Vanaf 12 januari 2023 stopt KPN met actieve ondersteuning van de Experia Box V6 en V7. Na deze datum zullen deze modems na een reset niet meer volledig werken. Ook krijgen zeĀ geen verdere updates meer.
Inhoud
Ā
Wat stopt er op 12 januari 2023?
Op 12 januari stoppen wij met de actieve ondersteuning van de Experia Box van de types V6 en de V7. Dit geldt voor deĀ software Ć©n service.Ā
Deze modemsĀ blijven eerst nog werken zoals je gewend bent.Ā Zodra je ze een reset geeft verdwijnen echter de wifi en de VoIP functionaliteit. Alle instellingen rondom wifi en bellen worden gewist.Ā
Ā
Welke Experia Boxen zijn dit precies?
De V6 is de ArcadyanĀ ARV7519 ofĀ ARV7519i.
De V7 is de ZTE H220N.
Ā
Wat moet ik doen?
Heb je een Experia Box V6 of V7? Wissel dan je Experia Box om voor een nieuwer exemplaar. Dit doe je makkelijkĀ via onze Modem Servicetool.Ā Je krijgt dan gratis een nieuw modem opgestuurd.Ā
Ā
Waarom doet KPN dit?
De V6 en de V7 zijn onze oudste modems die nog actief in gebruik zijn. Deze hebben niet meer de mogelijkheden die je van een modern modem mag verwachten.Ā Ook krijgen deze modems geen verdere updates waardoor veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden.Ā
Ā
Veelgestelde vragen
Het lukt niet om via de servicetool een nieuw modem aan te vragen
Neem contact op met de klantenservice via 0800-0402. Onze collega's zullen dan een nieuw modem voor je aanvragen.
Ā
Ik wil toch expliciet mijn V6 of V7 blijven gebruiken, wat nu?
Als je dit echt wilt, dan kan dit, voor internet. Je kunt handmatig inloggen op de web interface om de wifi instellingen weer aan te passen. Maar, let op! Deze modems krijgen geen verdere updates meer waardoor veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden.
Ook wordt er vanuit de klantenservice geen ondersteuning meer op gegeven. Als je dan ook problemen met je internet ervaart en je zou de klantenservice bellen, dan zul je dan alsnog een ander modem moeten.
Ā
Kan ik mijn V6 of V7 ook vervangen doorĀ een eigen modem?
Zeker! Voor meer informatie daarover zie kpn.com/eigenmodem.
Ā