Skip to main content
Vraag

Mijn V10 is niet geüpdatet, ik heb er wel een aankondiging voor gekregen

  • 5 September 2024
  • 8 reacties
  • 128 keer bekeken

Volgens een e-mail van KPN zou mijn Experia Box V10 vannacht tussen 0.00 en 06.00 uur de nieuwste KPN software krijgen, maar er blijkt niets veranderd. De modem is zoals altijd de hele nacht met Internet verbonden geweest. Groot voordeel is dat alles nog werkt zoals bedoeld, maar toch vraag ik me af wat er aan de hand is. Modem inlogscherm is onveranderd die van ZTE H369A, zie screenshot, firmware versie V1.01.00T04.3Intermediate. Ik heb geen SuperWifi, en de modem hangt gewoon continu aan de glasvezel.

 

Dit gebeurt heel vaak @seeingwithsound. Niks bijzonders. Waarschijnlijk komt uw modem binnenkort alsnog aan de beurt.


@seeingwithsound heeft u ook wellicht een vaste telefoon. Dan wordt de update voor u uitgesteld. 
 

Zie ook dit topic. Hierin wordt beschreven wat de update inhoud etc. en de beperkingen/tekortkomingen van de update. 


Dan had KPN ook geen aankondiging van de update moeten geven bij een vaste telefoon

@Hoopvol 

 


@seeingwithsound heeft u ook wellicht een vaste telefoon. Dan wordt de update voor u uitgesteld. 

Ik heb geen vaste telefoon.


KPN meldde vandaag om 12:56 middels een SMS bericht:

“Beste klant, de update van je modem is afgelopen nacht helaas niet doorgegaan. We plannen dit opnieuw in. Je krijgt weer bericht wanneer het zover is. Groet, KPN“


Hoi @seeingwithsound, als je geen vaste telefonie hebt is dat voor jou niet van toepassing inderdaad. Het lijkt erop dat jouw modem niet bereikt kon worden toen de update geprobeerd werd. Je kunt jouw modem een reset geven. Daarmee meldt het modem zich opnieuw aan op het netwerk en is de kans klein dat het modem weer niet bereikt kan worden:

 


Hoi @seeingwithsound, als je geen vaste telefonie hebt is dat voor jou niet van toepassing inderdaad. Het lijkt erop dat jouw modem niet bereikt kon worden toen de update geprobeerd werd. Je kunt jouw modem een reset geven. Daarmee meldt het modem zich opnieuw aan op het netwerk en is de kans klein dat het modem weer niet bereikt kan worden:

 

Het niet bereikbaar zijn van mijn  Experia Box V10 lijkt me heel erg onwaarschijnlijk: ook met Wifi uit kan ik met mijn mobiel steeds prima bij de IP camera's achter de router, dus via de modem die dan wel zichtbaar moet zijn op Internet en al helemaal voor KPN. Ik had trouwens pas nog een reboot gedaan na aanschaf van een nieuwe IP camera.


Ik bedoelde de bereikbaarheid vanuit onze kant voor de update, dat is een andere vorm van bereikbaar die je met de camera's hebt. Er wordt een ander protocol voor gebruikt.

De update zal op een later moment opnieuw geprobeerd worden, je krijgt er dan weer een sms over zodat je er rekening mee kunt houden.


Reageer