Skip to main content

Na 4 dagen bellen met kpn, over haperende wifi in de tuin, werd er besloten dat er een monteur langs zou komen en deze zou een nieuwe modem plaatsen. De monteur belde om zijn komst te melden en was meteen zeer denigrerend aan de telefoon over zijn collega's aan de telefoon. Deze monteur vertelde dat het modem zijn werk goed deed en dat de telefoons van ons b keuze is en dat het probleem is. Hij weet alles en de telefonistes doen maar iets en het werd tijd dat hij die mensen ging opvoeden.kortom na nog meer beledigingen en materiaal afkraken heeft mijn man hem de deur gewezen. Deze man was het daar niet mee eens en heeft een handgemeen niet geschuwd met mijn man. Mijn vraag is zijn er meer mensen die vervelende ervaringen hebben met monteurs.

Wifi manager doet het niet goed. Wij hebben sinds deze zomer telkens problemen met onze wifi in de tuin. Zodra ik de achterdeur uitloop is mijn wifi weg. Ik heb inmiddels met 3 personen van kpn herover gesproken, elk van de heren wees mij op de wifi manager deze kan mij een aanbod doen op een eventuele wifiversterker. Ik heb inmiddels 10x de manager geraadpleegd, ik moet op de plaats staan waar de wifi slecht is en dan is de wifi zo slecht dat de verbinding wordt verbroken. Ook binnen heb ik de manager geraadpleegd het modem wordt opnieuw opgestart en de manager is niet meer bereikbaar. Als je belt met kpn worden eigen wifi versterkers aangeraden maar als je al klant bent mogen de telefonistes mij geen aanbieding doen. Er werd mij zelfs aangeraden om een nieuw abonnement aan te vragen dan kon ik wel korting krijgen op wifi versterkers. Hoe krom wil je het hebben.


Hoi @Oudere Dame ,

Deze ervaring heb ik niet, maar misschien kunnen we je hier helpen.

Een modem hoeft niet door een monteur vervangen te worden, behalve als u daar om vroeg.Wellicht bedoelde de monteur dat.Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat hij wel vriendelijk moet blijven.

Wat betreft je probleem:

Is de WiFi te langzaam of valt het vaak weg?Of is het bereik onvoldoende?Ik vermoed het laatste aangezien het over de tuin gaat.

 

 

 


@Oudere Dame Goedemorgen en welkom op het KPN Forum. Ik zag je topic en ik schrik een beetje van je verhaal, vooral het gedeelte over het handgemeen. Dat er soms verschil van inzicht ontstaat over de te volgen koers is natuurlijk één ding maar een bezoek moet natuurlijk op zijn minst professioneel verlopen. Ik wil daar graag zelf ook verder even dieper op ingaan. Zou je dan jouw profiel verder kunnen aanvullen en mij hier een seintje kunnen geven zodat ik de gegevens erbij kan pakken?

Ik zie ook dat Martijn jouw nog enkele vervolgvragen heeft gesteld wat betreft de Wifi. Is het modem nu uiteindelijk vervangen of staat het oorspronkelijke modem er nog steeds? Je kan altijd even de Wifi Manager doorlopen op de plaatsen waar het bereik niet voldoende is om te kijken of je het signaal daarmee sterker maakt. Ik zie je bericht graag tegemoet.

 

 


Goedemorgen,

 

Het "oude"modem de V10 staat nog hier,

Volgens de monteur was het niet nodig om een andere modem te plaatsen omdat de telefoons B merken zijn, en het andere apparatuur gedateerd.

Als ik de wifi manager doorloop moet ik op een plaats staan waar de wifi niet voldoende is, zodra ik daar sta wordt de verbinding verbroken.  Tijdens de meting komt de melding dat ik moet zorgen dat de wifi verbinding in stand blijft. Om de wifi in stand te houden moet ik binnen blijven.


Goedemorgen Martijn,

Bedankt voor je bericht.

Zodra ik de deur uitloop is de wifi weg.. wij hebben sinds april glasvezels. Wij wonen tussen jongere mensen in die veel thuiswerken, volgens telefonisten zou dit een probleem kunnen zijn. Daarom is ons een zwart modem aangeraden, mocht het probleem dan nog aanwezig zijn dan kan daar 1 versterker aan, omdat wij in een seniorenwoning wonen. Aan het huidige modem moeten 2 versterkers.

Volgens de monteur was dit grote onzin en weten de telefonisten niet waar ze over praten en werd het tijd dat hij ze zou opvoeden.

GSB


Remco,

Ik heb de gegevens ingevuld zoals je hebt gevraagd.


Goedemorgen Martijn,

Bedankt voor je bericht.

Zodra ik de deur uitloop is de wifi weg..

Ik denk niet dat een ander modem de oplossing is. Goed geïsoleerde muren en dubbel glas houden WiFi enorm tegen. Dat is het probleem. Dat veranderd niet met een ander modem. 

Sowieso ondersteund KPN geen WiFi buiten. Ze hebben er geen apparatuur voor. En het is geen reden voor het omruilen van het modem.

Een oplossing is een bekabeld aangesloten accesspoint tegen de buitenmuur monteren. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.wifishop.nl/tp-link-eap225-outdoor-wireless-ac-access-point/pid=58197


Outdoor acces point is idd de beste oplossing @Nick83 .
Maar mocht dat niet mogelijk zijn, het werkt waarschijnlijk ook behoorlijk goed als je een (LongRange) acces point tegen het raam aan zet.

Mijn modem staat 2 meter van het raam, en prima wifi buiten.


Dag Nick,

Wij wonen in een woning van begin jaren tachtig,  deze is helaas niet super geïsoleerd , we wonen hier 4 jaar en voorgaande jaren hadden wij geen probleem. Ook in de slaapkamer op de benedenverdieping valt de wifi regelmatig weg, hier had ik eerder geen last van.

Bedankt voor je link we zullen daar eens kijken.


@Oudere Dame Dank voor het invullen van jouw profiel ik heb even de contacthistorie doorgenomen en ik kan niet direct achterhalen wie er precies bij je op bezoek is geweest. Kun je mij een privébericht sturen met de naam van de betreffende monteur? En kun je daarin ook nog even kort toelichten hoe het bezoek precies is verlopen? 


Remco,

Is het mogelijk dat u mij belt, het lukt mij niet om een privé bericht te sturen..


@Oudere Dame Sorry ik was al vrij! Ik heb helaas niet de mogelijkheid om te bellen maar ik heb je een privébericht gestuurd waar je op kan antwoorden!Â