Skip to main content
Beantwoord

Modem update Box 12 niet ontvangen

  • 17 May 2024
  • 12 reacties
  • 257 keer bekeken

Hoi KPN ik kreeg een sms dat mijn modem een update zou krijgen maar heb hem niet gehad waarschijnlijk omdat er een storing was op dat moment zou ik hem alsnog kunnen krijgen?

Bij mijn weten kun je de update binnen de modem handmatig ophalen als deze klaar staat @Sjoerd van Schaik 


Hallo @Sjoerd van Schaik ,

Je kunt de update uitvoeren via de upgrade knop in de webinterface (Instellingen > Systeem > Upgrade).

Ook zal de update geïnstalleerd worden als je de Box 12 een reset geeft.

bron : 

 


Hoi KPN ik kreeg een sms dat mijn modem een update zou krijgen maar heb hem niet gehad waarschijnlijk omdat er een storing was op dat moment zou ik hem alsnog kunnen krijgen?

Kan je eens laten weten op welke software je nu zit ?

Ik vermoed dat je van de oude naar de nieuwe gaat, deze wordt vaak de volgende nacht nog eens geprobeerd. Lukt dit niet, dan moet een moderator de update handmatig pushen.

Vul alvast je profiel gegevens in, op die manier kan een moderator sneller actie ondernemen deze aan je topic toe is. 
https://forum.kpn.com/settings/profile


HI @Sjoerd van Schaik, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je al goed op weg bent geholpen. Is het inmiddels gelukt om de update te krijgen? En zo niet, heb je de tips die hiervoor zijn gegeven gevolgd? 


Hallo @Sjoerd van Schaik ,

Je kunt de update uitvoeren via de upgrade knop in de webinterface (Instellingen > Systeem > Upgrade).

Ook zal de update geïnstalleerd worden als je de Box 12 een reset geeft.

bron : 

 

@Sjoerd van Schaik 

Is het op deze manier gelukt? 


nee het heeft helaas nog niet geholpen ik heb net nog een keer een reset gedaan maar nog geen nieuwe versie van het modem.  ik heb inderdaad de oude versie. dus misschien kan hij op afstand geupdated worden?

SGEJ1000060E
 

nee het heeft helaas nog niet geholpen ik heb net nog een keer een reset gedaan maar nog geen nieuwe versie van het modem.  ik heb inderdaad de oude versie. dus misschien kan hij op afstand geupdated worden?

SGEJ1000060E
 

Dit moet door een medewerker handmatig gepusht worden als je hem gemist hebt.
Ik geloof dat @Remco van KPN dit vaker gedaan heeft als ik het goed heb.


Beste forumleden. Ik ben hier nieuw sinds 7 juni glasvezel klant bij KPN.

Ik begin lichtelijk geïrriteerd te raken met het modem. De V12.

1. Zo traag, kan mijzelf niet herinneren dat de web GUI van een modem zo traag is.

2. Software versie SGEJ1000060E en geen mogelijkheid om zelf te updaten.

3. DNS van KPN blijkt niet in te stellen in het modem !? Telkens wordt de aanpassing niet geaccepteerd. 

DNS blijkt Microsoft Azure te zijn ?

Niet om het e.e.a maar ik mag als nieuwe klant toch een geüpdatet modem/router verwachten?

Overigens haal ik ook niet de beloofde snelheid. 

Morgen ontvang ik een nieuwe Fritzbox , die ik heb aangeschaft. 

Hopelijk is dan tenminste het DNS probleem opgelost. 

Vr.groet.

 


Beste forumleden. Ik ben hier nieuw sinds 7 juni glasvezel klant bij KPN.

Ik begin lichtelijk geïrriteerd te raken met het modem. De V12.

1. Zo traag, kan mijzelf niet herinneren dat de web GUI van een modem zo traag is.

2. Software versie SGEJ1000060E en geen mogelijkheid om zelf te updaten.

3. DNS van KPN blijkt niet in te stellen in het modem !? Telkens wordt de aanpassing niet geaccepteerd. 

DNS blijkt Microsoft Azure te zijn ?

Niet om het e.e.a maar ik mag als nieuwe klant toch een geüpdatet modem/router verwachten?

Overigens haal ik ook niet de beloofde snelheid. 

Morgen ontvang ik een nieuwe Fritzbox , die ik heb aangeschaft. 

Vr.groet.

 

Welkom bij KPN!

Met de Fritz!box kan je inderdaad meer.
Wat lukte niet met de DNS, eigen DNS servers instellen neem ik aan ?

Betreft de update, de modems bij KPN op de plank bevatten nog allemaal de oude software, de modems bij klanten thuis worden in batches geüpdatet (duurt al een jaar, ze willen het zekere voor het onzekere nemen met fouten). 


Hi SaltyBart,

 

Dank voor jouw reactie. Ik probeerde de KPN DNS instellingen. De V12 accepteert alleen 192.168.254. 

Vandaag de Fritzbox aangesloten en meteen zit ik op de DNS adressen van KPN.

De verbinding is nu zoals beloofd en gewenst.

De V12 zal een uitstekende vdsl modem zijn maar voor mij toch te primitief en te traag .

Vr.groet


Hi SaltyBart,

 

Dank voor jouw reactie. Ik probeerde de KPN DNS instellingen. De V12 accepteert alleen 192.168.254. 

Vandaag de Fritzbox aangesloten en meteen zit ik op de DNS adressen van KPN.

De verbinding is nu zoals beloofd en gewenst.

De V12 zal een uitstekende vdsl modem zijn maar voor mij toch te primitief en te traag .

Vr.groet

Goed om te horen, wel apart van de DNS settings.
In die V14 kon ik deze gewoon aanpassen.

De Fritz!box bied sowieso iets meer opties en duidelijkheid.
Beter overzicht, VPN server enzv.

Er komt met de tijd een nieuwe update aan, 7.90 voor de Fritz!box, daarin is weer een hoop verbeterd!


De V12 accepteert alleen 192.168.254. 

 

 


Reageer