Skip to main content

Hallo allemaal,


Voor onze telefooncentrale moet UDP poort 10000-20000 open gezet worden en nog wat andere poorten. Het lukt bij allemaal alleen 10000-20000 lukt niet. Dit geeft de centrale aan:

'’Gebruikt u de ClearVox Nexxt-app, dient u UDP 5060, UDP 10000 t/m 20000 en TCP 80 en TCP 443 te openen. De signalering van het gesprek verloopt via 5060, waarna er een willekeurige UDP-poort tussen 10000 en 20000 open wordt gezet om de audio (en eventueel video) overheen te sturen.'’


Op deze manier staat alles ingesteld. Ik kan alle poorten controlleren of ze open staan alleen de 10000-20000 blijven dus dicht.  Het internal host IP is het vaste IP van de centrale.

Helaas krijg ik van KPN zelf het bericht dat ze me niet kunnen helpen, zeeeer klantvriendelijk,. 

 

Kan iemand hier ons helpen?

 

Hoogstwaarschijnlijk ben je een zakelijke klant en kun je beter 0800 0403 bellen @Kevin van Antwerpen 


Meen me te herinneren dat er een probleem in de modem software zat waarbij poorten 10000 en hoger geblokkeerd staan. Denk dat de oplossing is om naar de nieuwe v12 software te gaan.


Hoogstwaarschijnlijk ben je een zakelijke klant en kun je beter 0800 0403 bellen @Kevin van Antwerpen 

Klopt maar die konden me ook niet helpen,


Meen me te herinneren dat er een probleem in de modem software zat waarbij poorten 10000 en hoger geblokkeerd staan. Denk dat de oplossing is om naar de nieuwe v12 software te gaan.

Helaas is dat ook nog niet zomaar gebeurt als ik zo het forum lees.. Zou mooi zijn als dat het was.


Antwoord nog niet gehad maar per ongeluk op beantwoord geklikt, kan je dat weer ergens uitzetten?


Hoi @Kevin van Antwerpen, wat balen zeg dat het niet lukt. De nieuwe firmware lost dit wel op zoals al gezegd. Daar is het dus nog even wachten op tot je aan de beurt bent. Hopelijk duurt het niet te lang meer. 
Ik kan hier zo verder ook niets over zeggen. Dit is het forum voor Consumenten. Jij geeft aan Zakelijke klant te zijn. Dus hoe dat daar zit weet ik niet precies. 

 


Je geeft aan dat UDP poort 10000 t/m 20000 geforward moeten worden maar ik heb zo mijn twijfels of dat echt wel noodzakelijk is. De melding zegt eigenlijk niet zo veel want als die poorten uitgaand geopend moeten zijn dan is dat sowieso al het geval.

Normaliter hoeft UDP poort 5060 ook niet geforward te worden en eigenlijk is het not done om te vereisen dat 10000 poorten geforward moeten worden. Ik maak me dan ook sterk dat er iets anders aan de hand moet zijn als die centrale niet werkt.

Hoe heb je eigenlijk vastgesteld dat die port-forwardings niet lukken?

Daarnaast is het best practice om port-forwardings zo smal mogelijk te houden en als er dus een port-forwarding gevraagd wordt voor UDP poorten beperk die dan ook tot UDP en gebruik dan dus niet TCP - UDP.