Ben je even op vakantie, kan je de KPN weer bellen.
Modem thuis plat na een update die zo laat is aangekondigd dat ik er niets meer mee kon doen
Alarm systeem en home automation plat.
Bedankt weer!
Voor nu al meer als een uur in de wacht.
Dat was officieel nog het enige deel van kpn dat probleemloos werkte.Â
Hoe ga ik dat modem vanaf 900 km afstand resetten?
De dame heeft me ook al meer als een uur in de wacht. Is dit "als ik ze maar lang genoeg laat wachten hangen ze vanzelf op"?
Bladzijde 1 / 5
Ook hier met de V10 problemen gehad.
Ik heb via de mijnkpn app een factory reset uitgevoerd.
Helaas is hierdoor mijn lokale ip reeks die ik had ingesteld verdwenen. Standaard is de reeks 192.168.2.xxx. Deze weer moeten instellen op 192.168.178.xxx (wat ik als it-er een betere reeks vindt.Â
​@KPN Het probleem lijkt in de DHCP te zitten. Geen van alle apparaten krijgt een IP adres. Ip adres die wordt uitgegeven is 169.x.x.x, dus geen geldig adres. Aan/uit werkt niet. Alleen een factory reset
Â
Status update: KPN kan remote niets. Ik moet maar iemand aan gaan sturen om bij mij thuis het modem te gaan resetten. Nou dat lukt niet eerder als in de avond.
Bedankt KPN! How moeilijk is het om gewoon even een time frame te maken van 2 weken waarbij het modem na een herstart gaat bijwerken voor je een nieuwe firmware maar even forceert?Â
Met alle gevolgen van dien
Ook hier met de V10 problemen gehad.
Ik heb via de mijnkpn app een factory reset uitgevoerd.
Helaas is hierdoor mijn lokale ip reeks die ik had ingesteld verdwenen. Standaard is de reeks 192.168.2.xxx. Deze weer moeten instellen op 192.168.178.xxx (wat ik als it-er een betere reeks vindt.Â
​@KPN Het probleem lijkt in de DHCP te zitten. Geen van alle apparaten krijgt een IP adres. Ip adres die wordt uitgegeven is 169.x.x.x, dus geen geldig adres. Aan/uit werkt niet. Alleen een factory reset
Â
Dat is hier niet het geval. Modem is na de update niet goed herstart of de dsl trained niet in. Betreft een bonded dsl lijn.
2 opties...
1. Stekker er uit, en minuutje later er in.
2. De stekkers uit de isra en er weer in.
Waarbij beide niet mogelijk zijn omdat ik 900 km verderop zit.
Ik heb zelf inderdaad geen bonded pair. Ik heb het geluk dat de wijkcentrale op een steenworp afstand ligt.Â
Zo reset je de Experia Box V10
Pak een tandenstoker, paperclip of een ander puntig voorwerp.
Zoek het reset-gaatje aan de achterkant van het modem. Deze zit boven de aan-/uitknop. Je ziet 't ook op de afbeelding.
Druk het reset-knopje in totdat het powerlampje rood begint te branden. Dat duurt 3 tot 5 seconden. Laat het knopje hierna meteen los.
De box start nu opnieuw op. Dit kan 30 minuten duren. Daarna gaan de lampjes Power, Services en Internet weer branden
Dat zou niet nodig hoeven zijn na een update.Â
Het is gewoon kpn die voor klanten denkt zonder te begrijpen wat de impact van hun keuzes voor klanten zijn en daar geen enkele verantwoording voor neemt.
Tevens zit ik 900 km verder op.
Verder ben ik op de hoogte van hoe je modems reset.
How moeilijk is het om gewoon even een time frame te maken van 2 weken waarbij het modem na een herstart gaat bijwerken voor je een nieuwe firmware maar even forceert?
Ik hoop dat KPN ook lering trekt uit topics zoals deze want inderdaad, het is schandalig dat bij een firmware update de instellingen verloren gaan waardoor port-forwardings niet meer werken en je dus niet meer bij jouw thuis gehoste services kunt komen. Je zal vanaf het strand in Turkije of de skihut bovenaan de hoogste cabinebaan in jouw skigebied maar net de temperatuur van jouw verwarming thuis op 20 graden gezet hebben om de ergste kou even uit jouw woning te verdrijven, kan je er vervolgens niet meer bij om hem weer lager te zetten.
Â
P.S. Overigens ben ik van mening dat de werking van een alarmsysteem niet afhankelijk mag zijn van port-forwardings, die hoort zelf een uitgaande verbinding de alarmcentrale op te zetten.
Wat ik nog erger vind is dat KPN dit glashard ontkent als je ze belt. En zeggen dat het niet een gekend beeld is.
Ja echt daarom bellen mijn klanten me het bed uit als het hun modems zijn. Sterker nog je kan de klok er op gelijk zetten.
En nee mijn klant belt niet met KPN om dit door te geven. Die betaalt mij namelijk voor de support.
En de klant wordt via de service tool afgescheeptÂ
Ik deel je mening over alarm systemen en in dit geval is er enkel een dhcp van het modem nodig. Welke reeks maakt niet uit. Achter het modem staat een router maar ja als je modem niet met kpn verbind....
