Na de update van onze V10-router werkt de printer (HP Photosmart B110) niet meer draadloos. Printer teruggezet naar fabrieksinstellingen en met de printerwizard verbinding opnieuw ingesteld. Printer vindt het netwerk en lijkt verbinding te maken, maar printer blijft offline. In het testrapport draadloos netwerk dat de printer levert staat ‘verbonden GELUKT’, maar het wirelesslampje blijft knipperen, het display geeft aan geen verbinding en printopdrachten geven een melding printer offline. Via mijnmodem.kpn vind ik bij verbonden apparaten de printer wel (MAC-adres correpondeert met printerrapport), maar in mijnmodem.kpn zie ik een IP-adres dat anders is dan het adres in het testrapport dat de printer produceert.
De printer lijkt verder in orde. Ik heb deze meegenomen naar een vriend (ook KPN, zelfde router, nog niet geupdated), verbinding ingesteld op zijn netwerk en de printer werkt daar zonder problemen.
Ik heb de KPN-helpdesk gebeld, maar daar krijg ik te horen dat dit probleem niet op afstand opgelost kan worden. Een monteur kan het misschien wel, maar presenteert mogelijk ook een rekening. Vreemd, want het probleem lijkt toch echt veroorzaakt door de (ongevraagde) KPN-update.
Wie weet een oplossing?