Skip to main content

Een paar weken geleden heeft KPN een update uitgevoerd op mijn Box 12. Sinds die tijd heb ik problemen met met TP link wifi versterker (AC1750). Dit werkte voorheen vlekkeloos maar nu geeft dit problemen met mobiele apparaten die door het huis heen bewegen, laptops op vaste plek werken prima. Het mobiele apparaat geeft aan een wifi verbinding te hebben maar apps krijgen geen verbinding.

Wat heb ik al gedaan:

  • zelfde naam en password voor wifi via Box 12 en TP link
  • Box 12 terug naar fabrieksinstellingen en TP link opnieuw gekoppeld

Zijn er lotgenoten? En dan vooral lotgenoten die dit al hebben opgelost? :-)

 

Zou graag tips horen wat ik nog meer kan doen om dit probleem op te lossen. Ik heb nu een beperkt wifi bereik omdat ik de TP link heb uitgeschakeld maarhad per slot van rekening toch niet voor niets een wifi versterker aangeschaft….

 

Alvast dank voor alle reacties!

Hoi @AvP13 . Welkom op het forum.

Ik vermoed dat je de universele (nieuwe) firmware op die box12 hebt gekregen. Meer daarover hier: 

 

Ik weet niks van TP link.  Wat ik wel weet is dat het vaak niet werkt in combinatie met een modem van KPN. Daarmee bedoel ik dat het niet SAMEN een wifinetwerk kan opzetten. De TP links zouden  verder wel prima  moeten werken naast de box12.  Heb je de wifi op de box12 uitstaan? 


Hoi Erwin,

Dank voor je reactie. Mijn TP Link is een wifi versterker. Het repeteert het wifi signaal van de Box 12, zoals ik het begreep. Dus als ik die uitzet, gebeurt er helemaal niets. Voor de update ging dat helemaal goed, zoals ik al aangaf, en ik ben dan ook verbaasd dat het nu niet meer werkt.

Maar ik zal ook eens kijken naar de info op de kennisbank die je linkte in je antwoord. Wellicht biedt dat nog mogelijkheden.