Skip to main content

Na het instellingen van de UDMP Pro verliest deze om de paar minuten voor enkele tientallen seconden de internetverbinding. Daarna komt de verbinding wel terug, om dan na enkele minuten weer uit te vallen.
De UDM Pro is met een utp kabel verbonden op mijn ONT en poort 9 van de UDM Pro

• Je aansluitingstype
    XGSPON
  • Het modem dat je van KPN hebt ontvangen
    KPN Box V12 F5359
  • Je huidige glasvezelaansluitpunt (FTU)
    FTU_TK01
  • Eigen of een KPN glasvezel ONT
    KPN ONT

De UDM Pro als volgt ingesteld op de WAN kant

• VLAN6
  • PPOE
    kpn/kpn
  • automatische DNS

Als ik het KPN modem weer aansluit heb ik direct een stabiele internetverbinding.

Doe ik iets fout, moet er nog iets aanvullends ingesteld worden?

Hoi ​@EdwinHengelman .  Ik ondersteun alleen KPN apparatuur dus ik kan je hier niet bij helpen.

​@wjb weet hier een hoop van. Misschien kan hij  meedenken?

Dat is een vreemde situatie immers de pppoe verbinding lijkt dus wel goed opgebouwd te worden maar na een paar seconden weer afgebroken te worden.

Is jouw UDM Pro van de laatste firmware voorzien want er staat mij bij dat een eerdere versie problemen had met XGS-PON.

Ik heb de UDM Pro inmiddels voorzien van de laatste network update.
Nu maar even aanzien hoe het verder gaat.

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Draai de UDM Pro al een tijdje op firmware 4.0.21.

Ik heb KPN glas als primaire WAN en ZIGGO als secundaire WAN.

Elke dag krijg is mails dat die WAN is omgedraaid omdat KPN uitvalt.

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Draai de UDM Pro al een tijdje op firmware 4.0.21.

Ik heb KPN glas als primaire WAN en ZIGGO als secundaire WAN.

Elke dag krijg is mails dat die WAN is omgedraaid omdat KPN uitvalt.

en heb je ook getest of dit met een kpn router ook het geval is?  Je lijn kan natuurlijk kuren vertonen maar dat weten we pas zeker als je een andere router hebt aangesloten.

Ik heb geen KPN router. Het is een zakelijk abbo. Glaspoort levert de lijn en monteert het binnen af. Ik moet zelf zorg dragen voor alles erachter.

Het zou uiteraard niet moeilijk moeten zijn. Mijn Ziggo lijn werkt perfect. Ik krijg per email een gebruikersnaam en wachtwoord de PPPoE verbinding op VLAN 6.

Ik zeg uiteraard niet dat het aan KPN ligt.

Ik krijg wel een IP en kan een speed test doen etc. De verbinding valt gewoon weg zo nu en dan.

Probeer de UDM Pro poort waarop de KPN ONT is aangesloten vast op 1 Gbps in te stellen in plaats van auto-negotiate.

.

Probeer de UDM Pro poort waarop de KPN ONT is aangesloten vast op 1 Gbps in te stellen in plaats van auto-negotiate.

Gedaan. Ik ga het testen en kom erop terug.

Uit een ander topic komt naar voren dat het opgelost kan zijn als je een SFP poort gebruikt dus ik heb een SFP > RJ45 insert gekocht.

Ik heb nu de gehele nacht deze instellingen laten staan en nog steeds wordt de verbinding af en toe verbroken.

Reageer