Hoi @Baris Kaya
Dit betekenen de verschillende gekleurde ledjes op jouw KPN Box 14:
Lampjes op de KPN Box 14
Power | Groen, knipperend, langzaam: modem is aan het opstarten Groen, constant: Alles werkt naar behoren zelftest is goed Oranje, constant: Sommige diensten werken niet naar behoren Rood, constant: V14 werkt niet zoals het moet. Zelftest is gefaald Rood, knipperend, langzaam : Synchronisatie is bezig, ophalen IP-adres Blauw, constant: V14 is bezig met een update Paars, constant: V14 staat op fabrieksinstellingen en is niet verbonden met een netwerk Uit: modem staat uit of het LED lampje is uitgezet |
Wifi | Groen, constant: Wifi staat aan Oranje, knipperend, langzaam: Verbinding zoeken met andere apparaten via WPS. Rood, knipperend, snel: Fout bij het verbinden via WPS. Rood, knipperend, snel, met onderbrekingen: Meerdere apparaten gebruiken tegelijk de WPS functie. Fout met de Veilige wifiverbinding. Blauw knipperend, snel: Verbinding maken met andere Wifi versterkers Uit: Wifi staat uit of het LED lampje is uitgezet |
Paars betekent dus, dat de KPN Box 14 op fabrieksinstellingen staat, en dus niet verbonden is met het internet.
Meer informatie over de KPN Box 14 vindt je in de kennisbank over Box 14:
Paars betekent dus, dat de KPN Box 14 op fabrieksinstellingen staat, en dus niet verbonden is met het internet.
Meer informatie over de KPN Box 14 vindt je in de kennisbank over Box 14:
Helaas is dit incorrect.
Ik heb in mijn post deze post van de KPN aangehaald en aangegeven dat de uitleg over de paarse led onjuist is.
Mijn modem staat niet in de fabrieksinstelling, werkt gewoon en is enkele uren per dag paars.
Dus graag de post lezen. Mijn hele bericht gaat er juist over dat de info die de KPN geeft onjuist is.
Ik begrijp dan ook niet wie vindt dat dit een ‘goed antwoord is’ gezien dit duidelijk maakt dat de post niet (volledig) gelezen is.
Nogmaals: Zoals ik in mijn post schrijf: “Volgens de post van KPN over de status van de Box 14 betekent paars; “Paars, constant: V14 staat op fabrieksinstellingen en is niet verbonden met een netwerk.”
De diensten werken verder prima, geen uitval of andere problemen te melden. Speedtest is keurig op orde via mijn Mac met thunderbolt adapter meet ik 4102/3982. Dus bovenstaande uitleg lijkt me niet correct.”
Nu moet ik weer een nieuw topic beginnen met exacte dezelfde text, omdat men niet goed leest. Fantastisch!
Dit is net zo goed als dat ik met de KPN klantenservice bel. De medewerkers bij de klantenservice horen ook mijn verhaal, inclusief uitleg dat de informatie m.b.t. paars led niet correct is. Zetten je dan in de wacht en komen als een mislukte AI chatbot eindeloos herhalen dat de paarse led betekent dat V14 staat op fabrieksinstellingen en is niet verbonden met een netwerk. Dat terwijl ik herhaaldelijk uitleg dat dat NIET het geval is.
Het feit dat mijn Box 14 dagelijks uren op paars staat terwijl deze NIET in de fabrieksinstelling staat, WEL verbonden is met het netwerk en normaal functioneert laat zien dat er een software bug in de Box 14 zit waarbij de incorrecte led status wordt weergegeven. Net zoals bij release een jaar geleden de led eindeloos rood bleef door een software bug.
Hoi @Baris Kaya, je hebt helemaal gelijk, ik heb niet goed gelezen. Wat merkwaardig dat het lampje paars blijft branden. Ik zal je feedback meenemen. Waar dit precies fout gaat is wat lastig te zeggen.
Als het modem verder issues gaf zou ik voorstellen hem eens een factory reset te geven maar als alles verder goed werkt weet ik niet of dat de moeite ook echt waard is.
Hoi @Baris Kaya
Ik sluit mij aan bij de woorden van moderator @Thomas van KPN .
Ook ik moet jou hierin gelijk geven, en ik begreep niet direct waar je naar verwees in jouw openingstopic.
Dit werd mij wel duidelijk in jouw tweede reactie.