Skip to main content

Vanacht heeft mijn Experiabox v 10 dan toch eindelijk de lan verwachte software update gehad.
Zo als gevraagd in de mail door kpn heb ik ook al mijn wifi extenders van KPN aangesloten zodat deze ook geupdate konden worden.

Vanochtend werkte er vanzelfsprekend niets meer en na lang puzzelen toch maar besloten om te gaan voor de reset van de experia box. 
Nadat deze terug was gezet naar de fabrieks instellingen had ik in iedergeval weer een werkende internet verbinding (Bedraad)

Nu blijkt dat de wifi extenders niet zijn geupdate en via de kpn app zijn deze ook niet meer zichtbaar.
Ook zitten er volgens de interface in de experiabox geen wifi versterkers aangesloten.

ik had nog wel gehoopt dat deze software update er endelijk voor zou zorgen dat ik mijn eigen dhcp server kan blijven gebruiken en dat de experia box de dhcp van de gasten wifi zou regelen.

Via de web interface van de wifi extenders zelf krijg ik de melding dat de meest recente firmware al geinstaleerd is. (1.00.34v2)

Om verwarring te voorkomen hieronder de link naar de pagina van mijn wifi extenders.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/experia-wifi

Jij hebt echt de zwarte, vierkante, extenders, ​@Woetter22?

Want dan had jij de update nog helemaal niet moeten krijgen. Voor deze wifipunten is de nieuwe software nog niet beschikbaar. Waardoor het in die zin dus klopt dat ze niet geüpdatet zijn. Je kunt ze blijven gebruiken, maar dan zullen ze een apart wifinetwerk vormen naast die van de V10. Je zult dan ook wat gekke dingen gaan merken in de topologie, omdat het modem ze dan niet zal herkennen als mesh wifipunten, maar als losstaande. Vergelijkbaar alsof het apparaten van een ander merk zouden zijn.

​@Erik van KPN dat klopt ik heb inderdaad die zwarte vierkante wifi extenders.

ik heb inderdaad veel bijzondere dingen meegemaakt sinds de update. 
Gisteren contact gehad met de klantenservice met wat vragen en zij vonden de situatie ook zo bijzonder dat er vandaag een monteur is langs geweest om de situatie in de praktijk te bekijken.

Ik heb nu inderdaad een apart wifi netwerk met mijn Experia wifi extenders die los werken van mijn Experiabox.

Ik hoop dat de update voor de wifi punten snel komt zodat alles weer goed samenwerkt en dat ik eindelijk mijn eigen netwerk + gasten netwerk beschijkbaar heb in het gehele huis.

​@Erik van KPN  Ik zat mij later nog te bedenken krijg ik straks uberhubt de update voor de wifi extenders nog wel?
Mijn modem is immers al geupdate naar de volgende versy en ik neem aan dat de software update niet 2x naar de zelfde klant gepushetd word gezien de mail en andere herinneringen.

Reageer