Skip to main content

Vanaf 12 januari 2023 stopt KPN met actieve ondersteuning van de Experia Box V6 en V7. Na deze datum zullen deze modems na een reset niet meer volledig werken. Ook krijgen zeĀ geen verdere updates meer.

Ā 

Wat stopt er op 12 januari 2023?

Op 12 januari stoppen wij met de actieve ondersteuning van de Experia Box van de types V6 en de V7. Dit geldt voor deĀ software Ć©n service.Ā 

Deze modemsĀ blijven eerst nog werken zoals je gewend bent.Ā Zodra je ze een reset geeft verdwijnen echter de wifi en de VoIP functionaliteit. Alle instellingen rondom wifi en bellen worden gewist.Ā 

Ā 

Welke Experia Boxen zijn dit precies?

De V6 is de ArcadyanĀ ARV7519 ofĀ ARV7519i.

De V7 is de ZTE H220N.

Ā 

Wat moet ik doen?

Heb je een Experia Box V6 of V7? Wissel dan je Experia Box om voor een nieuwer exemplaar. Dit doe je makkelijkĀ via onze Modem Servicetool.Ā Je krijgt dan gratis een nieuw modem opgestuurd.Ā 

Ā 

Waarom doet KPN dit?

De V6 en de V7 zijn onze oudste modems die nog actief in gebruik zijn. Deze hebben niet meer de mogelijkheden die je van een modern modem mag verwachten.Ā Ook krijgen deze modems geen verdere updates waardoor veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden.Ā 

Ā 

Veelgestelde vragen

Het lukt niet om via de servicetool een nieuw modem aan te vragen

Neem contact op met de klantenservice via 0800-0402. Onze collega's zullen dan een nieuw modem voor je aanvragen.

Ā 

Ik wil toch expliciet mijn V6 of V7 blijven gebruiken, wat nu?

Als je dit echt wilt, dan kan dit, voor internet. Je kunt handmatig inloggen op de web interface om de wifi instellingen weer aan te passen. Maar, let op! Deze modems krijgen geen verdere updates meer waardoor veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden.

Ook wordt er vanuit de klantenservice geen ondersteuning meer op gegeven. Als je dan ook problemen met je internet ervaart en je zou de klantenservice bellen, dan zul je dan alsnog een ander modem moeten.

Ā 

Kan ik mijn V6 of V7 ook vervangen doorĀ een eigen modem?

Zeker! Voor meer informatie daarover zie kpn.com/eigenmodem.

Ā 

Hoi @Erik_Ā ,

Dat de V7 nog werkte wist is maar de V6 is wel erg oudšŸ™ƒ

Maar ik hoorde van @NHendriksĀ dat de V8 ook geen beveiligingsupdates meer krijgt en de V9 binnenkort of nu al ook niet meer.Klopt die informatie niet?Zo nee, is daar voor beide modems al een einddatum voor bekend?


V8 en V9 vallen op dit moment nog gewoon onder de ondersteunde modems,Ā @martijn197108. Wat updates betreft, doorontwikkeling zal niet meer gebeuren. We ze houden ze qua veiligheid wel in de gaten. Of er dan nog updates op dat vlak komen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het zou ook kunnen dat als een veiligheidsupdate nodig zou zijn, dat het moment is dat we de ondersteuning stoppen. Op dit moment is echter geen specifieke einddatum voor V8 en/of V9 bekend.Ā 


Hoi @Erik_ ,

Ik zag in een topic dit bericht:

Klopt dit?Is er al een einddatum voor de V8 en/of V9?


Het antwoord daarop is nog steeds dezelfde als ik eerder gaf:

V8 en V9 vallen op dit moment nog gewoon onder de ondersteunde modems,Ā @martijn197108. Wat updates betreft, doorontwikkeling zal niet meer gebeuren. We ze houden ze qua veiligheid wel in de gaten. Of er dan nog updates op dat vlak komen durf ik niet met zekerheid te zeggen. Het zou ook kunnen dat als een veiligheidsupdate nodig zou zijn, dat het moment is dat we de ondersteuning stoppen. Op dit moment is echter geen specifieke einddatum voor V8 en/of V9 bekend.Ā 

Ā 

Ik kan ook niet opmaken uit het topic welk modem die klant voorheen had. Het is ook goed mogelijk dat hij nog gewoon een V7 had staan die hij nu pas vervangen heeft.Ā 


Hoi @Erik_ ,

In dit topic zag ik wel wat concreets:

Er staat dat de betreffende klant in de mail had meegekregen dat de ondersteuning vd V9 per 1 januari ā€˜24 stopt.

Klopt dit?


Ā 

Er staat dat de betreffende klant in de mail had meegekregen dat de ondersteuning vd V9 per 1 januari ā€˜24 stopt.

Klopt dit?

dit klopt ja. klant die nog een V9 hebben staan krijgen nu ook actief een mail met het verzoek om het modem om te ruilen.


Dank voor je bericht @joey92 , duidelijk!

Ik neem aan dat dit ook voor de V8 geld?Of ligt dit toch anders?


Ik neem aan dat dit ook voor de V8 geld?Of ligt dit toch anders?

alle modems ouder dan V9. dus inderdaad ook de V8.


We zijn inderdaad al een poosje bezig met een omruilcampagne voor V8 en V9. Hierin schrijven we groepsgewijs mensen aan om hun V8 of V9 gratis te wisselen voor een nieuwer model. En, inderdaad, zit er nu ook een einddatum in die mails. We zullen hier binnenkort ook eens een topic over optuigen :)


Ik kom toevallig dit topic tegen, hoe werkt het omruilen precies en kan omruilen ook via een PostNL-punt bij gebruik van de servicetool? Ik heb zelf geen recht op vervanging maar elders in de familie draait nog een Experiabox V8.


Ha @KPN-Klant-02, je kunt via de servicetool een omruil in gang zetten. Het systeem controleert welk modem je nu hebt en stuurt een andere als jouw huidige modem verouderd is. Je kunt dan inderdaad aangeven dat het nieuwe modem dan bij een PostNL punt geleverd moet worden. Voor zowel thuislevering als levering bij een PostNL punt geldt dat het oude modem direct weer ingeleverd moet worden. Deze kan je dan in een doos doen en neemt de koerier mee.Ā