Off-topic:
Heel erg lang geleden had ik een EoF (100Mbps) glasvezelaansluiting en de NTU wilde nog weleens de verbinding verliezen. Die moest dan herstart worden door hem even van stroom af te halen.
En de wet van Murphy zegt dat dat altijd op de meest ongelegen momenten zal gebeuren. Dus ... precies, ook ik heb twee keer mogen ervaren dat de internetverbinding thuis plat lag terwijl ik net met de auto richting vakantiebestemming reed. (Natuurlijk gebeurt zoiets dan ook nog eens op de eerste dag van de vakantie.)
Ik heb destijds een powerswitch aangeschaft die om de minuut een server op Internet pingde en als hij gedurende n minuten geen antwoord kreeg dan schakelde hij de stroom af van de NTU om hem vervolgens weer in te schakelen. Dit werkte prima om mijn Internetverbinding weer up-and-running te krijgen. Ik heb mijn aansluiting vrij kort daarna overigens van EoF naar GoF laten omzetten door een 200Mbps abonnement te nemen. Sindsdien is de verbinding nooit meer plat gegaan.
Ja dat is een goede. Na de vakantie eens ff een slimme tuya stekker omflashen met een scriptje (esphome) en aansturen vanaf domoticz en die functionaliteit inregelen
Hier hetzelfde, v10 kreeg vannacht de "update" en kan nu geen verbinding meer maken.Â
Ik ben wel thuis want toevallig een weekje vakantie waarbij we niet weg zouden gaan, lig alleen ziek op bed.Â
Â
Oplossing van KPN: modem omruilen maar kunnen niet garanderen dat dit binnen een dag is geregeld want druk bij PostNL.
Geen voorraad bij dichtsbijzijnde winkel dus nu mijn partner maar op pad gestuurd zodat we in ieder geval de boel weer aan de gang kunnen krijgen hier.
Wat ik nog erger vind is dat KPN dit glashard ontkent als je ze belt. En zeggen dat het niet een gekend beeld is.
Ja echt daarom bellen mijn klanten me het bed uit als het hun modems zijn. Sterker nog je kan de klok er op gelijk zetten.
En nee mijn klant belt niet met KPN om dit door te geven. Die betaalt mij namelijk voor de support.
En de klant wordt via de service tool afgescheeptÂ
Â
Dit speelt al maanden. En KPN maar volhouden, dat het om uitzonderingen gaat….
Net een nieuwe V10 opgehaald bij de KPN winkel, mijn settings er in en alles werkt weer. Voor hoe lang weet niemand aangezien deze weer (nog) op de oude fw draait.
Een V12 kregen we niet mee al weet ik ook niet of dat zo'n verbetering is.
Niet al maanden... Al jaren. Telefonisch is er wederom geen land te bezeilen met kpn.
Niet al maanden... Al jaren. Telefonisch is er wederom geen land te bezeilen met kpn.
Ik belde vanochtend en de medewerker aan de telefoon begon na het standaard riedeltje aan vragen meteen met: dan gaan we het modem omruilen. Op zich (ondanks dat ze weten dat er problemen zijn met deze update) snel geregeld maar wel weer 1 met de "oude" firmware dus ben benieuwd of deze na een update ook uit gaat vallen. Heb er weinig vertrouwen in.
Als jij een VDSL aansluiting met pairbonding hebt dan is het logisch dat je een V10 krijgt. Dit is het enige model dat pairbonding ondersteunt.
Als jij een VDSL aansluiting met pairbonding hebt dan is het logisch dat je een V10 krijgt. Dit is het enige model dat pairbonding ondersteunt.
Ah dank, dat wist ik niet. Dat ze deze dan gewoon laten draaien op de huidige de dan werkt het tenminste.
Dan had je ook de resetknop achterop in kunnen drukken als alleen herstarten niet voldoende bleek. Dan had het modem zelf de nieuwe firmware opgehaald en opnieuw geprobeerd te installeren. Het ritje naar de winkel had je dan bespaard gebleven.
Dan had je ook de resetknop achterop in kunnen drukken als alleen herstarten niet voldoende bleek. Dan had het modem zelf de nieuwe firmware opgehaald en opnieuw geprobeerd te installeren. Het ritje naar de winkel had je dan bespaard gebleven.
Ik denk dat ​@DJ MvT een "nieuwe"/andere V10 heeft gekregen. De oude firmware terugplaatsen is onmogelijk op een V10 en V12 die naar de KPN firmware gemigreerd is.
Helaas zijn er ook V10"s die de migratie niet overleven en echt omgeruild moeten worden.
Dat werkte niet, de resetknop deed niets, resetten via de Service tool gaf wel aan: succes maar werkte ook niet.
Ok. Nou dan vrees ik dat we volgende week weer eens internet hebben.
Modem is gereset , zowel een powercycle als hard met de resetknop ingedrukt houden.
Komt niet op. Verschijnt nu wel in de status tool maar geen enkele vorm van internet.
Ik vrees dat ik zaterdag het modem kan gaan omwisselen... Eerder is geen optie. Zit in praag
Â
Verschijnt nu wel in de status tool ...
Welke status tool?
De kpn status tool op mijn kpnÂ
En ik heb hem weer online.... Via een hele oude link om het modem vanaf de kpn kant te laten resetten inclusief firmware forceren.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.