Skip to main content

Er is al het nodige over geschreven op dit forum maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.

Kennelijk blokkeert het modem nu mijn FTP-verbinding. Als ik overschakel naar een hotspot draait het als een zonnetje, mijn instellingen zijn dus OK en ook mijn hostingpartij is in de lucht.

Via het vernieuwde modem gaat het niet. Wat moet ik waar instellen? Iemand een idee?

Hallo ​@123henk 

De nieuwe firmware voor de V10 heeft nu een firewall voor uitgaande verbindingen die ftp blokkeert op niveau Middel of Hoog.

Je kan de firewall op niveau Standaard zetten of niveau Aangepast gebruiken en daarin ftp deblokkeren.

In dit kennisbank artikel wordt uitgelegd hoe je dat instelt:

Dank ​@GeSp met behulp van die handleiding FTP nu werkend.
Overigens vind ik die instellingen met groene en grijze schuifjes volstrekt onlogisch, maar het werkt.

Mogelijk heb ik nu wel veel te veel open gezet, dat is dan weer minder.

Weet jij of er ergens nog een duidelijker handleiding is.

Overigens vind ik die instellingen met groene en grijze schuifjes volstrekt onlogisch, maar het werkt.

Met dat schuifje enable of disable je de regel.

Als je een regel die iets blokkeert dus disabled, dan blokkeert die regel niet meer.

Wat ook kan: de regel aanpassen met het potloodje...

En van het kruisje een een accept icoontje maken:

Dan blijft de regel dus enabled, maar dan word het verkeer toegestaan. 

En je kan ook de regel helemaal weggooien met het vuilnisbakje. 

Dank ​@Marlon92 voor je snelle reactie.

Eén en ander is inderdaad afhankelijk van je uitgangspositie. Begin je met alles toestaan of alles blokkeren. En daarna kun je kiezen voor een afzonderlijke regel om daarbovenop iets toe te staan of iets te blokkeren. Als laatste stap moet je dan zo’n regel al dan niet toe staan.

Ergens in dit wel-niet-spel had ik gisteren een fout gemaakt.

Reageer