Skip to main content
  • Port forwarding heeft problemen, tips elders op het forum hebben wel effect. Oude port forwarding instellingen waren weg, moest opnieuw
  • Bij de eerste inlog na de update kon ik alleen met het standaard wachtwoord inloggen (mijn eigen wachtwoord werkte niet meer), daarna kon ik mijn eigen wachtwoord wel opnieuw instellen
  • Na een reboot kon ik wederom alleen met standaard wachtwoord inloggen en moest ik opnieuw mijn wachtwoord instellen en mijn port forwarding instellingen ook

Hallo ​@Henk_Kuipers, welkom hier! Goed dat je ons gevonden hebt hiervoor. Je hebt dus de update gehad op je V10. Heb je ook de Product Update kunnen doornemen?

Daar vind je meer informatie over wat er veranderd is, en ook de aandachtspunten rondom de migratie naar deze Software.

We proberen zoveel mogelijk je instellingen over te nemen. Maar het kan gebeuren dat dit niet lukt. En in jouw geval zie ik dat er ook sprake is van een bug. Het hoort namelijk niet zo dat je instellingen weer weg zijn als je het modem herstart. Wat we zien dat soms gebeurt is dat het script dat tijdens de migratie jouw oude instellingen bewaart om ze in de nieuwe Software weer terug te zetten, vastloopt. En als dat gebeurt, dan sluit het script niet af. Waardoor hij elke keer als je de V10 herstart, opnieuw gaat lopen met het idee dat je gemigreerd moet worden. Dus hij veegt je instellingen leeg. Maar je bent al gemigreerd, dus de rest van de stappen (waaronder het terugzetten van instellingen) gebeurt dan niet. 

We herstellen dit in de volgende update. Ik verwacht die wel binnenkort, maar weet niet precies wanneer. Voor nu kun je het beste eenmalig je instellingen weer zetten zoals je ze hebben wilt. En dan daarna het modem niet herstarten. Zolang je niet herstart blijft alles werken.

Bedankt voor je reactie ​@Erik van KPN
OK, ik heb inderdaad mijn instellingen hersteld en doe geen reboot tot de volgende update.

Er is nog één ander probleem wat ik vergeten was te melden. Ik heb nog een KPN telefoonnummer maar dat werkt niet meer. Wanneer ik de knop Telefoontest probeer dan gaat de telefoon gewoon over maar wanneer ik het nummer bel van buitenaf dan krijg ik de 'in gesprek' toon. Eerder stelde je het landlijn nummer en de poort in maar nu stel je alleen 'niet KPN' nummers in en zou het vanzelf moeten werken zo lijkt het. Er staan geen telefoonummers onder Telefoonnummers, dat lijkt me niet goed, maar ik kan ze niet instellen want dat zou automatisch gebeurd moeten zijn.

Mijn telefoonnummer was ook verdwenen, op precies dezelde manier zoals jij het omschrijft.  Het kwam pas na een paar keer herstarten tevoorschijn.  Je bent helaas wel na iedere herstart al je andere instellingen weer kwijt.

Bedankt voor je reactie ​@Erik van KPN
OK, ik heb inderdaad mijn instellingen hersteld en doe geen reboot tot de volgende update.

Er is nog één ander probleem wat ik vergeten was te melden. Ik heb nog een KPN telefoonnummer maar dat werkt niet meer. Wanneer ik de knop Telefoontest probeer dan gaat de telefoon gewoon over maar wanneer ik het nummer bel van buitenaf dan krijg ik de 'in gesprek' toon. Eerder stelde je het landlijn nummer en de poort in maar nu stel je alleen 'niet KPN' nummers in en zou het vanzelf moeten werken zo lijkt het. Er staan geen telefoonummers onder Telefoonnummers, dat lijkt me niet goed, maar ik kan ze niet instellen want dat zou automatisch gebeurd moeten zijn.

Excuses voor de vertraging, ​@Henk_Kuipers. Is het gelukt om de telefonie weer werkzaam te krijgen? Dit kan ook gebeuren na de update. Wat we daarmee zien is dat een reset de instellingen weer terugzet als normaal, en daarna kun je zelf weer aanpassingen maken als je wilt. Maar dan moet je ook weer, eenmalig, de overige instellingen aanpassen. 

Nee, ik heb een reboot gedaan en alles opnieuw ingesteld. Dat is een heleboel werk omdat een reeks vaste adressen weer dynamisch wordt plus daarna een aantal portforward instellingen. Moet ik eerst per apparaat uitzoeken wat het adres, het adres reserveren  of mijn home automation nodes in nodered aanpassen. De vaste telefoon werkt dus nog niet, dat heeft al heel vervelende gevolgen gehad omdat ik een belangrijk telefoontje ben misgelopen hierdoor waarop ik een dag lang heb zitten wachten. Misschien dat ik maar beter een router kan aanschaffen die goed in te stellen is want geeft geen vertrouwen. Het heeft meer 10 jaar goed gewerkt trouwens.

Wat ik je dan aanraad, als het nu nog steeds niet werkt, is om eens onze servicetool voor geen vaste telefonie te gebruiken. Die kan wat instellingen checken en aanpassen waar nodig. Vaak is dat voldoende. Kijk dan opnieuw of je in de interface wel selectievakjes etc.. zien om je telefoonnummers te kunnen beheren. 

Als dat daarna nog steeds niet zo is, neem dan eens telefonisch contact op. De collega's kunnen dan ook nog wat dingen nakijken. Kan wel zijn dat een reset dan toch echt eenmalig nodig is. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.

OK, de servicetool stelde voor de DECT centrale aan te sluiten op de andere poort. De router werd daarna automagisch geconfigureerd naar poort 2 en werkte toen ineens wel. Goeie tip, dank je!

Sinds de SW update van mijn Experiabox V10 verlies ik steeds data op Wifi. Bekabeld internet werkt gewoon, echter bij Wifi behoud ik contact, maar heb na enige tijd geen data meer. Uit en aan zetten van Wifi op de telefoon of tablet herstelt data tijdelijk. Ik maak geen gebruik van de WiFi van het modem maar een tweetal Linksys Velop mesh repeaters. Echter als ik deze uitzet en de WiFi van het modem weer gebruik, ontstaat hetzelfde probleem. Overigens zijn alle mobieltjes van Samsung

Reageer