Skip to main content

Op Experia Box 12 firmware  gebruikte ik diverse port forwarding rules, dit werkte.

Met V12.C23.15.06 lijken de port forwarding instellingen slechter te zijn geworden, in elk geval onduidelijker. Volgens mij met enige bugs.

 

  1. Soms als ik een regel toevoeg, verandert een andere regel in de GUI mee. (Bijv het poortnummer van een ANDERE BESTAANDE regel zie ik mee veranderen.)
  2. Regels verdwijnen (ook al heb ik ze Opgeslagen).
  3. Hoe kan ik een bestaande regel wissen?
  4. Als je bijv. meerdere regels wil aanmaken die hetzelfde interne destination port nummer hebben, moet je een unieke naam aanmaken voor die “Service” , anders wordt de vorige regel overschreven.
  5. De namen van zelf aangemaakte “services” wordt bij later inloggen weer vergeten, de naam wordt dan “PORTFW_RULE_1” bijv.

    Laten we beginnen met vraag 3, hoe wis ik een regel?

Ik ervaar niet de genoemde problemen omdat ik op dezelfde software schil zit maar dan een v14. Die draait sinds een goeie 2 weken op een veel nieuwere versie. Het dus het is moeilijk inschatten wat er precies mis gaat bij de v12. Weet wel dat de web interface gevoelig is voor cache informatie in de browser. Zou dus sowieso even via een incognito window inloggen.

Om te beginnen met punt 3 . Elke aangemaakt regel daar zou naar rechts scrollend een delete icon achter moeten staan. 

 


@likewise Deze bugs zitten al sinds de eerste KPN firmware V12….38. Je moet echt een uniek naam voor ieder regel kiezen, anders slaat hij niet op.

@BruisTablet Bij box V12 is geen delete icon, om de regels te wissen helpt alleen een netwerk instelling reset


Bij de KPN Box 12 (V12.C.23.15.06) staat bij mij wel een delete icon.

Je moet alleen wel wat uitzoomen om het te zien. Ziehier mijn twee SuperWiFi's


Bij de KPN Box 12 (V12.C.23.15.06) staat bij mij wel een delete icon.

Je moet alleen wel wat uitzoomen om het te zien. Ziehier mijn twee SuperWiFi's

Staan die superwifi 2 ook op de nieuwe software? Dan kunnen die port forwards die door het KPN systeem gezet zijn gedelete worden. Daar wordt met de nieuwe software geen gebruik meer van gemaakt.


@RBxx 

 


Bij de KPN Box 12 (V12.C.23.15.06) staat bij mij wel een delete icon.

Je moet alleen wel wat uitzoomen om het te zien. Ziehier mijn twee SuperWiFi's

Aha, ik zie ze nu ook. Bedankt.

Mijn Chrome browser laat geen scrollbalk(en) zien bij het interface.


Ik kan toevallig met het trackpad scrollen, maar is er nergens dus een indicatie dat er meer moet zijn rechts van mijn scherm.   Met een muis zou me dit niet lukken… Lijkt me een UI bug.
 


De mensen die dit ontwikkeld hebben werken zelf op een 27 inch Quad HD monitor denk ik. En nooit getest op een klein laptop schermpje natuurlijk. Nee, hup zo naar de klant sturen.


De mensen die dit ontwikkeld hebben werken zelf op een 27 inch Quad HD monitor denk ik. En nooit getest op een klein laptop schermpje natuurlijk. Nee, hup zo naar de klant sturen.

Ik werk zelf ook op 4k / 27” (en soms 15” en soms 55”). Maar wel 150% of soms 200% HDPI settings.

 

Het grootste issue is hier dat als er een workaround gevonden wordt, de bug als opgelost beschouwd wordt, terwijl de "root cause" nog blijft. We mogen dan hopen dat de bug in de volgende release eruit is.

 

Vaak is dat niet het geval. Het gaat niet om kwaliteit in elk geval.

 


Bij de KPN Box 12 (V12.C.23.15.06) staat bij mij wel een delete icon.

Je moet alleen wel wat uitzoomen om het te zien. Ziehier mijn twee SuperWiFi's

Aha, ik zie ze nu ook. Bedankt.

Mijn Chrome browser laat geen scrollbalk(en) zien bij het interface.


Ik kan toevallig met het trackpad scrollen, maar is er nergens dus een indicatie dat er meer moet zijn rechts van mijn scherm.   Met een muis zou me dit niet lukken… Lijkt me een UI bug.
 

Hi likewise. Fijn om te zien dat de oorzaak is achterhaald. Ik ga dit hier intern ook meenemen en doorgeven, ik snap wel dat het onduidelijk is namelijk.


Staan die superwifi 2 ook op de nieuwe software? Dan kunnen die port forwards die door het KPN systeem gezet zijn gedelete worden. Daar wordt met de nieuwe software geen gebruik meer van gemaakt.

Klopt @BruisTablet , die port forwards zijn met de migratie “meegekomen” uit de oude software.
Ik heb ze zojuist verwijderd. Die zijn idd niet meer nodig. Dit is ook bevestigd door @Erik van KPN , waar ik vandaag contact mee had. Het is door hem eerder gemeld in één van de topics over de nieuwe KPN software, maar hij wist ook niet meer waar 😉.


Reageer