Skip to main content

Mijn power lampje van mijn box 14 blijft oranje branden.

heb alles al geprobeerd. Helpdesk ook gebeld en konden dit ook niet oplossen. Nu nog slechtere wifi signaal en valt soms ook weg. Snelheid van wifi is niet stabiel meer.

volgens helpdesk zit er een storing in mijn modem.

hoe kan dit opgelost worden?

Dit wordt in een update opgelost, dat het lampje brand is een bug.


Oké, bedankt.

 


Hi @Wees72, welkom op het forum. 

Tot de update komt kunnen we alvast even kijken waarom je verbinding niet stabiel is, dat hoort natuurlijk niet zo. Is dit alleen bij WiFi zo? Ook valt ook je televisie en eventueel en pc/laptop die met een kabel is aangesloten weg? 

En heb je ook de KPN WiFi manager geprobeerd?

Ik hoor graag van je. 


Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd.

Heb zelf cat 6a kabels aangesloten. Wifi valt soms ook weg en bij de televisie geeft hij dan soms ook aan dat netwerk kabel niet is aangesloten, terwijl dit wel zo.

verbinding met wifi zou je denken dat de snelheid beter is en wat sneller nu met 4gig internet. Dit schommelt nog wel eens qua snelheid. Heb ook super wifi 2 punt van KPN.

Heb zelf iPhone 14 Pro Max.

Misschien met update van modem zijn de problemen hopelijk weg.


Ik bedoel alleen het lampje dat oranje brand met de update @Wees72, je andere problemen staan daar los van.
Er zijn wel wat andere lopende problemen met de Box 14, waaraan ze werken.
Je kan even in dit topic spieken of je dingen herkent.
Foutmelding op de website overons.kpn | KPN Community

Anders  zou ik zeker even met @Alex_P de stappen doorlopen om te kijken of hij je kan helpen, hij is tenslotte een KPN medewerker met alle kennis in huis! 


Het kan ook zijn dat je geen vaste telefoonaansluiting hebt @Wees72 , want dan brandt het bovenste lampje ook oranje.

Wordt met een eerstvolgende firmware-update weer opgelost.

 


Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is bij KPN,

maar mijn internet box 14 start het laatste uur een paar keer automatisch op.

Ben nu niet erg tevreden over de kwaliteit van het internet sinds ik de box heb. Met de oude modem v12 nooit last gehad, maar sinds de overstap naar viber 4 internet en de nieuwe box 14 alleen maar problemen van weg vallende internet.


Ja dat herstarten is inderdaad niet best met de v14, ik zelf ben er vanaf nadat ik alle apparaten die geen ip4 konden krijgen zelf een ip4 adres heb gegeven. Het lijkt wel of de modem na een aantal keren van dit soort issues zichzelf reboot. Ik weet niet zeker of de modem een soort van reboot protocol heeft bij issues, misschien dat KPN hier wat over kan zeggen.


Ik ben er klaar mee. Viber 4 weer terug gezet naar viber 1 en de modem v14 weer weg gehaald en mijn oude modem v12 neergezet.

modem v14 start regelmatig spontaan opnieuw op en internet verbinding viel weg.

modem v14 gaat retour KPN.


Ik snap de frustratie, mar dit hoort wel te werken. 

Mocht je toch nog zin hebben om de Box 14 aan te sluiten, vul dan ook even je profiel in. Dan kan ik meekijken. 

Ik hoor graag van je.Â