Skip to main content
Beantwoord

Port Forwarding komt niet door op de Experia Box V10 na update

  • 9 September 2024
  • 19 reacties
  • 199 keer bekeken

Beste,

 

Sinds afgelopen week heeft mijn Experia Box V10 een software update gehad naar firmware versie V10.C.24.10.01. Echter is hierdoor mijn Hikvision camera-systeem volledig van slag. Met de vorige versie (geen idee welke dat was, werkte alles nog naar behoren).

De nieuwe software heeft geen van alle port fowarding instellingen meegenomen naar de meest recente software van de Experia Box V10.

 

Binnen de instellingen van de router heb ik tevergeefs geprobeerd om de juiste poorten open te zetten zodat ik mijn camera's ook buitenshuis kan benaderen, maar zodra ik vervolgens diverse commando's uitvoer in zowel CMD als Powershell om te controleren of de poorten openstaan, mislukt deze test elke keer, wat erop neer komt dat de poort NIET openstaat, ondanks dat ik deze instellingen wél heb toegepast bij port forwarding. Tevens gebeurd het geregeld dat de software op het modem lijkt te blijven hangen. Bij het toepassen van nieuwe regels, kun je klikken tot dat je een ons weegt, maar er gebeurt gewoon niets. Ik zou dus gewoon graag specifieke poorten open willen zetten, zodat ik ook van buitenaf weer toegang heb tot m'n camerasysteem.

 

Een regel die overigens ook te zien is onder de instellingen van de firewall is:
"Communicatie van het internet naar het thuisnetwerk is volledig geblokkeerd".

Alleen wanneer ik DMZ toepas op het desbetreffende apparaat, lukt het me wél om van buitenaf verbinding te maken met m'n camerasysteem, maar aangezien dit een zeer kwetsbare, open verbinding naar binnen geeft, heb ik deze vorm van verbinding maar weer snel ingetrokken.

 

Als voorbeeld voor de instellingen bij portforwarding: zie foto.

 

Het modem is meerdere malen herstart na het toepassen van port forwarding, en ook is deze teruggezet naar fabrieksinstellingen, zonder resultaat.

 

Ik hoop gauw uit te kijken naar een oplossing, want deze nieuwe software is op het gebied van port forwarding bepaald geen vooruitgang, ik zie graag de vorige software terug.

Hoi,
Hier pressies hetzelfde probleem, ook mijn eufy deurcamera werkt alleen op wifi… 


U moet "Internet IP adres" leeg laten.


Zie onderstaande link voor aanvullende info @Hinjooo20709 en @Kurtje :

Succes.

 


Hi @Nick83,

 

Dank je voor de tip. Ga het morgen bij thuiskomst meteen even proberen!


Is er al een oplossing? Voor update firmware werkte gisteren alles goed...


U moet "Internet IP adres" leeg laten.

Goedemorgen @Nick83, dit is inderdaad de oplossing!! Camerasystemen werken weer helemaal naar behoren. En dat alles door enkel het Internet IP adres veld leeg te laten. Ontzettend fijn en dankjewel voor het meedenken.


Is er al een oplossing? Voor update firmware werkte gisteren alles goed...

@Ludooyke Volg even de instructies van Nick83 en probeer het veld Internet IP adres leeg te laten.


Hier nog wat aaneijzing daar had ik wel wat aan 

 


Er is niets veranderd, alles staat nog goed. Maar naar firmware update werkt het niet meer… Wil graag terug naar de vorige firmware.


Er is niets veranderd, alles staat nog goed. Maar naar firmware update werkt het niet meer… Wil graag terug naar de vorige firmware.

Dat kunt u vergeten. Dat gaat niet gebeuren. 

Hebben de apparaten nog hetzelfde ip adres? Alles al een keer opnieuw opgestart? 


Dat is dan erg vervelend, alles opnieuw opgestart, werkt niet meer… Fijn KPN zo.. Bedankt… Graag wil ik toch een oplossing.


Dat is dan erg vervelend, alles opnieuw opgestart, werkt niet meer… Fijn KPN zo.. Bedankt… Graag wil ik toch een oplossing.

U zult zelf alles na moeten kijken en indien nodig opnieuw in moeten stellen. Dat gaat KPN echt niet doen.


Maar kpn heeft het verandert, ik niet. Vandaar dat ik de firmware graag terug wil… Dit is geen oplossing ene verplichtte firmware upgrade en de klant zit met de problemen. Alles staat nog hetzelfde en is gereboot. Vandaar oorzaak firmware


Maar kpn heeft het verandert, ik niet. Vandaar dat ik de firmware graag terug wil… Dit is geen oplossing ene verplichtte firmware upgrade en de klant zit met de problemen. Alles staat nog hetzelfde en is gereboot. Vandaar oorzaak firmware

Zie hieronder een link voor hulp @Ludooyke :

Succes.

 


Beste JanD, dat helpt helaas niets… Wil graag terug...


Beste JanD, dat helpt helaas niets… Wil graag terug...

Dat gaat dus definitief niet gebeuren @Ludooyke 

 


Fijn dat alles dan niet meer werkt, beschamend KPN om klanten zo in de steek te laten. Ben niet de enige zie ik. Graag of nieuwe update of downgrade. Draai al jaren stabiel en krijg nu dit. Is niet echt positief...😪


Fijn dat alles dan niet meer werkt, beschamend KPN om klanten zo in de steek te laten. Ben niet de enige zie ik. Graag of nieuwe update of downgrade. Draai al jaren stabiel en krijg nu dit. Is niet echt positief...😪

Als je niet (meer) met de standaard router van KPN werken kunt, kun je overwegen een eigen router met meer mogelijkheden in te zetten @Ludooyke , dat kan en mag sinds een paar jaar.

 


Er is niets veranderd, alles staat nog goed. Maar naar firmware update werkt het niet meer… Wil graag terug naar de vorige firmware.

Wat werkt er niet meer @Ludooyke?

Kan je ook eens screenshots posten?


Reageer