar het filmpje. 

Ik hoor graag van u terug of het alsog gelukt is en dan ook uw advies wat ik hiermee moet doen.

Mocht u het filmpje niet kunnen zien, dan ontvang ik graag een emailadres waar k dit hele korte filmpje naar toe kan sturen.

Met vriendelijke groet

Hanke van Eede

 

 

 

 

 

 

 

 


En even voor Nick 83.... ik ervaar uw reactie als heel vervelend, onnodig en een onheuze bejegening. Ik heb alles, inclusief het uploaden van het korte filmpje, in overleg met/met hulp van een medewerker van kpn gedaan.

Misschien kunt u voortaan in andere bewoordingen reageren 


Beste Jan,

 

Ik weet niet waarom het niet lukt. Ik ga het nogmaals proberen 

https://1drv.ms/v/s!ApY3XepCVWVAg85ASjVmp1GSbrBFVg

Met  vriendelijke groet, 

Hanke van Eede


En even voor Nick 83.... ik ervaar uw reactie als heel vervelend, onnodig en een onheuze bejegening. Ik heb alles, inclusief het uploaden van het korte filmpje, in overleg met/met hulp van een medewerker van kpn gedaan.

Misschien kunt u voortaan in andere bewoordingen reageren 

Dat is zijn manier van reageren en dat komt inderdaad niet altijd bij iedereen goed over, helaas. @Hanke13 

Uit mijn eerdere reactie kun je lezen dat ik de video wel heb kunnen zien, die staat dus technisch gezien goed binnen het topic, ik zie de video dus wel, maar ik hoor niets bijzonders, zelfs met het geluid op zijn hardst op mijn laptop. Nu ben ik wel slechthorend, maar toch.

 


Beste Jan, dank voor uw reactie en fijn dat u het filmpje hebt kunnen zien. Helaas is het kennelijk niet hoorbaar

Ik vraag me alleen af of ik iets niet goed heb gedaan? Het was namelijk echt herrie, tegelijk met een soort "geknetter" dus ik vrees dat het geluid bij het filmpje het niet goed doet..…

Dit zou voor iedereen duidelijk hoorbaar moeten zijn.

 

Is er een mailadres waar ik dit filmpje naar kan sturen? Mogelijk werkt het geluid dan wel??


Beste Jan, dank voor uw reactie en fijn dat u het filmpje hebt kunnen zien. Helaas is het kennelijk niet hoorbaar

Ik vraag me alleen af of ik iets niet goed heb gedaan? Het was namelijk echt herrie, tegelijk met een soort "geknetter" dus ik vrees dat het geluid bij het filmpje het niet goed doet..…

Dit zou voor iedereen duidelijk hoorbaar moeten zijn.

 

Is er een mailadres waar ik dit filmpje naar kan sturen? Mogelijk werkt het geluid dan wel??

Nee @Hanke13 KPN kun je niet mailen.

 


Ok.

 

Dan zal ik toch het geluid proberen te beschrijven want er was echt iets mis..…(het geluid was gisteravond en opeens stopte het weer)

Het geluid lijkt eigenlijk het meest op een drilboor die stratenmakers gebruiken om tegels aan te drukken. Qua volume was het geluid vergelijkbaar met pratende mensen.

Enig idee wat dit geweest kan zijn?


Kan het iets anders zijn dat in de kast (meterkast?) hangt? Of waren de buren aan de andere kant van de kast aan het klussen?

Edit: Overigens hoor ik nu een heel zacht getik als ik het volume maximaal zet.

 


Beste Edu,

Het is opgelost na opnieuw telefonisch contact met een medewerker vd KPN, via 0800 0402. Ik kon toch mijn filmpje aan hem mailen en deze medewerker schrok van wat hij zag en vooral hoorde. Conclusie......meteen stekker eruit, mogelijk kortsluiting in de modem dus er wordt een nieuwe modem opgestuurd.

Dank allen voor het meedenken.

Met vriendelijke groet, 

Hanke van Eede


@Hanke13, wow, heftig hoor! Goed dat je op deze manier bent geholpen door KPN


Reageer